Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Szarpanie autem oraz wyciek oleju i płynu  
Autor Wiadomość
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-10-07, 21:16   

Chłodniczka oleju silnika

Sprawdź chłodniczkę oleju ale skrzyni może jest uszkodzona, jest ona pod skrzynią . może wymieszał ci się olej ASB z płynem chłodz. silnika.
_________________

 
 
Marcinbez 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-07, 21:33   

Super dziękuję bardzo. Chyba sam spróbuję ja wydostać z auta bo mechanikowi żadnemu nie można ufać.. A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić taka chlodniczke??
 
 
stillbadboy 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 254
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-10-08, 14:07   

noo kolego nie ma co wszystkich do jednego wora wrzucac, znajdz dobrego mechanika i tyle a nie chenia co stodole na warsztat przerobil :D a jak masz spore pojecie to rob sam ;)

wnioskuje że na 99% nie masz dużego skoro pusciles sie w kanał z wytyranym a8 dlatego lepiej żeby ogarniał to ktos kumaty, zaoszczedzisz nerwów i wbrew pozorom pieniędzy.
_________________
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-10-08, 16:58   

Procedura wymiany, cytując kolegę Mariusza bo nie masz dostępu do działu Nasze Auta.
ManiekJames napisał/a:

Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:

1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania <brawo>

Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)

Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować :)
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-10-08, 19:02   

też mnie to czeka
jutro <boisie>
 
 
Marcinbez 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-08, 20:17   

Ja auto odebrałem od mechanika i sam będę robił więc dziękuję za odpowiedzi plany itd są bardzo przydatne.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-10-09, 08:55   

W tym przytoczonym zapisie silikonowanie okulara to najgorsza mozliwa rada. Broń boże nie nakladajcie silikonu na okular bo tam olej leci już za filtrem prosto w magistralę. Jak sie jakiś kawałek silikonu z okulara oderwie (co przy wysokich temperaturach oleju i wysokim jego cisnieniu wcale trudne nie jest) to zablokuje wam jakiś kanał olejowy i silnik dostanie zawału przekręcając jakąś korbę albo demolując głowicę.

Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-09, 10:33   

Niektórzy daja silikon rozpuszczalny w oleju....
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-10-09, 21:32   

Bugalon napisał/a:

Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.


Ups <bezradny> nie pomyślałem - ale dużo nie było (i wiem że dużo nie trzeba aby coś zatkać :P )

Ale tego już nie zmienię - swoją drogą to już tam ktoś mieszał bo było tam troszkę silikonu wcześniej :> i na starej już nie istniejącej rurce wodnej też był - więc ktoś już to łatał ten wyciek wody i mu nie poszło zbytnio - bo rurki kupić nie raczył <bezradny>

...
Trzeba żyć i jeździć dalej :]
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-10-09, 23:08   

I mnie jutro czeka ów zabieg, zestaw uszczelek już kupiony ...plastikowa rurka też. Kolejna sprawa to skąd biorą się pomysły na smarowanie silikonem?! Fabryka go nie używa! Wystarczy jedynie porządnie oczyścić i odtłuścić obie powierzchnie ...łot i cała filozofia <faktycznie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-10-10, 17:53   

fabryka też go daje :]
wiesz nowe auta są nowe
ale z biegiem lat to <bezradny>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-10-10, 18:22   

pepi napisał/a:
fabryka też go daje
Oczywiście, że używają ale nie w tym miejscu :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-10-10, 21:25   

no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
:]
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-10-11, 13:34   

pepi napisał/a:
no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
:]

Fuj, na chłodniczce oleju nigdy nie stosowałem żadnego dodatkowego uszczelnienia i żadna nie cieknie ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kamil4993 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-07-02, 17:49   

Odświeże temat.
Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.