Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku  
Autor Wiadomość
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-10-12, 10:13   

Nadol napisał/a:
Buja samochodem, jutro wymienię cewkę dam znac co jest. Moze stukać katalizator??


A to bujanie jak się objawia ? Bo mi drży lekko auto jak jest odpalony samochód i stoi w miejscu, obojętnie czy mam wrzucone P, N czy D i trzymam hamulec, aż czuć we wnętrzu takie wibracje pod dupą albo jak oprę baniak o zagłówek <hmm> Może mam to samo...
 
 
Nadol 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 49
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-10-12, 13:15   

Buja całym autem czy na p czy na n jak wrzucę D i puszczę hamulec to szarpie całym samochodem. Stukanie nie jest z katów. O 15 zmienię cewkę i bede wiedział czy to przez cewkę stuka czy tez nie. Kata wykluczałem pochodzi z silnika stukanie.

Edit: Panowie dowiedziałem sie, ze mam w silniku olej 0w30 castrol edge, moze to byc problemem stukania? Podobno nie leje sie Castrola.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-10-12, 18:27   

Powinien być lany zgodnie ze specyfikacją producenta. To nie będzie wina oleju w 85%..
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-12, 18:51   

Stukanie nie będzie spowodowane cewką, nie takie jak jest na filmie.
Na twoim miejscu zrobił bym dwie rzeczy zanim zaczniesz wydawać kasę na cewki itp.

Dwie podstawowe sprawy przy których każdy właściciel ma Pampersa bo oznacza to kłopoty.
Dwa badania które prawdę powiedzą.
Pierwszym: badaniem jest pomiar kompresji
Drugim: pomiar ciśnienia oleju
Jeśli będzie ok to przypatrzeć się lub przysłuchać stetoskopem gdzie ten dźwięk słychać najbardziej i skąd on się wydobywa.
Aha możesz jeszcze zrobić jedną rzecz. Odkręć korek od wlewu oleju i przystaw ucho czy głos nie niesie się z mechaniki silnika.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-12, 19:16   

Tam może sie duzo rzeczy rozpukac jesli to nie kat to od pompy oleju poprzez jakies panewki czy inne. Filmik filmikiem na żywo zupelnie inaczej się to czuje. Castrol to syf i jesli poprzedni 10W tez był z tej firmy to zasyfił silnik ale nie az tak by go zajechać.
 
 
Nadol 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 49
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-10-12, 21:49   

Panowie, wiec była zagadka. Zmieniłem cewkę auto przestało stukać wszystko równiutko chodzi poza tym ze przy spadaniu z obrotów słychać ten metaliczny odgłos jakby łańcuszek lub cos w wydechu latało, ale druga opcja raczej odpada. Jak na moje ucho to dźwięk pochodzi od prawej głowicy jak stoję przodem do maski. Niestety zalali castrol, jutro pojadę na wymianę oleju na inna firmę. Na zimnym silniku nie występują żadne dźwięki chodzi jak zegarek. Jaki polecacie olej? 5w40 ? I jaka firmę bedzie najlepiej? Silnik nie dymi nie telepie, przy spadaniu z obrotów metaliczny trykot jakby z dołu silnika, ale chyba stawiałbym na nastawnik.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-12, 21:58   

Zanim zmienisz olej zwal czapki(nie główki) i obadaj nastawniki. Zakup sobie uszczelki pod dekle.
Olej to 5W40 lub 0W40 shell,LM,Motul,valvoline
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-12, 22:06   

Zmiana oleju już mu nie pomoże, trzeba uświadomić sobie, że to jest awaria.
Olej jaki by nie był. Nawet na superhipermega oleju można zarżnąć silnik.
Osobiście ja bym się bał już tego silnika odpalać.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Nadol 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 49
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-10-12, 22:31   

A ja właśnie spróbuje, przecież póki nie złapie 90 stopni nie słychać nic, dopiero jak sie nagrzeje przy odpalaniu nie słyszę nic. Jutro zrobie jeszcze raz logi dynamiczne i wymienię olej. objaśni mi ktos czy ostatni blad to jest wina nastawnika? No i jak wyczyscic odme.
 
 
gwiktor02 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-23, 22:49   

I kolego jak rozwiązałeś problem, co to wkoncu było ? Jestem ciekaw 😏
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-01, 10:52   

Witam

A jak wyglada blok pomiarowy 93
Bo te bledy i wibracje auta wskazuje na rozrzad.

pozdrawiam

Michal
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-03-01, 19:45   

gwiktor02 napisał/a:
I kolego jak rozwiązałeś problem, co to wkoncu było ? Jestem ciekaw 😏


ale czego ?

No przecież z filmiku odrazu słychać że stukanie to wypadanie zapłonu, a schodzenie z obr i te strzały to na 100% nastawnik i łańcuch który wali o głowice albo pokrywe, ostatnio w Ostrzeszowie oglądałem D3 z identycznymi objawami. Jednak odrazu mówię mechanikiem nie jestem po prostu mam D3 od 4 lat :P
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 63
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-01-14, 13:54   

Witam, chciałbym odgrzebać temat. Mianowicie mam problem z dziwnym dźwiękiem dochodzącym z okolic rozrządu. Nie wiem co to może być. Ale od początku.
W aucie miałem uszkodzone łożysko w pompie wspomagania. teraz były święta i nowy rok więc auto stało około 3 tygodni w garażu. Gdy łożysko było uszkodzone to w zbiorniczku tworzyło się ciśnienie i płyn od wspomagania wyleciał przez korek i zalał mi cewkę ( i pół silnika) oczywiście wyczyściłem silnik na tyle na ile się dało. Gdy auto doczekało się naprawy pojawił się ten dziwny klekot. Dziwne jest to, że na zimnym silniku auto chodzi perfekcyjnie nie trzęsie silnikiem, na ssaniu jak i gdy zejdzie ze ssania chodzi cicho i równo. Na kompie nie ma żadnych błędów. Problem zaczyna się gdy złapie tenperaturę tzn. ruszam do 50 stopni jak ma płyn to jest ok powyżej 50 stopni zaczyna się "klekot" dźwięk przypomina pracę diesla. Ewidentnie dźwięk dochodzi tak jakby z miejsca w którym jest pompa wody.

Na filmiku słychać ten klekot jest w prawdzie troszkę zniekształcony ale słychać.

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc w tej przypadłości.

Z góry dziękuje.

https://www.youtube.com/watch?v=mUe7jxQ0AK4

[ Dodano: 2018-01-15, 17:55 ]
Nikt nie pomoże?
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
bakutyl 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 38
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-03-29, 21:41   

Witam, mam podobny stukanie. i jak rozwiazałes problem ?



Pozdrawiam
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 63
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-03-30, 05:03   

Tak, pompa wody byla do wymiany. Wytrzymala 25tys. ( hepu )
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.