Autor |
Wiadomość |
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-03-03, 12:05 [D3 ALL
] hamulce - zaciski tył
|
|
|
Zakładam zaciski na przód od Panamery i nie wiem co na tył?
Czy jest jakiś sposób na zwiększenie wydajności tylnych hamulców? Czy ktoś z was zwiększał zacisk? Jest na to sposób oprócz założenia twardszych klocków? Coś podchodzi na tył do A8 D3?
Temat trochę pomijany, a przecież tył to 30% hamowania auta.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-03, 15:45
|
|
|
Pamietaj o ręcznym i naszymi kosmicznymi silniczkami które są innowacją i tylko w A8 występuja w takiej postaci... więc zastąpić je będzie bardzo trudno |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-03-03, 17:57
|
|
|
Na Etce wychodzi, że klocek z RS6 C6, S8 D4 jest taki sam jak w S8/W12 D3. W nowym S8 zwiększyli tarczę do 356 mm tylko ciekawe po co. Klocek i zacisk ten sam. Nie wiem czy zakładać drugi zacisk na tył? Czym ma to sens czy lepiej zostawić?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-03-03, 18:34
|
|
|
tylko pomijasz jedno że klocek spotyka się z tarczą jeśli ona większa to ma większy promień :-P
i wtedy nawet taki sam klocek :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-03, 19:11
|
|
|
bunga bunga napisał/a: | Klocek i zacisk ten sam | ale jarzmo już musi być inne bo tarczy nie wcisniesz... wszystko sie da ja bym pomyślał o tyle z q7 4 tłoczki
allegro |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-03-03, 20:13
|
|
|
Pod jaka tarczę jest ta fotka? Bo jak mam dorabiać to nie ukrywam, że wolał bym na 356mm.
A co z ręcznym? Tył na dwa zaciski? I jak się to montuje do zwrotnicy? Na dwóch jarzmach czy jedno rozbudowane jarzmo trzymające dwa zaciski?
A co z pompą? Pojemność układu by wzrosła przy dwóch zaciskach.
Dorabianie jarzm mnie nie przeraża. I tak dorabiam na przód to dorobię i na tył. Tylko potrzebuje pomysłu na hamulce z tylu.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-03, 20:43
|
|
|
bunga bunga napisał/a: | Tył na dwa zaciski? I jak sie to montuje do zwrotnicy? | blok aluminium obrabiarka cnc i wszystko sie da, to z fotk to baza a tylko do ręcznego bym dorobił mocowanie(jarzmo) zacisku z d3 |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-03-03, 21:07
|
|
|
Wolek jaśniej nie skrótami to przekaże to chłopakowi co dobiera mi heble. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-03, 21:34
|
|
|
wziął bym zacisk i jarzmo z q7 i próbował dopasować to do zwrotnicy w D3 bo na 95% zwrotnicy z q7 nie przeszczepisz do D3, ori zacisk potrzebny ci będzie wyłącznie jako ręczny. Twoja pompa i tak sie już napracuje z przodem jak myślisz jeszcze o tyle to warto zastanowić się nad czymś wydajniejszym. tylko nie wiem jak to poupychać wszystko. CNC to cyfrowa obróbka metali i zapewnia precyzje wykonania, a aluminium to idelany materiał bo nie zwiękrzysz znacząco masy nieresorowalnej a twardość i wytrzymałość pierwsza klasa. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-03-04, 01:58
|
|
|
Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi dwoma zaciskami...
w Q7 hamulec postojowy również jest elektromechaniczny więc a mocowanie silnika owego hamulca to integralna część zacisku więc czy aby nie jest tak, że stosując zacisk, tarcze, jarzmo, klocki od Q7 stosujemy również hamulec postojowy od Q7 ??...
tak przynajmniej od strony mechanicznej bo pozostaje oczywiście jeszcze kwestia sterowania - nie wiem jak sterowany jest hamulec postojowy w Q7 a jeżeli inaczej niż w A8 D3 to jak to zaadaptować.... czy pod sterownik od D3 czy też przekładać sterownik od Q7 i ten dopisać do D3 :roll:
Ja również myślę o wzmocnieniu hamulców tyle, że mam łatwiej bo w zastępstwie swoich od 4.2V8 mogę zakładać inne z D3.... wrzucając od W12 albo od S8 (nie wiem czy aby przypadkiem nie są wręcz identyczne) i jak mniemam problem hamulca postojowego praktycznie mnie nie dotyczy ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-03-04, 10:52
|
|
|
Wolek to jeszcze łapię tak źle nie jest
"CNC to cyfrowa obróbka metali i zapewnia precyzje wykonania, a aluminium to idelany materiał bo nie zwiękrzysz znacząco masy nieresorowalnej a twardość i wytrzymałość pierwsza klasa."
Z kim nie rozmawiam co zajmują się hamulcami, każdy mówi żeby tył zostawić i nie ruszać. Wszyscy oni jarzma dorabiają z utwardzonej stali. Jeżeli można z aluminium i wytrzyma zasugeruje im.
Jeżeli tylny zacisk od Q7 ma w sobie elektryczny ręczny to było by miło. Tylko faktycznie co ze sterownikiem. Jeżeli jego adaptacja okaże się nie możliwa to jestem w punkcie wyjścia. Zostanie jedynie założyć lepsze klocki.
Zaciski, klocki, tarcze w D3 S8 i W12 są te same. I w twoim przypadku Damian jeżeli będziesz zmieniał też tarcze od nich, to z jarzmami będzie P&P. Osłony tarcz też trzeba będzie zmienić pod większe tarcze.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-03-04, 12:24
|
|
|
Tak czytam i się zastanawiam. Może faktycznie tyłu nie trzeba wzmacniać. Im lepsze hamowanie z przodu, tym słabszej siły trzeba użyć z tyłu, aby ten tył zablokować (tak mi się wydaje). Tłumaczę sobie to troszkę jazdą na motorze. Ale to moje przemyślenia tylko :-P |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-04, 19:02
|
|
|
FOSS napisał/a: | w Q7 hamulec postojowy również jest elektromechaniczny |
a widzisz tego faktu nie znałem dlatego tak to rozkminiłem. bunga bunga napisał/a: | Z kim nie rozmawiam co zajmują się hamulcami, każdy mówi żeby tył zostawić i nie ruszać. Wszyscy oni jarzma dorabiają z utwardzonej stali. Jeżeli można z aluminium i wytrzyma zasugeruje im. | a czemu nie z alu? zaciski są robione z alu i jakoś wytrzymują a są sporo lżejsze od żeliwnych. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-03-04, 20:16
|
|
|
No to pogadam z nimi o aluminium na jarzma. A czy aluminium jakoś szczególnie się frezuje? Pracują na nim czy będą kombinować?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-04, 20:31
|
|
|
aż takim specem to nie jestem ale myśle że nie będzie problemu technologia obróbki jest taka sama. No chyba że stwierdza że się kategorycznie nie da, tylko niech to zaargumentują konkretnie. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|