Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Komputer sterujący układem zarządzania energią  
Autor Wiadomość
sewe90 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-04, 11:19   [D3 ALL ] Komputer sterujący układem zarządzania energią

Witam szanownych kolegów,
posiadam a8 d3 z 2003r. 4.2 w gazie, mój problem jest następujący:
- po podłączeniu pod vas i sprawdzeniu programem vas pc v19 pokazało się dużo usterek, większość związana z układem zarządzania energią J644, za który odpowiada sterownik 4E0915181. Wyskakuje błąd sygnału/komunikacji, w MMI nie wskazuje poziomu naładowania akumulatora. Dużo błędów z elektroniką drzwi oraz dachu, jako wskazówka program wskazuje usterkę z modułem zarządzania energią. Zakładam, że siadł ten właśnie sterownik, moje pytania:
- jak go wymienić?
- jak spisać kodowanie, jeżeli nie mogę się z nim połączyć?
- czy mogę wymienić 4E0915181 na 4E0915181 C?
Auto ma instalacje LPG BRC, może przez to są problemy z elektroniką? Generalnie nie mam większych problemów z użytkowaniem, jeździ normalnie, nie szarpie, nie pulsują światła, wszystkie elektroniczne moduły działają, szyby itp.
Załączam protokół z badania vas'em
Pozdrawiam

protokl po skasowaniu bendw.pdf
Protokół badania VAS
Pobierz Plik ściągnięto 1278 raz(y) 132,16 KB

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-01-04, 11:41   

Moduł jest na akumulatorem , możesz go wymienić na taki z literką C http://www.a8team.pl/d3-0...o-w-vt17263.htm . Jeżeli nie wyświetla poziomu naładowanie akumulatora to trzeba to uaktywnić w zielonym menu : http://mr-fix.pl/wpis/mmi...nego-menu/#diag .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
sewe90 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-04, 12:56   

Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.

[ Dodano: 2017-01-04, 13:09 ]
sewe90 napisał/a:
Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.


Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania

Pozdr i dzięki za odp.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-04, 14:17   

sewe90 napisał/a:
Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania

Oczywiście że wymaga kodowania.
Po jego wymianie musisz chociażby zakodować akumulator :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-04, 14:21   

Nie wymaga kodowania żadnych funkcji ale wymaga zakodowanie w nim akumulatora z uwagi na jego wielkość.

Co do wymiany to zdejmujesz klemę masową. Dla bezpieczeństwa zdejmujesz plusową. Odpinasz kostkę. odkręcasz śrubkę 10 nad modułem. Odkręcasz trzpień minusowy przy sterowniku i gotowe. Warto zdemontować boczek bagażnika jeśli nie ma się odpowiednich kluczy :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
sewe90 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-04, 14:37   

dzięki panowie za podpowiedzi, zabieram się za wymianę, ja skończę to zdam relację, może komuś się przyda :>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-04, 14:40   

Zabezpiecz sobie dobrze przewody aby uniknąć zwarcia ;) W tym aucie robi to kolosalne spustoszenia w elektronice :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
sewe90 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-04, 17:13   

Operacja zakończona sukcesem.

Wymieniłem moduł 4E0915181 na 4E0915181 C, wszystko śmiga. Po podłączeniu pod VAS bez problemu łączy się z modułem.
Do wymiany potrzebowałem kluczy 10 i 15. Należało wykręcić małe śrubki oraz trzpień minusowy. Wcześniej odłączyłem klemę. Przepiąłem kostkę do nowego modułu, zamontowałem i podpiąłem klemę. Nie kombinowałem z podtrzymaniem energii prostownikiem czy na włączonym silniku- jak niektórzy pisali na forum. Nic się nie rozkodowało, a data i godzina ustawiły się same po podpięciu pod VAS. Czas samego demontażu i montażu ok 5 minut.



Przed podłączeniem pod VAS a po wymianie moduły, auto wskazywało na niski poziom naładowania akumulatora. Nie znam się jeszcze na prodramie VAS v19 bo testuję go od kilku dni ale wszedłem w diagnoza własna- 61- układ regulacji akumulatora, kodowanie 007. Pokazało mi automatycznie jakieś kody, w które kliknąłem (mogłem tylko jeden- ten ciemniejszy). Odłączyłem VAS, wszystko działa, MMI wskazuje poziom naładowania aku, po odłączeniu od VAS było 60%, po przejechaniu kilku kilometrów wskazuje 100%.




Może komuś się przydadzą informacje.
Pozdrawiam
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-06-05, 18:04   

Podepnę się pod temat, do tej pory nie miałem problemów z prądem,ale od kilku dni na MMI cały czas poziom naładowania aku 10% co za tym idzie sterownik na zgaszonym silniku odcina kilka obwodów no i ta kontrolka na desce przed odpaleniem, dodam tyle że rozrusznik kręci bardzo ładnie tak więc obstawiam że aku jest naładowany,ale sterownik coś szwankuje, czy mogę mieć rację jak można to sprawdzić ??
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-05, 22:05   

naładuj, zakoduj jako pełny
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-06-06, 09:16   

maciu napisał/a:
naładuj, zakoduj jako pełny

Rozwinę myśl.

- odłącz od auta
- naładuj odłączony
- podłącz 100% pełny
- po podłączeniu w pierwszym ruchu zakoduj jako nowy 100% pełny
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.