Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI] Klekocze jak diesel...  
Autor Wiadomość
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 07:56   [D3 03 4.2MPI] Klekocze jak diesel...

Wczoraj po dłuższej trasie (400km) mój silnik zamienił się w diesla, zaczął klekotać Odgłos słychać jak by z lewej strony pod osłoną zaworów ale to odczucie subiektywne i może być całkowicie nie trafione. Nie miałem czasu jeszcze podpiąć kompa (pisze z roboty) ale może ktoś miał już podobną sytuację. W końcu nie brak tu osób obcykanych z ósemkami. Wrzucam filmik na którym słychać ten odgłos. Najlepiej go słychać w momencie przygazowania. Za wszelkie sugestię będę wdzięczny.

https://youtu.be/ZXbkeRWHXqI

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-10-10, 09:01   

Nastawnik .

https://www.a8team.pl/d3-...tor-vt19338.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 10:19   



To jest identyczny dźwięk, pod filmem sugeruje że mogą to być też popychacze. I czy to możliwe żeby tak nagle zaczęło stukać przez cały czas na zimnym i ciepłym silniku?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-10-10, 11:25   

Jak pęknie ślizg na nastawniku to będzie stukać nonstop .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 12:13   

ok czyli temat pilny. Jutro rozbieram i zobaczę jak to wygląda od środka. Z tego co czytałem górny ślizg wymienia się dość łatwo. Jeśli okaże się że to dolny ślizg się rozleciał to jak rozumiem trzeba wyciagać łańcuch i nastawnik. Czy przy tej operacji trzeba ruszać rozrząd lub wałki rozrządu? I czy zwykły kowalski, który co prawda robi wszystko przy aucie i nie boi się złapać klucza ale nigdy nie widział silnika od środka sobie poradzi?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-10, 19:36   

Cytat:
Jeśli okaże się że to dolny ślizg się rozleciał to jak rozumiem trzeba wyciagać łańcuch i nastawnik. Czy przy tej operacji trzeba ruszać rozrząd lub wałki rozrządu? I


Nastawnik wyciagniesz ale łancucha nie. Wałek ssący wyciagasz aby wyjąc nastawnik, rozrządu nie ruszasz, cbyba ze chces wymienić łańcuch. Wtedy rownież i wałek wydechowy out, a przed tym rozrząd.

Cytat:
czy zwykły kowalski, który co prawda robi wszystko przy aucie i nie boi się złapać klucza ale nigdy nie widział silnika od środka sobie poradzi?


Jam ma troche oleju w głowie, zna sie na mechanice i posiada serwisówke ELSE, to moze sobie poradzi, ale ja bym nie ryzykow <bezradny>

Na miejscu masz Damiana FOSS więc jak chcesz miec zrobione prawidłowo to sie z nim umawiaj.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2018-10-10, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-10-10, 22:04   

Wymieniaj komplet ślizgów , nie tylko z jednej strony .
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 22:23   

Ok to jeszcze spytam czy aby na pewno wszystko rozumiem.

Górny ślizg jeśli musiał bym wymienić jest najłatwiej, nie trzeba się specjalnie gimnastykować.
Nastawnik trudniej ale obywa się jeszcze bez ruszania rozrządu.
Dolny ślizg podobnie jak wyżej czyli wystarczy samo wyjęcie nastawnika bez ruszania łańcucha i rozrządu, zgadza się?

Wiem że mam blisko do FOSSa i jeśli trzeba by zrzucać rozrząd na pewno bym się do niego udał ale majstrowanie przy tym aucie sprawia mi przyjemność. Staram się robić wszystko sam żeby jak najwięcej się nauczyć o tym aucie.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-10, 22:26   

WariatFuriat napisał/a:
Nastawnik trudniej ale obywa się jeszcze bez ruszania rozrządu.


tak

WariatFuriat napisał/a:
Dolny ślizg podobnie jak wyżej czyli wystarczy samo wyjęcie nastawnika bez ruszania łańcucha i rozrządu, zgadza się?


tak

[ Dodano: 2018-10-10, 22:28 ]
polecam poczytać

https://www.a8team.pl/d2-...cha-vt16705.htm

co prawda D2 ale zasada wyjęcia ta sama
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 22:42   

O w mordę myślałem że to trochę prostszy temat, chyba ograniczę się do inspekcji ślizgu...

Aha i jeszcze jedna sprawa, czy można w ogóle kupić sam ślizg czy tylko cały nastawnik?

Ok nie było pytania. Znalazłem na allegro same ślizgi.

[ Dodano: 2018-10-16, 19:56 ]
No i otworzyłem serce mojej ósemki. Niestety nie zastałem tam tego na co miałem nadzieje. Liczyłem że zobacze połamanu ślizg i wiadomo będzie co dalej robić. Niestety wszystko wygląda w porządku, oba ślizgi są całe. Wyżłobienie na górnym przez łańcuch jest na jakieś pół milimetra. Łańcuch jak dla mnie jest napięty. Niby jeszcze została druga strona do rozebrania ale wydaje się że klekot był z tej strony. Wrzucam zdjęcie.

Czy napięty łańcuch jest oznaką że z nastawnikiem jest wszystko w porządku czy kompletnie nie jest to żaden wyznacznik stanu nastawnika?

Tak z ciekawości czy to jest bardzo uwalony silnik czy w granicach normy?

Istna rzeźnia z czyszczeniem tej pokrywy...

20181016_173816.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 247,86 KB

20181016_172511.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 376,28 KB

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-16, 22:47   

WariatFuriat napisał/a:

https://youtu.be/ZXbkeRWHXqI


moja rada jest taka....bierz w rękę (i ucho) stetoskop i na uruchomionym silniku "badaj" głowicę. Dźwięk bardzo przypominający tzw. popychacz, lub jak Etka podaje, wkładkę regulacyjną. Bywa że sie ona zwiesi, ten kapturek i będzie ciągle stukać. (zaznaczone na zdjęciu)



Czasem preparat LM do wyciszania popychaczy pomaga, ale niestety czasem trzeba wymienić. Ja miałem tak w D2.
Stetoskopem będzie dokładnie słychać czy to nastawnik (to w sumie można stwierdzić bez stetoskopu), czy tez popychacz.

Teraz tak...jeśli wyjdzie że to popychacz to módl sie aby był na wałku ssącym, bo nie będziesz musiał zrywać rozrządu. Na wałku wydechowym niestety już całość w dół.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 23:02   

Wiesz ja tam nie mam pojecia ktory dzwiek to popychacz a ktory nastawnik <bezradny>
Poprzednio mialem....no dobra napisze. Poprzednio mialem Matiza <hihiwiesz> Generalnie swietne autko przy ktorym nie trzeba bylo nic robic. Nagle przeskok na A8 przy ktorej robie wszystko sam(sporo juz zrobilem, pare retrofitow i napraw). Takze kazda czynnosc jest dla mnie nowoscia.
No dobra piszesz ze mogl sie zwiesic kapturek w popychaczu. A jak bym sciagnal walek i na wszystkich przeprowadzil taka procedure jak przy wyciskaniu oleju to by moglo cos pomoc?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-16, 23:17   

WariatFuriat napisał/a:
Wiesz ja tam nie mam pojecia ktory dzwiek to popychacz a ktory nastawnik


nastawniki o tyle łatwo usłyszeć, ponieważ są tylko w dwóch miejscach w silniku.:
-na lewej głowicy z przodu silnika, przy rozrządzie
-na prawej głowicy z tyły silnika przy grodzi

tutaj będzie słychać czy stuka łańcuch i pokrywę (ponieważ to stuka...a nie nastawnik). Od wewnętrznej strony pokrywy zaworów było by widać ślad od łańcucha, gdyż w momencie kiedy nastawnik nie napina łańcucha, zaczyna on się ocierać o pokrywę.

Na zdjęciu jakie załączyłeś nie widać tego śladu wytarcia przez łańcuch, więc można by sie pokusić o wstępne założenie, iż stuka to wkładka.

WariatFuriat napisał/a:
jak bym sciagnal walek i na wszystkich przeprowadzil taka procedure jak przy wyciskaniu oleju to by moglo cos pomoc?


powinieneś wyczuć który kapturek się zawiesza, bądź chodzi ciężej niż inne. Stetoskopem na pewno uda się zlokalizować gdzie się on znajduje...
Generalnie możesz powyciskać olej, zamontować je spowrotem i następnie wymienić olej dolewając ten preparat LM.

Na pewno nie zaszkodzi, a w najlepszym przypadku powinno pomóc.

Jedna taka wkładka to koszt ok. 56zł / szt. w ASO
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-10-17, 10:41   

Jeżeli nie wyciągałeś nastawnika, to nie wiesz jak wygląda dolny ślizg, który może być bardziej wytarty niż ten górny.
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-17, 12:42   

Sprawdzalem lusterkiem dentystycznym. Dzisiaj wyciagam popychacze, mam nadzieje ze w ktorym cos wyczuje i wymienie a LM to w ostatecznosci.

Aj zapomblnialem ze nie mam klucza do nastawnika....i h.. strzelil cala robote. Musze zamowic <bezradny> I nasadke do krecenia walem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.