Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-10-07, 21:16
|
|
|
Chłodniczka oleju silnika
Sprawdź chłodniczkę oleju ale skrzyni może jest uszkodzona, jest ona pod skrzynią . może wymieszał ci się olej ASB z płynem chłodz. silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcinbez
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-10-07, 21:33
|
|
|
Super dziękuję bardzo. Chyba sam spróbuję ja wydostać z auta bo mechanikowi żadnemu nie można ufać.. A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić taka chlodniczke?? |
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-10-08, 14:07
|
|
|
noo kolego nie ma co wszystkich do jednego wora wrzucac, znajdz dobrego mechanika i tyle a nie chenia co stodole na warsztat przerobil a jak masz spore pojecie to rob sam
wnioskuje że na 99% nie masz dużego skoro pusciles sie w kanał z wytyranym a8 dlatego lepiej żeby ogarniał to ktos kumaty, zaoszczedzisz nerwów i wbrew pozorom pieniędzy. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-10-08, 16:58
|
|
|
Procedura wymiany, cytując kolegę Mariusza bo nie masz dostępu do działu Nasze Auta.
ManiekJames napisał/a: |
Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:
1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania
Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)
Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-08, 19:02
|
|
|
też mnie to czeka
jutro |
|
|
|
|
Marcinbez
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-10-08, 20:17
|
|
|
Ja auto odebrałem od mechanika i sam będę robił więc dziękuję za odpowiedzi plany itd są bardzo przydatne. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-09, 08:55
|
|
|
W tym przytoczonym zapisie silikonowanie okulara to najgorsza mozliwa rada. Broń boże nie nakladajcie silikonu na okular bo tam olej leci już za filtrem prosto w magistralę. Jak sie jakiś kawałek silikonu z okulara oderwie (co przy wysokich temperaturach oleju i wysokim jego cisnieniu wcale trudne nie jest) to zablokuje wam jakiś kanał olejowy i silnik dostanie zawału przekręcając jakąś korbę albo demolując głowicę.
Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-09, 10:33
|
|
|
Niektórzy daja silikon rozpuszczalny w oleju.... |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-09, 21:32
|
|
|
Bugalon napisał/a: |
Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac. |
Ups nie pomyślałem - ale dużo nie było (i wiem że dużo nie trzeba aby coś zatkać )
Ale tego już nie zmienię - swoją drogą to już tam ktoś mieszał bo było tam troszkę silikonu wcześniej i na starej już nie istniejącej rurce wodnej też był - więc ktoś już to łatał ten wyciek wody i mu nie poszło zbytnio - bo rurki kupić nie raczył
...
Trzeba żyć i jeździć dalej |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-10-09, 23:08
|
|
|
I mnie jutro czeka ów zabieg, zestaw uszczelek już kupiony ...plastikowa rurka też. Kolejna sprawa to skąd biorą się pomysły na smarowanie silikonem?! Fabryka go nie używa! Wystarczy jedynie porządnie oczyścić i odtłuścić obie powierzchnie ...łot i cała filozofia |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-10, 17:53
|
|
|
fabryka też go daje
wiesz nowe auta są nowe
ale z biegiem lat to |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-10-10, 18:22
|
|
|
pepi napisał/a: | fabryka też go daje | Oczywiście, że używają ale nie w tym miejscu |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-10, 21:25
|
|
|
no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-11, 13:34
|
|
|
pepi napisał/a: | no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
|
Fuj, na chłodniczce oleju nigdy nie stosowałem żadnego dodatkowego uszczelnienia i żadna nie cieknie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
kamil4993
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017 Posty: 31 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2017-07-02, 17:49
|
|
|
Odświeże temat.
Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie. |
|
|
|
|
|