Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Szarpanie autem oraz wyciek oleju i płynu  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-07-03, 11:05   

kamil4993 napisał/a:
Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie.

Instrukcja serwisowa zaczyna się mniej więcej tak:
"1. Wyjąć silnik.
2. Zdemontować kolektor wydechowy po prawej stronie silnika."

Noi później już jest łatwo.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kamil4993 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-07-03, 17:07   

Instrukcję czytałem, jednak wiele osób pisało tutaj ze można to zrobić bez demontażu silnika i kolektora, więc jeśli się da to musi być na to jakiś sposób.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-07-03, 19:12   

kamil4993 napisał/a:
Instrukcję czytałem, jednak wiele osób pisało tutaj ze można to zrobić bez demontażu silnika i kolektora...

A czy na pewno te "wiele osób" pisało o D3?... bo jakoś nie wydaje mi się.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lukiluxs 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-07-03, 20:13   

Ja w d3 to robilem napewo przod siagalem. To rore ktora ci zaslani przykrecona jest na 2 srobach do glowicy, odrecic i odejdzie wystatczajaco, trzeba dobrze klucz dopasowac bo te sroby sa steasznie plytkie latwo zepsuc, u mnie niestety skonczylo sie dospawaniem imbusa do sroby <onie>
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-07-03, 20:20   

ManiekJames robił takie coś i na pewno silnika nie wyjmował :D Poszukaj w jego postach, opisał krok po kroku jak to zrobić.
 
 
kamil4993 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-07-03, 20:28   

Dzięki za wskazówki, jutro będę próbował dalej. Jedna śrubę od tej rurki już odkrecilem. Chciałem ja wyjąć z obudowy filtra oleju ale blokuje szpilka od kolektora, postaram się ja wykręcić i może wtedy się uda. Przód też mam zdjęty, zrzuce Jeszce pasek rozrządu i wyciągnę ten kanał od termostatu, wtedy wydaje mi się że będzie Jeszce troszkę lepszy dostęp.

[ Dodano: 2017-07-03, 21:48 ]
Gunner napisał/a:
ManiekJames robił takie coś i na pewno silnika nie wyjmował :D Poszukaj w jego postach, opisał krok po kroku jak to zrobić.


Szukałem chyba w każdym jego poście i nie znalazłem... Chyba że jakoś źle szukam
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-07-03, 21:32   

1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania
 
 
kamil4993 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-07-08, 15:19   

U mnie operacja zakończyła się sukcesem tylko musiałem wykręcić jedną szpilke od kolektora, później jakoś już poszło. Mogłoby to być jakoś inaczej skonstruowane żeby nie było tyle cyrkowania przy wymianie...
 
 
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-12-17, 10:27   

krzychu22.p1i napisał/a:
Procedura wymiany, cytując kolegę Mariusza bo nie masz dostępu do działu Nasze Auta.
ManiekJames napisał/a:

Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:

1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania <brawo>

Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)

Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować :)


Maniekjames-

5 godzin to samo rozebranie trwa, wczoraj udało się nam to zrobić, ale z kanału to cześć pozdrawiam, wątpię, żeby dało się to w takim czasie zrobić...

My zrobiliśmy to sposobem z filmiku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=NZXOry89y7A

Dostęp troche lepszy, aczkolwiek wciąż gówniany...

Rurka zmieniona na mosiężną:

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-17, 12:10   

Mi to zajęło niecałe 3h, oczywiście w D2 i na podnośniku ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-12-17, 14:41   

Moje a8 jak z profilu- D3 '02. Wygląda na to, że nikt tam nie był, ale ktoś sie za to zabierał, bo dolny śruby były ruszane. Ten kto zaprojektował tam imbusy z płytkim gniazdem powinien zginąć w męczarniach. <jezyk2>

W razie pytań służę pomocą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.