Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Alternator - Ładowanie  
Autor Wiadomość
kcajip 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marta
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączyła: 09 Mar 2017
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-03-28, 23:58   

W woli ścisłości prawidłowe wartości ładowania wahają się między 13,8V a 14,8V wszystko zależy od obciążenia oraz stopnia rozładowania akumulatora. Mam od niedawna A8, ale u mnie na aku jest 14,3 przy wlączonych podstawowych rzeczach. Co mogę doradzić warto mierzyć alternator dotykając śruby plusowej nie nakrętki oraz jego obudowy jeśli nadal jest 13,6 czy coś w tym stylu nadaje się do naprawy. O naprawie alternatora nie będę się już rozwijać :-) pozdrawiam
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-04-03, 14:01   

Warto sprawdzić ładowanie tak dla samego siebie żeby potem nie zapłacić za coś innego :) Tylko dziwi mnie to że instrukcja A8 mówi o stanie naładowania aku 60-80% za normalne...
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-11-18, 14:22   

Koledzy, dzisiaj zmierzylem jeszcze raz prąd ładowania, ponieważ po tygodniu jazdy tylko po małym mieście jest już prawie problem z oddaleniem auta (dom, praca, sklep, itp odcinki 2-3km). Jeśli zrobię jakąś trasę np 10km to spokojnie się doładowuje.
I tak pomiary:
Na alternatorze
-Bez obciążenia 14,10V
-Z pełnym obciążeniem 14,10
Na akumulatorze
-Bez obciążenia 13.81
-Z obciążeniem 13,72
i czasami spadło mi do
13,6 bez ob
13,4 z ob


Chciałbym oczywiście wyeliminować problem niedoladowanego akumulatora ale nie mam pomysłu. Kable wydają się okey bo dużego spadku nie ma, a prąd na alternatorze za to wydaje mi się za mały. Na eksperymenty jest mało miejsca (3.0 TDI). Zastanawiam się czy wywalac alternator czy zmienić regulator napięcia bez wyciągania alternatora. Ktoś wyciągał jedno bądź drugie, jakieś wskazówki co jest możliwe i jak do tego najsprawniej się zabrać? Alternator VALEO 059 903 015R, ile daje nowy regulator, widziałem w sprzedaży takie które mają niby 14,8V (minus straty i by wyszło całkiem fajnie). Wszelkie sugestie i wskazówki mile widziane. Zaraz dojdzie mróz, ogrzewanie szyby, webasto i te krótkie dystanse no i będzie większy problem.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-11-18, 14:38   

Moje D3 teraz więcej stoi niż jeździ a że wcześniej miałem problemy też aku to spróbowałem dać niezależną masę miedzy budą a silnikiem i zdublowałem kabel plusowy od przerywacza pirotechnicznego do klemy plusowej . Nie wiem które z tych wynalazków pomogło ale od pół roku auto jeździ 6 km raz w tygodniu i żadnych problemów niet . Oprócz tych km to jeszcze chodzi po około 10 min przed jazdą - takie wytyczne dałem mojej żonie żeby się nie martwić że silnik nie rozgrzany .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-11-18, 17:52   

pioter,

Można spróbować. Dostęp prosty, a powiedz gdzie puściłes tą masę?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-11-18, 18:16   

Przy mocowaniu amorka i na głowicy znalazłem jakąś śrubę - teraz nie pamiętam którą . Ale śrub przy silniku mamy dość do wyboru .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-11-18, 19:36   

Masz rację,ciekaw byłem czy od dołu czy od góry silnika. Spróbuję tego, ale i będę szukał regulatora napięcia bo pewnie jeszcze oryginalny siedzi więc pora na niego.
 
 
Kamilo143 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 46
Skąd: Jazowa
Wysłany: 2018-01-18, 20:14   

Podepnę się do tematu. Mam banalne pytanie. W alternatorze chłodzonym cieczą z tyłu jest gniazdo podpisane com. Co to jest i do czego służy???
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-19, 06:52   

COM to sygnał sterujący dla alternatora. Steruje napięciem oraz pracą regulatora napięcia.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Kamilo143 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 46
Skąd: Jazowa
Wysłany: 2018-01-19, 14:28   

A można to gniazdo wymienić??? Moje jest uszkodzone.
Jest ono zespolone z regulatorem napięcia??
 
 
Fanatico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Zakład Psychatryczny
Wysłany: 2018-01-27, 07:20   

"Maciu" u mnie jest czasami cieply kabel od plusa ten krotki od bezpiecznika piro. Złącza są ok co jeszcze spr?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-28, 10:02   

ciepły czy gorący? jak sie grzeje to zdecydowanie nie jest ok, jak nie samo
złącze (styk) to tak jak było już wiele razy pisane w środku przewód
prznie poutleniany i trzeba lutować, też się do tego przymierzam

[ Dodano: 2018-02-05, 15:24 ]
Pytanie gdybym chciał wymienić odcinek słupek A - alternator
to czy kabel tzw masowy spawalniczy da radę?

w sensie czy osłony takich kabli spawalniczych są przystosowane do uzytku
w róznych warunkach pogodowo temperaturowych...

myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
https://tooles.pl/narzedzia-i-sprzet-warsztatowy-narzedzia-reczne-zaciskarka-praska-do-koncowek-kabli-6-50-mm-o_l_137_387.html
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-02-05, 23:30   

maciu napisał/a:
myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
Ta "praska" to nawet 20 zeta nie jest warta, kupiłem rok temu coś takiego: http://www.ebay.de/itm/10...119.m1438.l2649 ...i nadal działa ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-06, 00:08   

w miedzyczasie warsztat wpuścił kilogramy cyny w moje przewody... na akku niemal 14.8V
czyli tyle co na altku, auto odpala jak 20latek na imprezie... powinien to być standardowy
mod po zakupie we wszystkich D3... <prosze>

[ Dodano: 2018-02-07, 15:44 ]
tak dla potomności napiszę jeszcze raz bo pomimo napisu w stopce żeby nie pytać
przez pw ciągle przychodzą ;)

naprawa grubego plusa jak tu juz było wiele razy pisane polega na rozcięciu izolacji
rozgrzaniu (duża lutownica lub palnik) wtedy topnik plus cyna i kabel niech chłonie...

po podlaniu sprawdzamy spadki napięcia w zadanym miejscu jak się poprawiło przechodzimy
do następnego połączenia jak nie ti podlewamy jeszcze cyny dalej (rozcinamy dalej
izolację)

u mnie w najgorszym stanie był kabel przy słupku A ten w stronę alternatora
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Vagman 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Raciborz
Wysłany: 2019-01-13, 10:20   

Odgrzewam kotleta, u siebie mam problem polegający na tym iż na ciepłym silniku auto bardzo ciężko odpala, czasami muszę odczekać aż ostygnie aby go odpalić. Początkowo obstawialem padniety rozrusznik, ale wczoraj sprawdziłem połączenie w skrzynce przy nogach pasażera (akumulator-silnik). Z przewodu który leci od akumulatora jest lekko przyjarana osłona I wypływają "soki" gdy kilka razy pod rząd odpaliłem auto to przewód robił się gorący <bezradny> czy może to być przyczyną złego opalania na ciepłym? Dodam że ładowanie na łączeniu I akumulatorze książkowe czyli okolice 14.4V ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.