|
Autor |
Wiadomość |
marco1104
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 63 Skąd: Serokomla
|
Wysłany: 2018-09-05, 08:33 [D3 03 4.2MPI/LPG ] Wypadanie zapłonów
|
|
|
Witam, Pany potrzebuję wskazówki do naprawy. Otóż tak:
Wypadanie zapłonów na gazie cylinder 7 i 6. Napisałem w tej kolejności ponieważ po skasowaniu błędów z wypadania zapłonów nastepuje wypadanie od nowa na cylindrze 7 (mowa cały czas o wolnych obrotach dla jasności), następnie po pewnym czasie, powiedzmy 30s 7 cylinder zaczyna pracować ok a wypadanie zaczyna 6 i już tak zostaje aż do skasowania błędu lub ponownego rozruchu. Wypadanie to jest całkowite, czyli nie że wypadnie mi którys zapłon tylko normalnie mogę sobie liczyć jak na palcach . Natomiast na benzynie wypadanie jest sporadyczne ale na cylindrze 5 . I tak, podmienione miejscami cewki, świece oraz wtryski od gazu i usterka cały czas pozostaje w tym samym miejscu. Z tego co zauważyłem to grupa 93 pomiar -6 i +9, czyli coś nie halo, czy powyższe ojawy mogą być tym spowodowane czy może pobawić się jeszcze
przed ruszanie rozrządu zamianą miejscami czujników wałków? Jak coś to pytajcie bo może nie wszysto opisałem a sprawdziłem |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-05, 09:56 Re: [D3 03 4.2MPI/LPG ] Wypadanie zapłonów
|
|
|
marco1104 napisał/a: | Wypadanie zapłonów na gazie cylinder 7 i 6. Napisałem w tej kolejności ponieważ po skasowaniu błędów z wypadania zapłonów nastepuje wypadanie od nowa na cylindrze 7 (mowa cały czas o wolnych obrotach dla jasności), następnie po pewnym czasie, powiedzmy 30s 7 cylinder zaczyna pracować ok a wypadanie zaczyna 6 i już tak zostaje aż do skasowania błędu lub ponownego rozruchu. Wypadanie to jest całkowite, czyli nie że wypadnie mi którys zapłon tylko normalnie mogę sobie liczyć jak na palcach . Natomiast na benzynie wypadanie jest sporadyczne ale na cylindrze 5 |
Osobiście na początek odciąłbym się od LPG.
Wyłączyć permanentnie a jak jest potrzeba to odciąć od sterownika LPG.
marco1104 napisał/a: | I tak, podmienione miejscami cewki, świece oraz wtryski od gazu i usterka cały czas pozostaje w tym samym miejscu. |
Tym bardziej poszedłbym w odcięcie od sterownika LPG ale...
marco1104 napisał/a: | Z tego co zauważyłem to grupa 93 pomiar -6 i +9, czyli coś nie halo, czy powyższe ojawy mogą być tym spowodowane czy może pobawić się jeszcze przed ruszanie rozrządu zamianą miejscami czujników wałków? Jak coś to pytajcie bo może nie wszysto opisałem a sprawdziłem |
... z takim ustawieniem rozrząd jest do poprawki.
-6 i +9 daje 15 stopni różnicy pomiędzy głowicami.
Czujniki wałków można przełożyć stronami ale jak teraz czytają poprawnie to po przekładce pewnie nic szczególnego się nie zmieni. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
marco1104
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 63 Skąd: Serokomla
|
Wysłany: 2018-09-05, 10:12
|
|
|
ok, a czy ta różnica na wałkach może powodować takie objawy?
[ Dodano: 2018-09-06, 13:00 ]
Pytanko jeszcze, czy w celu tylko poprawy ustawienia rozrządu jest możliwość uniknięcia spuszczania płynu chłodnicy? Nie mam kanału i kostka na podwórku wiec trochę lipa żeby się lało |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2018-09-10, 20:05
|
|
|
Proponuję dokładnie przejżeć instalację elektr. silnika. Komputer silnika jest z prawej strony podszybia i naprawdę jest tam plątanina kabelków. Tak naprawdę to instalacja gazowa jest troszkę pomocna w znalezieniu przyczyny wypadania zapłonu - bo kiedy zapłon wypada na benzynie a na gazie silnik chodzi ok - więc najprawdopodobniej usterka jest gdzieś we wtryskiwaczach benzyny - i odwrotnie - kiedy na benzynie chodzi ok a na gazie kuleje to usterka jest we wtryskiwaczach gazu. Niestety my właściciele ósemek często spotykamy się z utlenianiem miedzi w kabelkach więc proponuję zaopatrzyć się w dobry miernik bo raczej trzeba będzie sprawdzać kabelki. W moim aucie zaczął wypadać zapłon na cylindrze nr 7 ale tylko na benzynie. Kiedy przełączył się na gaz chodził już wzorowo. Wymiana wtryskiwacza benzyny nic nie dała. Dalej wypadał. Zdecydowałem się rozebrać osłony kabelków i rozłączyłem instalację gazową. Znalazłem kabelki zasilające poszczególnych cylindrów i okazało się że kabelek zasilający cylinder nr 7 nie ma przejścia elektrycznego. Na krótko podłączony nowy kabelek odrazu potwierdził moją usterkę. Teraz nie mam już problemów z paleniem na benzynie. Podłączyłem rozłączoną wcześniej instalację gazową i teraz wszystko chodzi ok. Jednak i tak chodzi mi po głowie wymiana wszystkich kabelków zasilających poszczególne cylindry na nowe. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |