Autor |
Wiadomość |
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-12-14, 11:52 [D3 05 4.2MPI
] Problem z dogrzaniem reduktora
|
|
|
Witam, mam w autku reduktor KME TWIN TUR, zainstalowany przy kompresorze zawieszenia. Pompa oraz termostat zmienione rok temu razem z rozrządem. Woda wpięta w nagrzewnicę równolegle zaraz za silnikiem. Autko przy temperaturach około 0 stopni nagrzewa reduktor ale po przejściu na lpg temperatura spada i przełącza spowrotem na lpg. Myślałem że to wina wpięcia więc przepiąłem się do zbiorniczka oraz w przewód który idzie do chłodniczki oleju. Efekt jest taki że teraz nie mogę kompletnie nagrzać reduktora. Temperatura dochodzi do 20, ale po przełaczeniu na lpg za chwilę spada. Zauważyłem ręką ż nawet po przejechaniu 30km temperatura węży jest letnia, tym od chłodniczki oleju również. Auto na zegarze i na obd nagrzewa się szybko i trzyma 90. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze powinienem zdiagnozować. Obawiam sie że problem może być w instalacji. |
|
|
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-12-14, 20:09
|
|
|
Odpowietrzona instalacja wodna ? bo mam wrażenie sądząc po twoim opisie że nie ,po drugie lepsze wpięcie jest w pierwszej wersji. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-12-14, 20:59
|
|
|
A ogrzewanie jest ok. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-14, 21:19
|
|
|
Źle wpięte.
Ja reduktor mam wysoko na podszybiu i nie mam problemów z jazdą na LPG a ma tak założone już kilka lat. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-12-14, 22:50 Problem z dogrzaniem reduktora
|
|
|
FOSS
jak masz wpięty w wodę ? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-15, 00:11 Re: Problem z dogrzaniem reduktora
|
|
|
pikwas napisał/a: | FOSS
jak masz wpięty w wodę ? |
Reduktor, aktualnie KME Twin, wpięty równolegle do układu ogrzewania.
Dokładniej rzecz ujmując zamontowany jest na podszybiu po prawej stronie i wpięty tam na podszybiu do dwóch głównych węży wodnych, równolegle do elektrozaworów i pompy obiegowej.
I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-12-15, 23:31
|
|
|
Przeniosłem dziś reduktor na podszybie. Grzeje się dużo szybciej, temp rośnie od 60stopni, ale zaraz po ruszeniu spada do 7, za chwile rośnie następnie znowu spada. Niby w środku jest ciepło ale raczej nie gorąco, wskazówka niby na 90 sztywno ale ktoś pisał by tym się nie sugerować. Czy to może być jednak termostat ? Włożyłem najdroższy jaki był w sklepie ze świadomością że trzeba do ego rozbierać cały przód. Jak sprawdzić czy to wina temrostatu ? Nie chciałbym rozbierać przodu na darmo
EDIT:
Dziś sprawdziłem i okazało sie że termostat jest raczej sprawny, obserwowałem temperature silnika po ODB i rosła ładnie równo do 90stopni, chłodnica cały czas była zimna, weże też. Temperatura reduktora ładnie rosła do 50 stopni, ale w momencie ruszenia samochodem spadała do 10stopni. Po przełączeniu na benzynę temperatura reduktora znów rośnie lecz po ponownym przełączeniu na gaz spada. Reduktor ? Po około 15 minutach sytuacja się uspokaja i reduktor osiąga stałe 40stopni |
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-12-16, 15:53
|
|
|
Może będę przynudzał ale dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia ,wygląda na to że coś tam dolatuje ale razem z powietrzem . |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-12-16, 17:00
|
|
|
FOSS napisał/a: | I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta. |
dokładnie mam tak samo i potwierdzam, że mój TWIN grzeje się szybko nawe przy minusowych temperaturach.
u Ciebe wygląda na nieodpowietrzony układ |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-12-16, 17:21 Problem z dogrzaniem reduktora
|
|
|
Bardzo proszę Was o właściwa procedurę odpowietrzenia układu. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-12-17, 07:54
|
|
|
U góry w podszybiu masz dwa odpowietrzniki, dkręcałeś ?? |
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-12-17, 11:28
|
|
|
Odkręcałem jeden, na wolnych obrotach płyn pojawia się regularnie co kilka sekund. |
|
|
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-12-17, 14:00
|
|
|
Podczas odpowietrzania musi być włączone ogrzewanie i wentylator tak na 50% z odpowietrzników musi wypływać płyn bez przerwy bez bąbelków i samochód musi być nagrzany |
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-12-18, 19:53 Problem z dogrzaniem reduktora
|
|
|
Niestety ale u mnie nie ma wyraźnego strumienia po odkręceniu odpowietrznika. Na tym bliżej filtra kabinowego faktycznie widoczny jest ciągły lecz mały strumień, natomiast w po odkręceniu drugiego odpowietrznika strumień pojawia się rzadko. Pompkę obiegową słychać po zgazszeniu auta, pod ręką czuć że pracuje - pytanie tylko czy ta pompka może stracić wydajność ? Nie wiem już co jest grane. |
|
|
|
|
|
|
|
dzinksgarage
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2016 Posty: 11 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2019-01-31, 19:17
|
|
|
Masz webasto? U mnie z webasto są dwa podłączenia, działa idealnie zimą albo latem. Pozostaje założenie pompki obiegowej do parownika.. |
|
|
|
|
|