Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-04-06, 21:51 [D3 04 4.2MPI
] Chłodniczka oleju
|
|
|
Dzisiaj walczyłem z wyjęciem chłodniczki oleju i na razie poległem na jednej śrubie dokładnie mówię o śrubie na klucz imbus 8 których jest pięć którymi jest przykręcona obudowa filtra oleju do bloku silnika, dokładnie chodzi o śrubę u samej góry pod kolektorem wydechowym,dostęp do śruby ogranicza rurka która wychodzi z obudowy,a owa rurkę nie mogę zdemontować bo przeszkadza szpilka od kolektora jutro spróbuje wykręcic szpilką, ale jest ciasno żeby zakręcić kontrę, mam ktoś jakiś pomysł ?? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-07, 06:34
|
|
|
Z tego co pamiętam to też miałem straszny problem z tą właśnie śruba. Zdemontowałem zderzak i strefę zgniotu i wtedy malowiele był dostep |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-04-07, 06:50
|
|
|
ja mam przód zdjęty, w jednym czasie wymieniam termostat, a jeśli chodzi o szpilkę która przeszkadza to właśnie wymyśliłem że nakręcę dwie nakrętki najpierw większą np. gwint 8 na klucz 13 i drugą gwint 8 klucz 10-11 i nasadką powinienem skontrować bo klucze płaskie nie wchodzą. |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2017-04-07, 16:47
|
|
|
Pamietam że cięzko było ale majac kilka konfiguracji i długości kluczy można bez problemu to wykręcić. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-03-21, 13:03
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Dzisiaj walczyłem z wyjęciem chłodniczki oleju i na razie poległem na jednej śrubie dokładnie mówię o śrubie na klucz imbus 8 których jest pięć którymi jest przykręcona obudowa filtra oleju do bloku silnika, dokładnie chodzi o śrubę u samej góry pod kolektorem wydechowym,dostęp do śruby ogranicza rurka która wychodzi z obudowy,a owa rurkę nie mogę zdemontować bo przeszkadza szpilka od kolektora jutro spróbuje wykręcic szpilką, ale jest ciasno żeby zakręcić kontrę, mam ktoś jakiś pomysł ?? |
Sztuka właśnie to wykręcić tę szpilkę.
Jeżeli się nie da to trzeba podgiąć rurkę. Po ponownym montażu oil-coolera będzie trzeba
rurkę wyprostować... rurkę odkręcasz od silnika (jest przykręcona jedną śrubą fi 6).
Prawa łapa silnika do odkręcenia. Więcej miejsca będzie.
Tutaj oil-cooler zdjęty bez wykręcania szpilki:
|
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-21, 14:26
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Dzisiaj walczyłem z wyjęciem chłodniczki oleju i na razie poległem na jednej śrubie dokładnie mówię o śrubie na klucz imbus 8 których jest pięć którymi jest przykręcona obudowa filtra oleju do bloku silnika, dokładnie chodzi o śrubę u samej góry pod kolektorem wydechowym,dostęp do śruby ogranicza rurka która wychodzi z obudowy,a owa rurkę nie mogę zdemontować bo przeszkadza szpilka od kolektora |
Dlatego instrukcja serwisowa do wyjęcia chłodniczki oleju zaczyna się od krótkiego, bardzo treściwego i mało lubianego zdania: "Wyjmij silnik."
pb41ns napisał/a: | Z tego co pamiętam to też miałem straszny problem z tą właśnie śruba. Zdemontowałem zderzak i strefę zgniotu i wtedy malowiele był dostep | kryhawrc napisał/a: | Pamietam że cięzko było ale majac kilka konfiguracji i długości kluczy można bez problemu to wykręcić. |
Pragnę tylko zauważyć, że mowa jest o D3 a tu kostrukcja jest jednak inna niż w D2
marekp750 napisał/a: | Sztuka właśnie to wykręcić tę szpilkę. |
Nie ma takiej potrzeby.
marekp750 napisał/a: | Jeżeli się nie da to trzeba podgiąć rurkę. Po ponownym montażu oil-coolera będzie trzeba rurkę wyprostować... |
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-03-21, 23:35
|
|
|
Ja tam wyciagam chłodniczke bez giecia rurki i bez wykrecania szpilki z kolektora. Dodatkowo nie zdejmuje przodu. Da sie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-03-22, 07:23
|
|
|
Tak, po wykręceniu nakrętki ze szpilki kolektora powinno dać się wyciągnąć rurkę z oil coolera
obkręcając ją w kierunku głowicy. Szpilka wtedy też nie przeszkadza...
ale (czasami jest to ale)
nie zawsze daje się tę rurkę wycofać z oil coolera metodą opisaną wyżej.
Zdjęcie wstawione z operacji gdzie się tego nie dało.
Zostaje wykręcić szpilkę lub lekko podgiąć rurkę. Jak się przygotuje cienki
imbus 8 i trochę go podszlifuje to podgięcie jest minimalne.
I nie róbcie tutaj jakiejś dziwnej miny do tego.
Jeżeli niczego nigdy przy mechanice nie naciągałeś lub naginałeś by coś zrobić
przy aucie to znaczy, że jesteś teoretykiem a nie praktykiem.
Przodu nie trzeba ściągać, ani zderzaka ruszać. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-03-22, 08:37
|
|
|
nigdy nie wyciagniesz rurki do gory zeby wyskoczyla z otworu. Wystarczy ze podniesie sie o centymetr i wtedy, tak jak piszesz dorobionym imbusem, da sie odkrecic zasłonieta srube. Przy montazu trzeba zakładac wszystko na raz i pilnowac nieszczesnej rurki.
I uwierz mi jestem praktykiem od wielu lat. I jak nie musze to nic nie łamie, nie zginam, takie mam zasady. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|