Autor |
Wiadomość |
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2018-09-17, 08:51 [D3 08 4.2TDI
] Opadł przód na trasie, błąd 01583
|
|
|
Witam,
Problem jak w temacie. Na autostradzie wyskoczyły kontrolki od zawieszenia - przód opadł.
Powrót w trybie emeryta.
Z VCDS:
01583 - Leak in System Detected
Czujniki poziomowania OK - podają prawidłowe dane.
Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę.
Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód?
W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej?
Nie bardzo wiem jak upewnić się, że to właśnie amortyzator prawy przód padł.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Kumak666
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 12 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-09-17, 14:25
|
|
|
Przerabiałem to w tamtym tygodniu tyle, że mi zerwało jeszcze zderzak i dwa nadkola
Zdemontuj nadkole i sprawdź szczelność na łączeniach przewodów, jeżeli nic nie wyjdzie to polecam regeneracje. U mnie od wymiany nawet nie drgnie zawiesie. Powodzenia |
|
|
|
|
|
|
|
Insanus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 24 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2018-10-14, 11:56
|
|
|
Rapik, i jak rozwiązałem problem? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-14, 14:04 Re: Opadł przód na trasie, błąd 01583
|
|
|
Rapik napisał/a: | Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę. |
I tak pewnie jest.
Rapik napisał/a: | Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód? |
Tak właściwie to gdybyś dokładnie sprawdził bo pewnie okazało by się, że na jedno koło usiadł bardziej niż na drugie ale generalnie tak to właśnie wygląda, że siada całym przodem.
Rapik napisał/a: | W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej? |
Przy dużej nieszczelności nie nabije ciśnienia bo nie ma jak nabić bo wciąż będzie próbował podnieść auto do właściwego poziomu co najczęściej kończy się właśnie przegrzaniem kompresora. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2018-10-16, 11:37
|
|
|
Winny był prawy amortyzator przód. Wymieniony - auto śmiga jak należy. |
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2018-10-21, 09:55
|
|
|
Ja mam też problem z tym błędem tylko że mnie czasem opada lewy przód tak raz na tydzień a teraz po nocy opada cały przód. Jak go odpalę świecą się 2 kontroli od zawieszenia żółtą i zielona włącza się kompresor podniesie auto i na chwilę jest ok po czym za chwilę znów kompresor dopompuje i znów jest ok w czasie jazdy na komfort zapala się czasem zielona kontrolka i słychać jak dobija kompresor zdarza się też tak że cały dZień stoi równo nie opada proszę o jakieś porady |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-21, 10:20
|
|
|
ludwik2116 napisał/a: | proszę o jakieś porady |
Lewy przedni amorek ma nieszczelność i nadaje się pewnikiem do wymiany.
Diagnozować i naprawiać.
Jeżeli w trakcie jazdy czasem włącza się zielona kontrolka to znaczy, że system już czasami nie nadąża za uzupełnianiem powietrza w układzie.
Dalsza jazda w tym stanie może doprowadzić do szybszego zużycia kompresora który włącza się pewnikiem częściej niż zwykle i pracuje dłużej niż zwykle.
Wszystko to można ocenić w trakcie diagnostyki przy pomocy prostych narzędzi i komputera z programem diagnostycznym. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2018-10-21, 11:20
|
|
|
Foss możesz mi podpowiedzieć jak to sprawdzić bo mnie nikt niechęć tego naprawiać a do ciebie do warszawy trochę daleko dziwi mnie tylko czemu czasem jest sprawny przez cały dzień |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-10-22, 05:23
|
|
|
Bierzesz VCDS i robisz test. Każde koło się będzie poziomować. Będziesz widział, które i jak szybko się poziomuje oraz czy jest w stanie się podnieść do samej góry. Na początek wystarczy skoro masz taką nieszczelność, że wyłącza się kompresor i auto opada. Jak nei wystarczy to zaglądasz w bloki pomiarowe i patrzysz czy któreś koło się samoczynnie nie opuszcza i nie podnosi aby wrócić na odpowiedni wymiar. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
ludwik2116
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: AUDI A8 D3
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 36 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2018-11-03, 16:59
|
|
|
Witam zrobiłem test zawieszenia. I dzieje się tak że jak włącza się aby opadł lewy przód to razem z nim opada i prawy a jeżeli opuszcza tył lub prawa stronę to opada tylko z jednej strony dziwne jest to że cały przód opada |
|
|
|
|
|
|
|
|