Autor |
Wiadomość |
byczek1990
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 21 Skąd: London
|
Wysłany: 2016-09-27, 20:16 [D3 06 3.2FSI
] Czy to już po silniku?
|
|
|
czy silnik jest już do bani?
filmik
wiem ze to rozrząd ale czy to już świadczy o tym że coś pokrzywione już jest ze nie chce zapalić?
stało się to na postoju przy próbie uruchomienia silnika, dzień przed silnik normalnie chodził |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2016-09-27, 20:21
|
|
|
kompa i zobacz jakie błędy wywaliło |
|
|
|
|
|
|
|
byczek1990
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 21 Skąd: London
|
Wysłany: 2016-09-27, 20:25
|
|
|
kurde właśnie miał 3 błędy wszystkie były odnośnie rozrządu, ale usunołem je znikneły i teraz sie nie pojawiają
[ Dodano: 2016-09-27, 21:46 ]
czy jak by coś pogieło to czy on wogóle by zakręcił? bo jak próbuje odpalić to on jakby już miał zapalić ale nie odpala jak na filmiku wsumie |
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2016-09-27, 21:02
|
|
|
Najprościej sprawdzić sprężanie i będzie wszystko jasne.Podejrzewam,że na jednej Vce będzie 0 0 0 bo się napinacz skończył i łańcuch przeskoczył na wałkach |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
byczek1990
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 21 Skąd: London
|
Wysłany: 2016-09-27, 21:28
|
|
|
czyli najpierw trzeba to sprawdzić, bez tego nie jest pewne że jak wymienie te napinacze to wszystko wróci do normy? |
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-27, 21:39
|
|
|
Jeśli wcześniej zawory nie spotkały się z tłokami to tak |
|
|
|
|
|
|
|
byczek1990
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 21 Skąd: London
|
Wysłany: 2016-09-27, 21:43
|
|
|
rozumiem że nie koniecznie samochód musi być w ruchu aby do tego doszło, wystarczy sam rozruch na zimnym silniku?
[ Dodano: 2016-09-27, 22:44 ]
chodzi mi o zakręcenie samym rozrusznikiem |
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-27, 22:10
|
|
|
W ruchu przy wysokich obrotach uszkodzenia mogłyby być większe. Na początek wykręć wszystkie świece, zrób kilka obrotów walem(kluczem) jeśli coś będzie się blokować to zawory spotkały się z tłokami. Słuchając dźwięków na filmiku tak mogło się stać. Wtedy musisz przekalkulować co bardziej się opłaci, remontować ten silnik, remont głowic ,nowy rozrząd itp, czy szukać innego silnika, wymienić rozrząd i śmigać. Sprawa jest trochę utrudniona, gdyż ten silnik ma rozrząd od strony skrzyni |
|
|
|
|
|
|
|
byczek1990
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 21 Skąd: London
|
Wysłany: 2016-09-28, 05:19
|
|
|
Tak też zrobie jak napisałeś, tylko jak by ktoś podpowiedział jakom kluczem dam rade to zrobić |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-28, 05:59
|
|
|
Nie chce byc zlym prorokiem ale silnik wedlug mnie umarl. Ja bym to zrobil tak:
1. Zmierzyl kompresje na początek. Jak wyjdzie ze jej nie ma lub jest slaba na jednej czapce to:
2. Kupil bym endoskop za pare zlotych -> http://allegro.pl/endosko...2,1&bi_c=141758
3. Zajrzal do kazdej komory spalania.
Jak bedzie widac odbicia zaworow na tlokach albo pokrzywione zawory to szukaj drugiego motoru. Jak nie widac odbic na grzybkach zaworów i tłokach to jest szansa ze zmiana samych napinaczy załatwi problem (ale gwarancji nie ma) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-09-28, 07:11
|
|
|
A ja poprostu zdarł bym pokrywy zaworów i zajrzał najpierw tam.Jak dla mnie to wysrał się nastawnik ale zobaczymy co kolega się dowie.
byczek1990 pisz jak się sprawy maja.Powodzenia. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
byczek1990
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 21 Skąd: London
|
Wysłany: 2016-09-28, 08:34
|
|
|
Ok zamówiłem już endoskop pojutrze powinien dotrzeć i zobaczymy jak tam tłoki i zawory. Co do tych nastawników hmm zanim to mi się stało jakieś 3dni przed awarią miałem pewiem obiaw po którym samochód odstawiłem i nim nie jeździłem bo bałem sie że coś sie stanie. Rano wychodze do pracy odpalam i przez pierwsze 2sekundy grzechotanie w silniku i potem cisza, na powrocie z pracy odpalam nic cisza, drugi dzien rano cisza, dojechałem do pracy zgasiłem silnik odpaliłem ponownie i znowu ten grzechot przez 1-2sek. Po pracy odpalam grzechotanie nie ustawało, po zgaszeniu i odpaleniu ponownie silnik odpalił normalnie jakby coś się zawieszało
[ Dodano: 2016-09-29, 23:16 ]
Panowie dziękuję wszystkim którzy próbowali mi doradzić/pomóc samochód niestety sprzedałem otrzymałem zadowalającą mnie sumę, sprawie sobie następne .
kupujący powiedział mi że jak go zrobi to mi napisze co tam sie stało. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|