Autor |
Wiadomość |
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-05, 19:08 [D3 03 3.7MPI/LPG
] Źle ustawiony rozrząd.
|
|
|
Panowie nie mogłem dojść do ładu dlaczego wypada mi cały czas zapłon na 4 garze jak i na 8 potrafi, dziś zmierzyłem kompresję i załamka, ale sprawdziłem też rozrząd i jest źle ustawiony tzn. w grupie 093 pierwsza wartosć czyli Bank 1 ma -11 a Bank 2 -10.
Czy może to być powodem niższej kompresji np nie domyka zaworów i ucieka ?
Planuje zaś jutro wjechać na warsztat i zmienić kpl. rozrząd jak i łańcuch i nastawniki, teraz pytanie czy warto ?
Są z tego co jkojarze 2 nastawniki i 2 łańcuchy czy jeden ?
Proszę o szybką pomoc.
Pozdro. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-05, 20:36
|
|
|
Nastawniki są dwa i łańcuchy też. Jak chalasuja to zmień jak nie to się ciesz bo to drogi temat i zmień tylko pasek z rolkami i napinaczem.Przydałaby się również blokada.
PS.Jakie Miałeś ciśnienie na 4 i 8 cylindrze? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-05, 20:40
|
|
|
Halasują przy odpalaniu przez chwilę, może wpływać na to rozrząd lub co grozi jeśli ich nie wymienię.
Możliwe też z tego co czytałem że olej może je wyciszyć jeśli jest zalany zły lub nie był dawno zmieniany, szczerze nie zdziwie się jeśli jest zły, bo auto serwisowali chyba u jakiegoś partacza co chwilę coś muszę poprawiać i zmieniać żeby autko wreszcie chodziło idealnie. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-05, 20:44
|
|
|
Sprawdź najpierw rozrząd czy nie jest przestawiony.Jeśli nie to pewnie nastawniki do wymiany. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-05, 20:57
|
|
|
Wskazania z vaga pokazują ustawienie wałka ssącego, blokady ustawiamy na wydechowym albo odwrotnie nie pamiętam dokładnie czyli według ciebie jeśli znaki się zgadzają na rozrządzie to pada na nastawniki ?
Dzisiaj przy odpalaniu najpierw mi silnik zblokowało i nie wiem czy to po prostu rozrzusznik czy coś przez źle ustawiony rozrząd za drugim razem odpalił normalnie, jutro jeszcze jestem zmuszony jechać tak do pracy a po niej prosto na warsztat. kompresja na 4 mniej wiecej koło(nie miałem jak dokręcić gwintu bo przedłużka na manometrze jest zbyt krótki) 7bar czyli dużo poniżej normy i dlatego pytałem czy może np przez zawór wyrzucać ciśnienie z cylindra, bo wałek może być źle ustawiony.
Sam nie wiem ale zmienie rozrząd i zobaczę, a co powiecie bo dzisiaj się dowiedziałem że produkują zamienniki nastawników i łańcucha i wychodzi dużo taniej jak w serwisie. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-05, 21:03
|
|
|
Nie dawno ktos pisal ze do 3.7 nie ma zamiennikow.Poszukaj na forum o nastawnikach jes tego od groma.
Zerwij czapki i zobacz jak slizgi. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-06, 06:13
|
|
|
Dzisiaj po pracy wjeżdżam na warsztat tozaczne powoli rozbierać.
I będę wszystko widział.
[ Dodano: 2016-05-06, 08:25 ]
Powiedzcie mi tylko jedno, wyczytałem że silnik po rozgrzaniu w vag zmienia wartosci w kanale 093 na minus właśnie a w 090 powinno sie poprawić, więc niech ktoś mi powie czy tak jak sprawdziłem w 093 to silnik był ciepły to są złe wskazania nie chcę pakować się w wymianę wszystkiego jeśli okaże się że jednak było ok i dalej będę miał problemy z samochodem.
[ Dodano: 2016-05-06, 11:13 ]
I jeszcze czy wrazie gdyby ślizgi były wyjechane można wymienić tylko je czy tylko cały napinacz bo widze że same ślizgi też są dostępne, chociaż od góry będe widział tylko górne dolnego już nie zobaczę. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-06, 12:08
|
|
|
Mozna wymienic same slizgi.W glowicy po stronie kierowcy bardziej po dupie dostaje gorny slizg a po stronie pasazera dolny.Wiec ja bym najpierw zdjal prawa pokrywe zaworow i sprawdzil jak wyglada gorny slizg. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-06, 12:48
|
|
|
Okej, jedno tylko, bo forum już mi namiesząło w głowie, jeśli w kanale 093 mam wartości takie jak podałem to rozrząd na 99% jest źle ustawiony, bo wyczytałem że jeśli małe róźnice międy B1 i B2 są to jest ok... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-06, 13:03
|
|
|
na pewno masz rozrzad do sprawdzenia,ustawienia. |
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-06, 13:06
|
|
|
Dzisiaj wjeżdzam i sprawdzam.
Jest ktoś z Gorzowa lub okolic kto ma blokady rozrządu i jest w stanie pożyczyć ?
Na jedną wymianę nie opłaca mi się kupować |
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-05-06, 19:06
|
|
|
Kolega przerabiałem temacik taki sam
U mnie miałem rozrzad przestawiony o 3 zabki dramat jakis:) wartości identyczne wrecz trche gorsze:)
jadac do domu wybuchł mi nastawnik i wyciekł olej cały ale zdazyłem sie zatrzymac
Diagnoza nastawnik wymiana
przysczypałem sie wymieniłem dwa ale uzywki zakładam odpalam i kle kle kle kle
jeden napina jak nówka a ten od strony pasażera podczas dodawania gazu na napina do 13 fazy tylko a nowy napina do 26
wiec tak Kolego
dwa razy robota
dwa razy auto uziemione
dwa razy stresy
========== bez sensu kupować zamiennniki czy używki które sa już uszkodzone ( po duzym przebiegu )
odebrałem dwa nastawniczki nówki sztuki czekam na mechanik az tylko zwolni sie miejsce i wstawiam na juz 5 raz robote z nastawnikami w sumie jak bym podsumował to juz bym dawno kupił dwa nowe i zapomniał o temacie
w nastawniku jest tłoczek który sie wyrabia i przyciera , słabiej cisnienie przez niego przechodzi i gorzej napina i ślizgi nowe w skrajnych przypadlkach pomoga bierz nowe nastawniki
kolega wex kilka stron wstecz pod tym linkiem i poczytaj na temat opisałem tam wszystko
http://www.a8team.pl/d2-f...uchu-vt9642.htm |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-06, 21:47
|
|
|
Adrianplock napisał/a: | przestawiony o 3 zabki |
Nie zagrał mazurka motor?
Używka mija się z celem. Moje wychylały się do 25st ale co z tego jak na wolnych grało. Przebieg 320tys autentiko. Ciśnienie było OK. |
_________________
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-09, 06:10
|
|
|
Rozebrałem na weekend cały przód autka, i jak sie okazało flamaster wszędzie, czyli na 100% nie ustawiali na blokadach, więc czeka mnie dziś lub jutro jego ustawienie ślizg na bank2 wygląda bdb, więc może wytwarzać zbyt słabe ciśnienie.
Podczas jazdy czy też na wolnych nie słychać nastawników tylko przy pierwszym odpalaniu.
Dzisiaj podzwonie za nastawnikami jeszcze. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-09, 11:36
|
|
|
Zaworki zwrotne zmień. |
|
|
|
|
|