Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Częste poziomowanie zawieszenia  
Autor Wiadomość
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-03-30, 17:51   [D3 03 4.2MPI ] Częste poziomowanie zawieszenia

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że zawieszenie często mi się poziomuje. Wygląda to tak, że np staje na światłach i tak jakby przód się opuszczał i po chwili podnosił i tak np przez 30 minut jazdy kilka razy.

To samo dzieje się przy każdym ustawieniu zawieszenia czy to Adaptive/Comfort czy sport.

Robiłem adaptację zawieszenia fura stoi równo każde koło. Zawieszenie jest szczelne bo samochód potrafi stać kilka dni i z żadnej strony nie opada. Pytałem mechanika mówi, że nie wie gdzie szukać błędów w kompie nie ma żadnych od zawieszenia :(

Miał ktoś może taki problem? Podpowiedzcie gdzie szukać rozwiązania.

Z góry dziękuje
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-03-30, 18:16   

hektor napisał/a:
Wygląda to tak, że np staje na światłach i tak jakby przód się opuszczał i po chwili podnosił


I bardzo dobrze to oznacza że jest wszystko ok. D3 ma zawieszenie aktywne co oznacza że się właśnie samo się poziomuje :] a to że idzie przód do góry to dlatego że tył się obniża i dlatego przód lekko się podnosi, kolejność jest taka na dół zawsze idzie najpierw przód potem tył z kolei do góry najpierw podnosi się tył a później przód <jezyk2>

Jeszcze jedna sprawa powinieneś zaobserwować jeszcze że poziomuje się po wyjściu i zamknięciu auta, jak np. ładujesz coś do bagażnika to też po chwili powinien się podnieść.
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-03-31, 07:38   

Kurde to może do tej pory (mam go 3 lata) jakoś nie zwracałem na to uwagi.

Tak na pewno jest, że po otwarciu czy zamknięciu samochodu też się poziomuje (tzn po zamknięciu opuszcza delikatnie przód a po otwarciu podnosi) fakt zauważyłem też że jak zapakuje tył to zaraz go podnosi żeby wyrównać poziom.

Czyli wszystko jest ok? Tak powinno być co kilka minut na światłach jak stanę?

Może to zaczęło właściwie działać dopiero po adaptacji zawieszenia albo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi <boisie>
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-03-31, 14:52   

hektor napisał/a:
Czyli wszystko jest ok? Tak powinno być co kilka minut na światłach jak stanę?


jak pisałem to zawias aktywny cały czas się poziomuje, tylko podczas jazdy nie zauważysz
widać to dopiero jak staniesz np. na światłach z reguły po hamowaniu jak staniesz powinien się obniżyć bo podczas hamowania przód sie dopompował żeby nie nurkować za bardzo jak staniesz to się opuści bo już przód nie "nurkuje" bo nie hamujesz <jezyk2>
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-03-31, 18:44   

Dziękuję za wyjaśnienie, człowiek się uczy całe życie :)
 
 
Mariotomczak 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Meszczyzna
Wysłany: 2018-04-01, 09:48   

Witam wszystkich <papabuzi> . Mam problem z zawieszeniem podczas podnoszenia auta tyl podnosi sie błyskawicznie a przód tylko do pewnego momentu, kompresor pompuje bo chce ja podnieść a ana nie chce. Zauważyłem że podczas podnoszenia lewarkiem lewego przodu ucieka powietrze z miecha. Panowie co robić. Pomóżcie
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-04-01, 11:14   

Zlokalizuj czy z miecha czy na wejściu przewodu z powietrzem , syczy czyli jest nieszczelność którą trzeba usunąć - wymienić .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Mariotomczak 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Meszczyzna
Wysłany: 2018-04-01, 11:56   

A czy to normalne że po podniesieniu lewarkiem koła powietrze schodzi z miecha i po opuszczeniu opada na maksa
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-04-01, 13:09   

Jak nie włączysz trybu podnośnika to może się tak dziać, ale nie jestem pewien <jezyk2>
 
 
Mariotomczak 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Meszczyzna
Wysłany: 2018-04-01, 14:14   

Tryb włączony. Ale to tylko z jednym kołem jest problem
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-01, 14:17   

To nie jest normalne.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Mariotomczak 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Meszczyzna
Wysłany: 2018-04-01, 14:22   

Czyli co pewnie miech do wymiany
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-04-01, 20:31   

Na to wygląda że do wymiany , nie jest to trudna operacja . https://www.youtube.com/watch?v=SsVINl67-1g
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Mariotomczak 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Meszczyzna
Wysłany: 2018-04-01, 20:37   

A czy po demontażu mozna sprawdzic samemu szczelność miecha
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-04-02, 07:46   

Jak sobie jakoś zorganizujesz powietrze i przyłączenie to pewnie tak .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.