Autor |
Wiadomość |
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-03, 19:47
|
|
|
Nie ma co się obrażać Panewki sprawdzamy jutro rano. A nie lepiej jak już wszystko rozebrane to naprawić i jeździć?? Jak by miało się skończyć na panewkach i wałkach.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-10, 13:16
|
|
|
Witam. Gecio, czy mógłbyś napisać czy zdiagnozowałeś problem, co z panewkami?
Mam chyba taki sam problem i nie wiem co robić?
Pozdrawiam |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-14, 15:10
|
|
|
magoma napisał/a: | Witam. Gecio, czy mógłbyś napisać czy zdiagnozowałeś problem, co z panewkami?
Mam chyba taki sam problem i nie wiem co robić?
Pozdrawiam |
Wałki rozrządu zatarte, dźwigienki popychaczy też trochę ruszone a wióry prawdopodobnie są właśnie z którejś dźwigienki gdyż klepał popychacz od strony pasażera w rogu (za kilka dni rozbierzemy motor to sprawdzimy co się stało dokładnie). Panewki korbowodowe po sprawdzeniu też okazały się już do wymiany. głowice trzymają kompresję więc część gratów pójdzie na sprzedaż. Nic do tego silnika nie dostaniesz w zamienniku. Tylko Serwis VW/Audi.
Za panewki korbowodowe powiedzieli mi coś około 950zł + wałki rozrządu + wszystkie dźwigienki popychaczy + pompa oleju = około 10 tys zł.
Więc jutro przyjeżdża do mnie używany silnik na rocznej gwarancji mechanicznej za 6 tys z wysyłką. Przezbrajamy, montujemy skrzynie + nowy olej + filtr, poza tym leci inny dyfer (krótszy) + nowy olej i oby tylko na tym się skończyło.
Jeżeli masz dokładną diagnozę co się dokładnie stało to coś z używki mogę Ci sprzedać tylko musisz poczekać bo jest od zajebania roboty przy montażu.
Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:47
|
|
|
Chodzi mi o most. Kupiłem używany wcześniej bo pierwszy mi wył lecz okazało się że ma dłuższe biegi i teraz załatwiłem kolejny o podobnych parametrach do pierwszego. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-15, 08:44
|
|
|
Tylko tyle że może ma minimalnie krótsze biegi od pierwszego. Bynajmniej tak wychodzi z oznaczeń. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-15, 12:58
|
|
|
ma być taki sam jak twoja skrzynia ma
nie może być inny |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-15, 13:52
|
|
|
[ Dodano: 2016-11-15, 14:21 ]
[quote="Gecio"][ Dodano: 2016-11-15, 13:52 ]
pepi napisał/a: | ma być taki sam jak twoja skrzynia ma
nie może być inny |
Nie da się dostać takiego samego. Tylko z serwisu. A starego naprawić się nie da.
Jedyne co mi się zgadza to symbole: silnika, skrzyni i dyferencjału. BFM, GQF, EYC |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-12-04, 00:22
|
|
|
Po wymianie silnika wszystko działa poprawnie. Wydałem 9000-10000zł. Silnik 4.2 BFM (2004r) 6000zł + olej Liqui Moly 5W30 (8L) + filtr MannFilter, olej w skrzyni ATF (6L) + filtr + uszczelka, dyferencjał + olej 75W90 (1,5L), nowy pasek rozrządu Gates, nowy płyn wspomagania (oryginalny 1,5L), nowy płyn chłodzący (12L), nowe uszczelki pokryw zaworów z kompletem oringów itp. + 2500zł robocizna.
Nic nie puka, nie stuka, nie kopci. Automat działa płynnie (nie robiłem żadnych adaptacji). Muszę zaadoptować na nowo coś w systemie gdyż wyskakuje mi złe zainstalowanie czujnika skrętu kierownicy czy jakoś tak.
Czy wie ktoś co dokładnie się instaluję na nowo po odłączeniu akumulatora?? |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-12-04, 08:05
|
|
|
Po przejechaniu kilku metrów najlepiej kręcąc kierownicą w prawo i w lewo wszystko powinno wrucic do normy |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-12-04, 09:13
|
|
|
leon0376 napisał/a: | Po przejechaniu kilku metrów najlepiej kręcąc kierownicą w prawo i w lewo wszystko powinno wrucic do normy |
Było tak zrobione ale pokazuje złe zaadoptowanie tego czujnika czy jakoś tak.
I drugi błąd jest: za bogata mieszanka po czym zapalił się czek (żółty silnik) |
|
|
|
|
|