Autor |
Wiadomość |
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-18, 19:12 [D3 05 W12
] Wymiana silnika
|
|
|
Panowie jak nie ktorzy z was wiedza ostanio pytalem o audi w12 z Czech .Jak okazalo sie samochod nie zostal sprzedany tylko silnik prawdopodobnie zostal zatary tzn .Sprzedajacy mowi ze byl niski stan plynow chlodzacych i w pewnym momencie po dluzszej jezdzie atostradowej silnik zaczol stukac .Na ta chwile silnik pali ale stuka .Teraz pytanie .Naprawa takiego silnika napewno nie jest oplacalna pytanie czy w ogole jest mozliwa w takim przypadku.Jak wrazliwe sa te silniki na zaklocenia w ukladzie chlodzenia .Przypuszczam ze za zaistniala sytuacje odpowiada instalacja lpg ktora jest zalozona w tym egzeplazu i juz na koniec ile moze byc warta taka w12 bo na moje oko naprawa wymiana tego silnika to koszt okolo 20000pln . |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-18, 19:34
|
|
|
Tak jak napisałeś koszt wymiany silnika wraz z robocizną wyceniłbym na 20 - 22 tyś zł . Sam silnik W12 z D3 kosztuje od 15 tyś zł . |
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-18, 19:50
|
|
|
Czyli jezeli wczesniej samochod byl wyceniony na okolo 50000pln to teraz jego wartosc nie przekracza 30000pln wciaz mnie nurtuje czy duzym wyzwaniem jest przekladka taka silnika? |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-18, 19:58
|
|
|
Problemu z przekładką raczej nie będzie , wystarczy ogarnięty mechanik który się tego podejmie . Przekładałem już różne silniki począwszy od nowych aut (wady fabryczne) po V8 typowe dla USA myślę że W12 to nie problem. |
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-18, 20:08
|
|
|
No to czekam co czech wymysli bo cos mowi o naprawie ale chyba nie zdaje sprawy z kosztow bo z tego co mowil nie dawno wymienial sprężarke podwozie oryginalna 20 000 .-, nowe przednie amortyzatory 58000 .- powietrza, kompletne nowe przednie ramię 15 000 .- Nowy svýčky NGK 8400.- termostat, filtry oleju, olej silnikowy 7600 Servočerpadlo 12000, .baterie Varta 4100 wszystkie ceny w koronach na pln nalezy pomnozyc x0.15 Do tego wszystkiego teraz padl mu silnik wiec chyba ta w12 odbije mu sie czkawka :-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-18, 20:19
|
|
|
Silniki W12 są bardzo wrażliwe i stąd wymagają pieszczotliwego traktowania. Naprawianie zwykle nie ma sensu ze względów finansowych jak i problemu ze znalezieniem kumatej do tego osoby. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-03-18, 22:04
|
|
|
W CZ sie nie pieprza i czesto wszystko w ASO jest robione. Zarowno w D2, w D3 jak i w D4 W12 jest bardzo wrazliwe na wyzsze temperatury wiec trzeba uwazac.
gryzzli - na CZ rynek bardziej mu sie oplaci to jednak naprawic i sprzedac tam, jak jednak wyczai, ze Polak kupi to sprzeda z uszkodzonym, wiec ja bym zbijal ile sie da cene i szukal juz silnika (najlepiej calosc, bo dobierac po gratach moze wyjsc sporo drozej (ciezko powiedziec do walnelo konkretnie)) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-18, 22:58
|
|
|
W Czechach jak i u nas w12 nie maja zbyt duzego brania i to mi sie akurat podoba .Ciekawe jest to ze pepiki naprawde zamawiali sobie ciekawe wersje jako nowe a/s8.Czego np nie moge powiedziec o PL .Zobacze jak sprawa sie rozwinie i nie sadze ze bedzie mu sie oplacalo naprawiac ta w12 .W ASO cena go wyrwie z butow do tego dolozyl ostnimi czasy juz ponad 110000 koron.Chcial 340000 i nie bylo chetnych teraz jeszcze mu silnik klakl.Ma praktycznie teraz niezbywalne auto z uwalonym silnikiem .Poplynie poprostu pieknie na tej audi bez wzgledu co zrobi czy naprawi czy sprzeda z duzym upustem . |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-03-18, 23:04
|
|
|
Zbij to do 200 tys Kc |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-18, 23:56
|
|
|
Kupić auto i wsadzić 4.2 bi-turbo z rs6 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-19, 02:54
|
|
|
Pomysl z przeszczepem bez senu nominalnie ten silnik ma 450 powiedzmy ze podkrecil by go na 550 a problemow przy takim przeszczepie miliony nie mowiac o kosztach ktore pewnie by pochlonely z 30000pln |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-19, 05:12
|
|
|
Da się zrobić przeszczep ale koszta będą. Lecz dobrze zestrojony pupe urywa. |
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-19, 05:43
|
|
|
Jak bym mial uprawiac rzezbe to tylko w kierunku w12 twin turbo bo w bentleyu cos takiego jezdzi i ma ponad 600KM a nie meczyl sie z adaptacja v8 turbo jeszcze z elektronika od c5 w miejsce w12 budzie d3 .Mimo wszystko na ta chwile zdrowe w12 w krotkiej budzie by mi w zupelnosci do normalnej jazdy wystarczylo :-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-19, 10:22
|
|
|
W bentleyu to jest zupełnie inna konstrukcja,dopracowana bardziej mimo że pozornie to to samo. W VAGowskim w12 nie zrobisz żadnego moda ani nawet nie pocisniesz bo szlag go trafi. Zobacz np jak wygladaja panewki i wał korbowy w W12-mocy na gar od cholery a delikatne i cienkie. Widziałem już kilka tych W12 i mówie wam że dpoóki pieścisz go jak noworodka to bedzie służył |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-28, 23:19
|
|
|
niech Czech podjedzie do aso i sprawdza, czy nie stuka panewka na 7 lub 8 cylindrze. Tam jest standardowa usterka w w12. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|