|
Autor |
Wiadomość |
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-02-19, 07:04 [D3 preFL ALL
] Mały FIS nie włącza się
|
|
|
Witam,
Jestem dopiero co po wymianie silnika nawiewu i po pierwszej jeździe przestał włączać się wyświetlacz z pomiędzy zegarów - FIS.
W ogóle nie reaguje... nie działa check na desce, reset na manetce, siła podświetlenia, mode i lewe pokrętło na kierownicy oraz zauważyłem, że system głośnomówiący pomimo połączenia z telefonem nie uruchamia mikrofonu (dźwięk podczas połączeń jest).
Przedtem i w czasie jazdy po odebraniu auta wszystko było ok, nie przygasał, nie było jakichkolwiek oznak by coś złego się z nim działo. Jak dojechałem do domu wyłączyłem auto i po paru godzinach gdy odpaliłem auto wyświetlacz nie włączył się.
Czy może to być spowodowane niewłaściwym sposobem naprawy?
Czy jakoś można go wyłączyć/włączyć?
Czy po prostu padł z jakiegoś innego powodu?
Jaki jest sposób i mniej więcej koszt ewentualnej naprawy?
Zaznaczam, że niestety nie mam możliwości podłączenia auta by sprawdzić błędy.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-02-19, 09:34
|
|
|
Ja bym sprawdził ponowne połączenie licznika, jeżeli nie pomoże no to szykuj się na wymianę -przy okazji szukać z dużym FIS-em ,o niebo lepiej to wygląda.
Bez VCDS-a nie podchodzić; )
W VCDS-ie możesz zrobić test zegarów (czy wszystkie kontrolki oraz FIS reaguje.
Koszty wymiany ,koszt licznika +CP (conponent protection) do ściągnięcia w ASO lub dobrego elektronika samochodowego.
Od 250-400zł |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-02-20, 09:22
|
|
|
Już działa i dziękuję za wsparcie. Rozładowałem wczoraj przypadkiem akumulator (zostawiłem auto z włączonymi światłami na kilka godzin) po naładowaniu i włożeniu z powrotem wszystko działa bezproblemowo (szczęście w nieszczęściu).
Zastanawia mnie tylko jak mógł sam przestać działać...
Jak już wspominamy o VCDS-ie to proszę podpowiedzcie jaki kabel kupić (trochę tego jest na allegro i od 15 do 100 paru pln). Skąd pobrać program i gdzie się podłączyć w A8 Pora się bardziej zainteresować. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-08, 15:29
|
|
|
I temat powrócił...
Wczoraj wieczorem nie włączył mi się FIS... a rano rozładowany akumulator
Podejrzewam, że niezałączenie się go jest formą oszczędzania energii albo jakaś jego usterka powoduje rozładowanie akumulatora.
Niestety jeżdżę głównie w mieście 10-30 km dziennie maksymalnie i nie wiem czy rzeczywiście, że aż tak mocno nie doładowuje baterii.
Wczoraj zanim jeszcze pojawił się problem z FIS-em skanowałem błędy (pierwszy raz):
1. 19591 - P3135 manifold runner control (IMRC): lower stop not reached
2. 18061 - P1653 czytaj pamięć błędu jednostki sterującej ABS
3. 18284 - P1876 Valve for torque support mount: open circut
4. 18308 - P1900 silnik dmuchawy chłodzenia silnika, prędkość 1 i 2 - otwarty obwód, zwarcie do masy
5. 01826 stering angel sensor -G85-, voltage supply terminal 30
6. 00003 - control module
7. 00908 - control module for wiper motor
8. 00532 - napięcie zasilania
9. 01024 - czujnik deszczu -G213
Pomimo, że wszystkie zniknęły to odnoszą się niektóre do zwarć
I temat się chyba wyjaśnił...
Przy słabym akumulatorze auto wyłącza niektóre systemy.
I tak po kolei:
- najpierw wyłączył mi oświetlenie nóg
- pózniej ambiente,
- następnie oświetlenie zewnętrzne (klamki i lusterka),
- w końcu FIS
aż padł... od nie włączenia się FIS do kompletnego padnięcia minęło 5km drogi w mieście i około 10 godz. stania na lekkim mrozie.
Podejrzewam, że przyczyną niestety są małe odległości jazdy... akumulator przy rozładowaniu miał tylko 11,9V (pełny ma 14,7V)
Po naładowaniu do 13V i podłączeniu z powrotem, przejechałem się do pracy i z powrotem (około 5 km). Wyjąłem akumulator i wyskoczyło 12,9V. Ponowny montaż, trasa 50km i na akumulatorze 14,1V.
Oczywiście po naładowaniu wszystkie systemy które się wyłączyły działają bez zarzutów. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|