|
Autor |
Wiadomość |
sewe90
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-04, 11:19 [D3 ALL
] Komputer sterujący układem zarządzania energią
|
|
|
Witam szanownych kolegów,
posiadam a8 d3 z 2003r. 4.2 w gazie, mój problem jest następujący:
- po podłączeniu pod vas i sprawdzeniu programem vas pc v19 pokazało się dużo usterek, większość związana z układem zarządzania energią J644, za który odpowiada sterownik 4E0915181. Wyskakuje błąd sygnału/komunikacji, w MMI nie wskazuje poziomu naładowania akumulatora. Dużo błędów z elektroniką drzwi oraz dachu, jako wskazówka program wskazuje usterkę z modułem zarządzania energią. Zakładam, że siadł ten właśnie sterownik, moje pytania:
- jak go wymienić?
- jak spisać kodowanie, jeżeli nie mogę się z nim połączyć?
- czy mogę wymienić 4E0915181 na 4E0915181 C?
Auto ma instalacje LPG BRC, może przez to są problemy z elektroniką? Generalnie nie mam większych problemów z użytkowaniem, jeździ normalnie, nie szarpie, nie pulsują światła, wszystkie elektroniczne moduły działają, szyby itp.
Załączam protokół z badania vas'em
Pozdrawiam
protokl po skasowaniu bendw.pdf Protokół badania VAS |
Pobierz Plik ściągnięto 1348 raz(y) 132,16 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
sewe90
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-04, 12:56
|
|
|
Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.
[ Dodano: 2017-01-04, 13:09 ]
sewe90 napisał/a: | Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji. |
Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania
Pozdr i dzięki za odp. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-04, 14:17
|
|
|
sewe90 napisał/a: | Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania |
Oczywiście że wymaga kodowania.
Po jego wymianie musisz chociażby zakodować akumulator |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-04, 14:21
|
|
|
Nie wymaga kodowania żadnych funkcji ale wymaga zakodowanie w nim akumulatora z uwagi na jego wielkość.
Co do wymiany to zdejmujesz klemę masową. Dla bezpieczeństwa zdejmujesz plusową. Odpinasz kostkę. odkręcasz śrubkę 10 nad modułem. Odkręcasz trzpień minusowy przy sterowniku i gotowe. Warto zdemontować boczek bagażnika jeśli nie ma się odpowiednich kluczy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
sewe90
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-04, 14:37
|
|
|
dzięki panowie za podpowiedzi, zabieram się za wymianę, ja skończę to zdam relację, może komuś się przyda |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
sewe90
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-04, 17:13
|
|
|
Operacja zakończona sukcesem.
Wymieniłem moduł 4E0915181 na 4E0915181 C, wszystko śmiga. Po podłączeniu pod VAS bez problemu łączy się z modułem.
Do wymiany potrzebowałem kluczy 10 i 15. Należało wykręcić małe śrubki oraz trzpień minusowy. Wcześniej odłączyłem klemę. Przepiąłem kostkę do nowego modułu, zamontowałem i podpiąłem klemę. Nie kombinowałem z podtrzymaniem energii prostownikiem czy na włączonym silniku- jak niektórzy pisali na forum. Nic się nie rozkodowało, a data i godzina ustawiły się same po podpięciu pod VAS. Czas samego demontażu i montażu ok 5 minut.
Przed podłączeniem pod VAS a po wymianie moduły, auto wskazywało na niski poziom naładowania akumulatora. Nie znam się jeszcze na prodramie VAS v19 bo testuję go od kilku dni ale wszedłem w diagnoza własna- 61- układ regulacji akumulatora, kodowanie 007. Pokazało mi automatycznie jakieś kody, w które kliknąłem (mogłem tylko jeden- ten ciemniejszy). Odłączyłem VAS, wszystko działa, MMI wskazuje poziom naładowania aku, po odłączeniu od VAS było 60%, po przejechaniu kilku kilometrów wskazuje 100%.
Może komuś się przydadzą informacje.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-06-05, 17:04
|
|
|
Podepnę się pod temat, do tej pory nie miałem problemów z prądem,ale od kilku dni na MMI cały czas poziom naładowania aku 10% co za tym idzie sterownik na zgaszonym silniku odcina kilka obwodów no i ta kontrolka na desce przed odpaleniem, dodam tyle że rozrusznik kręci bardzo ładnie tak więc obstawiam że aku jest naładowany,ale sterownik coś szwankuje, czy mogę mieć rację jak można to sprawdzić ?? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-05, 21:05
|
|
|
naładuj, zakoduj jako pełny |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-06-06, 08:16
|
|
|
maciu napisał/a: | naładuj, zakoduj jako pełny |
Rozwinę myśl.
- odłącz od auta
- naładuj odłączony
- podłącz 100% pełny
- po podłączeniu w pierwszym ruchu zakoduj jako nowy 100% pełny |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|