Autor |
Wiadomość |
kcajip
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marta
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączyła: 09 Mar 2017 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-03-28, 22:58
|
|
|
W woli ścisłości prawidłowe wartości ładowania wahają się między 13,8V a 14,8V wszystko zależy od obciążenia oraz stopnia rozładowania akumulatora. Mam od niedawna A8, ale u mnie na aku jest 14,3 przy wlączonych podstawowych rzeczach. Co mogę doradzić warto mierzyć alternator dotykając śruby plusowej nie nakrętki oraz jego obudowy jeśli nadal jest 13,6 czy coś w tym stylu nadaje się do naprawy. O naprawie alternatora nie będę się już rozwijać :-) pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-04-03, 13:01
|
|
|
Warto sprawdzić ładowanie tak dla samego siebie żeby potem nie zapłacić za coś innego Tylko dziwi mnie to że instrukcja A8 mówi o stanie naładowania aku 60-80% za normalne... |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-11-18, 14:22
|
|
|
Koledzy, dzisiaj zmierzylem jeszcze raz prąd ładowania, ponieważ po tygodniu jazdy tylko po małym mieście jest już prawie problem z oddaleniem auta (dom, praca, sklep, itp odcinki 2-3km). Jeśli zrobię jakąś trasę np 10km to spokojnie się doładowuje.
I tak pomiary:
Na alternatorze
-Bez obciążenia 14,10V
-Z pełnym obciążeniem 14,10
Na akumulatorze
-Bez obciążenia 13.81
-Z obciążeniem 13,72
i czasami spadło mi do
13,6 bez ob
13,4 z ob
Chciałbym oczywiście wyeliminować problem niedoladowanego akumulatora ale nie mam pomysłu. Kable wydają się okey bo dużego spadku nie ma, a prąd na alternatorze za to wydaje mi się za mały. Na eksperymenty jest mało miejsca (3.0 TDI). Zastanawiam się czy wywalac alternator czy zmienić regulator napięcia bez wyciągania alternatora. Ktoś wyciągał jedno bądź drugie, jakieś wskazówki co jest możliwe i jak do tego najsprawniej się zabrać? Alternator VALEO 059 903 015R, ile daje nowy regulator, widziałem w sprzedaży takie które mają niby 14,8V (minus straty i by wyszło całkiem fajnie). Wszelkie sugestie i wskazówki mile widziane. Zaraz dojdzie mróz, ogrzewanie szyby, webasto i te krótkie dystanse no i będzie większy problem. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-11-18, 14:38
|
|
|
Moje D3 teraz więcej stoi niż jeździ a że wcześniej miałem problemy też aku to spróbowałem dać niezależną masę miedzy budą a silnikiem i zdublowałem kabel plusowy od przerywacza pirotechnicznego do klemy plusowej . Nie wiem które z tych wynalazków pomogło ale od pół roku auto jeździ 6 km raz w tygodniu i żadnych problemów niet . Oprócz tych km to jeszcze chodzi po około 10 min przed jazdą - takie wytyczne dałem mojej żonie żeby się nie martwić że silnik nie rozgrzany . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-11-18, 17:52
|
|
|
pioter,
Można spróbować. Dostęp prosty, a powiedz gdzie puściłes tą masę? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-11-18, 18:16
|
|
|
Przy mocowaniu amorka i na głowicy znalazłem jakąś śrubę - teraz nie pamiętam którą . Ale śrub przy silniku mamy dość do wyboru . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-11-18, 19:36
|
|
|
Masz rację,ciekaw byłem czy od dołu czy od góry silnika. Spróbuję tego, ale i będę szukał regulatora napięcia bo pewnie jeszcze oryginalny siedzi więc pora na niego. |
|
|
|
|
Kamilo143
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Gru 2017 Posty: 46 Skąd: Jazowa
|
Wysłany: 2018-01-18, 20:14
|
|
|
Podepnę się do tematu. Mam banalne pytanie. W alternatorze chłodzonym cieczą z tyłu jest gniazdo podpisane com. Co to jest i do czego służy??? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Kamilo143
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Gru 2017 Posty: 46 Skąd: Jazowa
|
Wysłany: 2018-01-19, 14:28
|
|
|
A można to gniazdo wymienić??? Moje jest uszkodzone.
Jest ono zespolone z regulatorem napięcia?? |
|
|
|
|
|
|
|
Fanatico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: Zakład Psychatryczny
|
Wysłany: 2018-01-27, 07:20
|
|
|
"Maciu" u mnie jest czasami cieply kabel od plusa ten krotki od bezpiecznika piro. Złącza są ok co jeszcze spr? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-28, 10:02
|
|
|
ciepły czy gorący? jak sie grzeje to zdecydowanie nie jest ok, jak nie samo
złącze (styk) to tak jak było już wiele razy pisane w środku przewód
prznie poutleniany i trzeba lutować, też się do tego przymierzam
[ Dodano: 2018-02-05, 15:24 ]
Pytanie gdybym chciał wymienić odcinek słupek A - alternator
to czy kabel tzw masowy spawalniczy da radę?
w sensie czy osłony takich kabli spawalniczych są przystosowane do uzytku
w róznych warunkach pogodowo temperaturowych...
myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
https://tooles.pl/narzedzia-i-sprzet-warsztatowy-narzedzia-reczne-zaciskarka-praska-do-koncowek-kabli-6-50-mm-o_l_137_387.html |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-05, 23:30
|
|
|
maciu napisał/a: | myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np | Ta "praska" to nawet 20 zeta nie jest warta, kupiłem rok temu coś takiego: http://www.ebay.de/itm/10...119.m1438.l2649 ...i nadal działa |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-06, 00:08
|
|
|
w miedzyczasie warsztat wpuścił kilogramy cyny w moje przewody... na akku niemal 14.8V
czyli tyle co na altku, auto odpala jak 20latek na imprezie... powinien to być standardowy
mod po zakupie we wszystkich D3...
[ Dodano: 2018-02-07, 15:44 ]
tak dla potomności napiszę jeszcze raz bo pomimo napisu w stopce żeby nie pytać
przez pw ciągle przychodzą
naprawa grubego plusa jak tu juz było wiele razy pisane polega na rozcięciu izolacji
rozgrzaniu (duża lutownica lub palnik) wtedy topnik plus cyna i kabel niech chłonie...
po podlaniu sprawdzamy spadki napięcia w zadanym miejscu jak się poprawiło przechodzimy
do następnego połączenia jak nie ti podlewamy jeszcze cyny dalej (rozcinamy dalej
izolację)
u mnie w najgorszym stanie był kabel przy słupku A ten w stronę alternatora |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Vagman
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Maj 2018 Posty: 2 Skąd: Raciborz
|
Wysłany: 2019-01-13, 10:20
|
|
|
Odgrzewam kotleta, u siebie mam problem polegający na tym iż na ciepłym silniku auto bardzo ciężko odpala, czasami muszę odczekać aż ostygnie aby go odpalić. Początkowo obstawialem padniety rozrusznik, ale wczoraj sprawdziłem połączenie w skrzynce przy nogach pasażera (akumulator-silnik). Z przewodu który leci od akumulatora jest lekko przyjarana osłona I wypływają "soki" gdy kilka razy pod rząd odpaliłem auto to przewód robił się gorący czy może to być przyczyną złego opalania na ciepłym? Dodam że ładowanie na łączeniu I akumulatorze książkowe czyli okolice 14.4V |
|
|
|
|
|