Autor |
Wiadomość |
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-10-26, 09:24
|
|
|
Apophis napisał/a: | no tak ma być ale dociskałeś? |
Dociskałem do końca na zamknięciu, otwierałem i nic się nie zmieniło. Jak podklepywało tak podklepuje dalej. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-26, 12:11
|
|
|
Więc nie to |
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:10
|
|
|
Mi też tak poklepywalo czasem w volvo s80 i tez po szybkiej jezdzie np autostarą, w drodze do chorwacji auto zostało w Austrii haha tak waliło, że nie było sęsu dalej jechać, w drodze powrotnej auto wziąłem i odziwo dojechalem do domu.
Okazało się że na jednym cylindrze nie ma w ogóle kompresji, gniazdo wypaliło. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-10-26, 17:57
|
|
|
Ja z kolei mam chrobotanie nieuregulowane na rozgrzanym silniku na lewej głowicy zaraz przy chłodnicy. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-26, 19:59
|
|
|
\
To już nie chrobocze, tylko dobrze napier... stuka.
[ Dodano: 2016-10-26, 21:00 ]
marekp750 napisał/a: | Klapy w kolektorze ssącym potrafią tak stukać.
Znam dwa takie autka...
Ściągnij osłonę (by dojść do gruszek).
Dociśnij ręką dźwignię w kierunku pracy gruszki.
Zobacz czy zmienia się dźwięk. |
Marku, stawiam na popychacz. Nie słyszałem aby klapy tak miarowo stukały i z taką częstością, ale jeśli możesz, to wrzuć filmik. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-10-26, 20:17
|
|
|
A gdyby byłby to popychacz to jest jakikolwiek sposób żeby namierzyć który czy po prostu wymienić wszystkie na danej głowicy? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-10-27, 06:31
|
|
|
pavel44 napisał/a: | A gdyby byłby to popychacz to jest jakikolwiek sposób żeby namierzyć który czy po prostu wymienić wszystkie na danej głowicy? |
Kolego to jest standardowa procedura raczej bo za robociznę zapłacisz sporo więc lepiej wymienić wszystkie i zapomnieć o temacie. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-28, 12:00
|
|
|
ciśnienie oleju było zmierzyć przed rozebraniem na gorącym gdy klepie |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-10-28, 12:04
|
|
|
Więc tak miska zdjęta w smogu były jakieś kawałki drucików jakby od jakichś zabezpieczeń a w misce na dnie leżał kawałek pierścionka takiego o średnicy coś jak obrączka na palec do ślubu. Wszystko było metalowe bo łapał magnes. Poza tym smog czysty jak sitko w domu do odcedzania
Auto zostało do poniedziałku ponieważ ściągamy pokrywy zaworów gdyż i tak z nich cieknie oraz będą wyciągane wałki rozrządów jak i cały przód auta... Podejrzenie jest ze coś się zużyło na górze gdyż tam klepało cały czas. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-10-29, 06:47
|
|
|
u mnie kiedyś w d2fl 4.2 sobie tak stukało, okazało się, że jest sporych rozmiarów wżer na wałku ssącym. po wymianie samego wałka problem ustąpił. klepało na zimnym i ciepłym. sprawdź sobie to zdejmując pokrywy i kręcąc silnikiem, bez demontażu czegokolwiek. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-10-30, 00:05
|
|
|
Na razie nie sprawdzę ponieważ mam miskę zdjęta i czekam na demontaż pokryw.
A co do pokryw ma ktoś patent jak odkręcić ostatnią śrubkę przy pokrywach na rogach silnika?? Gdyż może być problem z odkręceniem... |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-30, 00:41
|
|
|
Krótki bit torx, oczkowa 10 z grzechotką i odrobinę cierpliwości |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-10-30, 13:36
|
|
|
uzlik napisał/a: | Krótki bit torx, oczkowa 10 z grzechotką i odrobinę cierpliwości |
Jak w większości przypadków w D3 ;-)
[ Dodano: 2016-10-30, 15:38 ]
Link do filmiku: https://youtu.be/iobpqhQZSo4
Co z tym silnikiem jest nie tak? Pracuje równo, żadnych drgań, błędów brak, jednak dźwięk jakiś niepokojący. BFM powinien być praktycznie niesłyszalny, a tu naparzają wtryskiwacze i jeszcze jakieś dziwne dzwonienie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-02, 23:18
|
|
|
Niestety nie mam dobrych wieści.
Mechanik zdjął pokrywy zaworów i mam zatarte wałki rozrządu. Opiłki leżą dokoła wałków oraz kawałek ślizgu od łańcucha rozrządu. W głowicy są takie wałeczki nierozbieralne i one też są trochę wyślizgane jak wałki.
Sprawdzaliśmy kompresję i na każdym jest od 13 do 15. Czyli głowic nie ruszamy.
Logicznie myśląc poprzez spadek wydajności pompy zaczęły się zacierać wałki i inne elementy na górze silnika. Jak na razie zamawiam pompę oleju ze smogiem, wałki rozrządu, uszczelki pokryw zaworów, ślizgi łańcucha rozrządu (chyba że są w komplecie z napinaczami to też). Dalej czyszczenie kanalików, pokryw zaworów oraz innych elementów jakie można sprawdzić i wyczyścić.
Jutro z rana wyjadą przodem i wyciągną wałki żeby sprawdzić jak wygląda motor troszkę głębiej.
Kilka zdjęć wałków i ogólnie wnętrza pod pokrywami. https://youtu.be/3fprg6BZDh8
Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-03, 07:01
|
|
|
nie obraz się ale motor trup
albo podlep to i dalej w świat albo szukaj motoru
niech ci mechanik wałki podniesie i zobacz w jakim stanie są panewki wałków |
|
|
|
|
|