Autor |
Wiadomość |
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-23, 09:23
|
|
|
FOSS napisał/a: | szeryfisch napisał/a: | Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...
Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia. |
Tak jak piszesz - rozrząd na tyle źle poskładany, że wypada poza zakres odczytów.
Kolega mechanik się nie popisał |
Kolego foss mógłbyś mi wyjaśnić jak ma być prawidłowo ustawiona ta lewa głowica bo tam chyba leży problem ? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-23, 10:43
|
|
|
elmagico, wyslalem Ci PW
a tak gowli scislosci tak to powinno byc:
LEWA
PRAWA
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-23, 15:14
|
|
|
jeszcze jedna sprawa panowie. Przeskanowałem dzisiaj kontrolery i takie błędy mi się ukazały . Czy ktos mógłby mi pomoc w rozkodowaniu tych błędów ?
2 Faults Found:
01875 - Backrest/Head Adjustment Button (E332); Down
003 - Mechanical Failure
01874 - Backrest/Head Adjustment Button (E332); Up
003 - Mechanical Failure
2 Faults Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
010 - Open or Short to Plus
1 Fault Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
1 Fault Found:
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - -
2 Faults Found:
01626 - Sensor for Parking-Aid; Front Right (G252)
009 - Open or Short to Ground
01627 - Sensor for Parking-Aid; Front Mid-Right (G253)
009 - Open or Short to Ground |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-23, 17:26
|
|
|
Skopiuj i wklej do tłumacza w google i sam przeczytasz. |
|
|
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-23, 22:06 Rozrzad
|
|
|
Rozrzad ustawiony poprawnie wszystko ok auto pracuje bardzo dobrze lecz teraz wyrzucili błąd prawego nastawnika . O co chodzi ? Sprawdzałem nastawnik w polach 91- 92 podczas jazdy . Wartości bank 1 +23 max bank 2 na - 19 czasami dochodzi do -20 przy podkładaniu. Wartości w 90-93 zbliżone do.zera. -3. Jakieś sugestie?
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-23, 23:41
|
|
|
Moim zdaniem uszkodzony nastawnik. Mozesz dac grupy 91-93?
Rozrzad poskładany na blokady? Czy dalej na pałe? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-24, 00:15 rozrz
|
|
|
zaraz wrzucę grupę 91
[ Dodano: 2017-02-24, 00:25 ]
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-24, 11:13
|
|
|
Nastawnik stoi. Albo uszkodzony, albo zatkany otwór olejowy. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-02-24, 17:12
|
|
|
kolego z czystej ciekawości swojej, bo jestem również przed naprawa silnika - zapytam Cie ile w sumie kosztowała Cie regeneracja silnika.. wkur sie mozna jak wydałes tyle kasy na regeneracje a okazuje sie ze nastawnik do wymiany (2000ZŁ/SZT?) |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-24, 17:46
|
|
|
shark5856 napisał/a: | kolego z czystej ciekawości swojej, bo jestem również przed naprawa silnika - zapytam Cie ile w sumie kosztowała Cie regeneracja silnika.. wkur sie mozna jak wydałes tyle kasy na regeneracje a okazuje sie ze nastawnik do wymiany (2000ZŁ/SZT?) |
wiesz co w sumie chyba w 3 tys się zmieściłem z robotą kolega mi robił wszytko u mnie w garazu za robotę policzył 600 zł . + 240 szczelność i planowanie
uszczelki śruby łańcuszki cały zestaw X2 nastawnik na lewą głowicę (używka Ori 600zł) jeden popychacz ssący płyn chłodniczy nowa odma . i coś tam jeszcze . w sumie ok 3 tyś plus teraz kolejny nastawnik na prawą głowicę też ok 600 zł czyli wyjdzie 3800 zł z wymianą nastawnika na prawej głowicy . Straszny ten remont był już nawet nie chodzi o koszty ale zeby to wszytko ogarnąć massakra !!
[ Dodano: 2017-02-24, 17:51 ]
po przejechaniu 40 KM wrzuciłem Audi na kompa wyrzuciło mi kolejne błedy :
4 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
po skasowaniu i odpaleniu silnika błędy nie wracają zostaje tylko błąd poduszki który jest akurat z tego co wiem mało istotny . auto w strasie zachowuję się bardzo dobrze obroty nie falują silnik pracuje płynnie ma duzo wiecej mocy niż przed remontem .
[ Dodano: 2017-02-24, 17:58 ]
Dodam ze mam wycięte katalizatory bo te dwa błędy chyba są od pompy powietrza ?
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
[ Dodano: 2017-02-24, 18:04 ]
a o to przyczyna takich wydatków
[ Dodano: 2017-02-24, 18:13 ]
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-02-24, 19:45
|
|
|
elmagico napisał/a: | Dodam ze mam wycięte katalizatory bo te dwa błędy chyba są od pompy powietrza ?
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
|
tak, posprawdzaj wężyki z tyłu silnika bo pewno się posypały w drobny mak przy robocie ze starości |
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:23
|
|
|
Duży ma to wpływ na funkcjonowanie auta ? Dokładnie za co to. Odpowiada? |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:45
|
|
|
w sumie za nic. Dziala 90sec po uruchomieniu silnika, generalnie przedmuchuje spaliny, no i chyba katy sie szybciej nagrzewaja.
Jak juz wczesniej napisano wezyki do grzybków, albo wezyk do zaworka który nimi steruje. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-02-28, 22:17
|
|
|
Witam Kolegow Klubowiczow
Wlosy sie jeza jak sie czyta ze mechanik ustawia rozrzad w BFM bez blokad czyli referencji.
Idealnie ustawiony bylby w kanale 93 na zero ale to zadko sie zdarza .
Na poznym do max 4° zachowuje sie dosyc leniwie w dolnym zakresie obrotow.
Na wczesnym do -3° reaguje spontanicznie na pedal gazu w dolnym zakresie obrotow.
Mam dwie A8 z BFM i ostatniu poprawialem po takim ustawianiu rozrzad.
Nie wiem jak to widzicie ale blokada obecnie kosztuje 160 PLN
http://archiwum.allegro.p...6234294932.html
I ryzykowanie zniszczenia takiego silnika nie jest warta tej oszczednosci.
mam dostep do elsy ale po niemiecku ii VAS5054A gdyby potrzebne byly jakies informacje
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-28, 22:28 ]
Secondary Air
jest odpowiedzialny za szybsze rozgrzanie katalizatorow w fazie zimnego startu poprzez nasycenie mieszanki lenem i podniesienie temp spalania.
Sondy lambda reaguja wowczas czybciej na zmiany skladu spalin przy zimnym starcie.
Second.gif
|
|
Plik ściągnięto 178 raz(y) 84,63 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
|