Autor |
Wiadomość |
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-06, 13:30 [D3 02 3.7MPI/LPG
] Wymiana rozrzadu.
|
|
|
Witam!
Po zakonczeniu (mysle ze to wkrotce nastapi) walki z instalacja gazowa bede chciala zrobic reszte niezbednych napraw przy aucie.
Obecnie auto ma przejechane 133 tysiace i czasami przy uruchomieniu silnika slychac jakies klekotanie..Mam zatem pytanie:co nalezy zrobic i z jakimi kosztami jest to zwiazane.
Majka. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-06, 19:58
|
|
|
Witam!
Przeczytalam ale dalej niewiele z tego wiem.Czy mozna zatem tak ludzkim jezykiem co ile i dlaczego? Auto ma stosunkowo niewielki (podobno sa bardzo trwale) przebieg a tu czarno widac...
Majka. |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-03-07, 17:55
|
|
|
Niestety wymiana nastawnikow nie należy do tanich. Sam kosz czesci w Aso to ok 2400zl na jedną głowicę. Jeżeli klepie tylko po rannym odpaleniu i to przez ok sekundę to nie ma się czym przejmować. U mnie juz klepalo na rozgrzanym silniku i trzeba było juz wymienic. Dobrze byłoby podpiąć auto pod vaga i sprawdzić synchronizację rozrzadu i prace nastawnikow. Najlepiej pytaj o wszystko w watku o nastawnikach zeby nie robić tyle wątków. Jak coś to mam dojście do oryginałów takich jak w aso z bardzo dużym upustem. Jak cos to pisz na prv. |
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-08, 20:15
|
|
|
Nastawniki zmiennych faz rozrządu słychać wtedy gdy są wytarte ślizgi lub wyciągnięty łańcuch i na prawdę zaczynają głośno hałasować jak obcierają o obudowę a przy takim przebiegu to wątpię w to <niewiem> Po dłuższym unieruchomieniu silnika olej spływa z górnej części silnika i nie ma smarowania podczas rozruchu do momentu aż pompa nie poda na klawiaturę i wszystko się normuje.Trwa to ok 1-3 sek. i gdy odpalasz auto w krótszych odstępach czasu problem ten nie występuje.Odpowiedzialne za to są zaworki zwrotne znajdujące się w głowicy,których zadaniem jest utrzymanie oleju w tej części silnika-po prostu może być tak że któryś przepuszcza i to jest cała przyczyna. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-08, 20:41
|
|
|
nastawniki mają w sobie zawory zwrotne |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-09, 09:52
|
|
|
Witam!
Pepi czy masz jakiś rysunek tego "ustrojstwa"?
Majka. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-09, 20:24
|
|
|
mario-975 napisał/a: | Nastawniki zmiennych faz rozrządu słychać wtedy gdy są wytarte ślizgi lub wyciągnięty łańcuch i na prawdę zaczynają głośno hałasować jak obcierają o obudowę |
Czekaj, ale d3 benzyna nie ma lancucha, jest pasek i ponoc te silniki nie maja klopotow z napinaczami i innymi sprawami zwiazanymi z rozrzadem. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-09, 20:29
|
|
|
Na rozrządzie jest pasek, na wałkach masz łańuchy i z napinaczami tych łańcuchów są problemy |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-09, 20:36
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Na rozrządzie jest pasek, na wałkach masz łańuchy i z napinaczami tych łańcuchów są problemy |
A fakt, jak przeczytalem lancuch to juz domyslnie, ze to o rozrzad chodzi. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-10, 12:40
|
|
|
Pepi dziekuje za link.To jednak chyba dla mojego Taty.Daj cos co sama mogla bym zrozumieć/zobaczyć.
i jeszcze jedno pytanie:objaw ten (klekotanie przy rozruchu) powoli ustepuje.Obecnie zdarza się to raz w tygodniu albo i mniej.Czy warto zatem poczekać kolejna zmiane oleju?
Majka |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-10, 12:54
|
|
|
prościej się nie da tego wytłumaczyć
Przy twoim przebiegu raczej nic nie powinno się odzywać .
Ja bym zalał dobry olej bo bywa tak ze po zalaniu co u niektórych nastaje cisza .
Jeśli przebieg masz prawdziwy to nastawniki bardziej się odzywają koło 250-300 tys |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-10, 23:11
|
|
|
A jak można ustalić przebieg?W niektórych autach (Volvo) jest zapisany w ECU i nie można tym w żaden sposób manipulować.
Majka. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-11, 07:12
|
|
|
w audi też jest w sterowniku abs |
|
|
|
|
|