Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Klepiacy popychacz czy wtrysk?  
Autor Wiadomość
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-10-26, 09:24   

Apophis napisał/a:
no tak ma być ale dociskałeś?


Dociskałem do końca na zamknięciu, otwierałem i nic się nie zmieniło. Jak podklepywało tak podklepuje dalej.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-26, 12:11   

Więc nie to
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2016-10-26, 14:10   

Mi też tak poklepywalo czasem w volvo s80 i tez po szybkiej jezdzie np autostarą, w drodze do chorwacji auto zostało w Austrii haha tak waliło, że nie było sęsu dalej jechać, w drodze powrotnej auto wziąłem i odziwo dojechalem do domu.
Okazało się że na jednym cylindrze nie ma w ogóle kompresji, gniazdo wypaliło.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-26, 17:57   

Ja z kolei mam chrobotanie nieuregulowane na rozgrzanym silniku na lewej głowicy zaraz przy chłodnicy.
_________________
xyz
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-26, 19:59   

preston81 napisał/a:
podobnie?? https://www.youtube.com/watch?v=Or1YZRkaUU0
??
\
To już nie chrobocze, tylko dobrze napier... stuka.

[ Dodano: 2016-10-26, 21:00 ]
marekp750 napisał/a:
Klapy w kolektorze ssącym potrafią tak stukać.
Znam dwa takie autka...

Ściągnij osłonę (by dojść do gruszek).
Dociśnij ręką dźwignię w kierunku pracy gruszki.
Zobacz czy zmienia się dźwięk.

Marku, stawiam na popychacz. Nie słyszałem aby klapy tak miarowo stukały i z taką częstością, ale jeśli możesz, to wrzuć filmik.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-26, 20:17   

A gdyby byłby to popychacz to jest jakikolwiek sposób żeby namierzyć który czy po prostu wymienić wszystkie na danej głowicy?
_________________
xyz
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-10-27, 06:31   

pavel44 napisał/a:
A gdyby byłby to popychacz to jest jakikolwiek sposób żeby namierzyć który czy po prostu wymienić wszystkie na danej głowicy?


Kolego to jest standardowa procedura raczej bo za robociznę zapłacisz sporo więc lepiej wymienić wszystkie i zapomnieć o temacie.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-28, 12:00   

ciśnienie oleju było zmierzyć przed rozebraniem na gorącym gdy klepie :]
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-10-28, 12:04   

Więc tak miska zdjęta w smogu były jakieś kawałki drucików jakby od jakichś zabezpieczeń a w misce na dnie leżał kawałek pierścionka takiego o średnicy coś jak obrączka na palec do ślubu. Wszystko było metalowe bo łapał magnes. Poza tym smog czysty jak sitko w domu do odcedzania :)

Auto zostało do poniedziałku ponieważ ściągamy pokrywy zaworów gdyż i tak z nich cieknie oraz będą wyciągane wałki rozrządów jak i cały przód auta... Podejrzenie jest ze coś się zużyło na górze gdyż tam klepało cały czas.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-10-29, 06:47   

u mnie kiedyś w d2fl 4.2 sobie tak stukało, okazało się, że jest sporych rozmiarów wżer na wałku ssącym. po wymianie samego wałka problem ustąpił. klepało na zimnym i ciepłym. sprawdź sobie to zdejmując pokrywy i kręcąc silnikiem, bez demontażu czegokolwiek.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-10-30, 00:05   

Na razie nie sprawdzę ponieważ mam miskę zdjęta i czekam na demontaż pokryw.

A co do pokryw ma ktoś patent jak odkręcić ostatnią śrubkę przy pokrywach na rogach silnika?? Gdyż może być problem z odkręceniem...
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-30, 00:41   

Krótki bit torx, oczkowa 10 z grzechotką i odrobinę cierpliwości ;)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-30, 13:36   

uzlik napisał/a:
Krótki bit torx, oczkowa 10 z grzechotką i odrobinę cierpliwości ;)

Jak w większości przypadków w D3 ;-)

[ Dodano: 2016-10-30, 15:38 ]
Link do filmiku: https://youtu.be/iobpqhQZSo4

Co z tym silnikiem jest nie tak? Pracuje równo, żadnych drgań, błędów brak, jednak dźwięk jakiś niepokojący. BFM powinien być praktycznie niesłyszalny, a tu naparzają wtryskiwacze i jeszcze jakieś dziwne dzwonienie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-11-02, 23:18   

Niestety nie mam dobrych wieści.

Mechanik zdjął pokrywy zaworów i mam zatarte wałki rozrządu. Opiłki leżą dokoła wałków oraz kawałek ślizgu od łańcucha rozrządu. W głowicy są takie wałeczki nierozbieralne i one też są trochę wyślizgane jak wałki.

Sprawdzaliśmy kompresję i na każdym jest od 13 do 15. Czyli głowic nie ruszamy.

Logicznie myśląc poprzez spadek wydajności pompy zaczęły się zacierać wałki i inne elementy na górze silnika. Jak na razie zamawiam pompę oleju ze smogiem, wałki rozrządu, uszczelki pokryw zaworów, ślizgi łańcucha rozrządu (chyba że są w komplecie z napinaczami to też). Dalej czyszczenie kanalików, pokryw zaworów oraz innych elementów jakie można sprawdzić i wyczyścić.

Jutro z rana wyjadą przodem i wyciągną wałki żeby sprawdzić jak wygląda motor troszkę głębiej.

Kilka zdjęć wałków i ogólnie wnętrza pod pokrywami. https://youtu.be/3fprg6BZDh8

Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-11-03, 07:01   

nie obraz się ale motor trup
albo podlep to i dalej w świat albo szukaj motoru
niech ci mechanik wałki podniesie i zobacz w jakim stanie są panewki wałków
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.