Autor |
Wiadomość |
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-08, 22:25 [D3 03 3.7MPI
] Wymiana uszczelniacza na wale
|
|
|
Witam. Panowie, szukam instrukcji, manuala, podpowiedzi odnośnie wymiany uszczelniacza na wale korbowym z przodu.
Auto A8 D3 3,7 2003r. BFL
Jaki dokładnie uszczelniacz zastosować?
Czy trzeba zdejmować miskę olejową?
Czym uszczelnić odkręconą pokrywę?
Jakieś uwagi odnośnie wymiany? Sugestie? Na co zwrócić szczególną uwagę lub czego nie robić?
Wszystkie porady mile widziane
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2016-11-08, 22:44
|
|
|
Witam, ja w swojej D3 tylko że 4 2 BFM przy wymianie rozrządu wymieniałem uszczelniacz wału korbowego . NIe ma z tym problemu wiadomo rozrzad trzrba rozpiąć wkręcić blokadę wału odkrecić śrubę centralną zdjąć koło zębate i wyciagasz simering ja wkreciłem ostrożnie dwa wkreciki długie i pociagnąłem do siebie i wyszedł . Pojechałem do sklepu gdzie sprzedają łożyska i simeringi i mi dobrali po wymiarach zastanawiałem sie dlugo czy kupować oryginał, ale kupilem jakiejś innej firmy i wszystko jest ok. JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie i zwracaj uwagę zeby sie nie podwinał na wewnętrznym uszczelnieniu. chyba że coś nie tak napisałem to proszę mjie poprawic Mam nadxieje ze w 3.7 jest taki sam układ wszystkiego |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-08, 22:47
|
|
|
Czyli nie trzeba odkręcać obudowy? Wystarczy zdjąć zdjąć koło zębate i można go wyjąć? Sądziłem, że nie da się go wyjąć bez zdejmowania obudowy dlatego tyle pytań zadałem...
Jak zamocowane jest koło zębate? Bo do koła zębatego na 8 śrub jest przykręcone koło pasowe, to wiem. A dalej? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-09, 00:28
|
|
|
importcompany napisał/a: | JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie | ZERO oleju! Uszczelniacze montuje się na suchą i odtłuszczoną powierzchnię. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-11-09, 00:57
|
|
|
Freeq - po czym poznałeś, że cieknie właśnie z tego miejsca ? Bo podejrzewam, że jak chcesz wymieniać to cieknie. U mnie chyba cieknie ale z tego do, którego wymiany trzeba rwać skrzynię |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-09, 01:05
|
|
|
Gunner, wszystko zaczęło się od tego tematu... http://www.a8team.pl/d3-0...-vt21558,45.htm
danishow, to to wiem, że bez oleju. Ale czy trzeba zdejmować obudowę czy po zdjęciu koła zębatego będę mógł bez problemu wyjąć uszczelniacz? |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-09, 09:04
|
|
|
musisz go wydlubac, ale bez pokrywy. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-09, 09:13
|
|
|
danishow napisał/a: | importcompany napisał/a: | JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie | ZERO oleju! Uszczelniacze montuje się na suchą i odtłuszczoną powierzchnię. |
No dokładnie, ZERO oleju.
Toć to jest proszenie się o następny wyciek. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-09, 10:51
|
|
|
A jak jest zamocowane koło zębate na wale?
Drugie pytanie. Przed zdjęciem koła zębatego należy zablokować wałki i wał, tak? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-09, 10:59
|
|
|
Blokujesz wał. Jeśli pierścień nabiegowy bedzie zużyty to go obróć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-09, 11:14
|
|
|
Co to jest pierścień nabiegowy? Gdzie on jest i jakie jest jego zadanie? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-09, 14:31
|
|
|
uszczelniacze typu PTFE (teflonu) potocznie na nie mówimy bezspręzynkowe montuje się na sucho.
pozostałe się smaruje nie wiem jakie są w d3
Ja jak zakładam to robię sobie taki dystans z butelki plastikowej i wtedy łatwiej jest wcisnąć |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-09, 16:19
|
|
|
Freeq napisał/a: | Co to jest pierścień nabiegowy? |
To tulejka na wale tuż za zębatką. Ona ma być obrócona przy wymianie uszczelniacza. |
_________________
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-11-09, 16:53
|
|
|
A jeśli już ktoś wcześniej ją odwracał? Można kupić nową? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-09, 18:32
|
|
|
Nie ma nowej. Delikatna polerka albo dorobienie na wymiar. |
_________________
|
|
|
|
|
|