Autor |
Wiadomość |
xdever4x
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2018-01-13, 18:36 [S8 D3 08
] Problem S8 5.2fsi błąd wałka rozrządu
|
|
|
Witam, samochód chodzi nie równo, ciężko pali i gaśnie. Błąd temu towarzyszący to:
P0368 Kod usterki OBD-II: Czujnik położenia wałka rozrządu "B" Obwód wysoki (Bank 1)
Po wymianie czujnika jak i odłączeniu ciągle się pojawia ten sam błąd a kultura pracy silnika jest całkiem rozstrojona.
Czy to przestawiony rozrząd? Wcześniej silnik chodził bardzo ładnie i bez niepokojących dźwięków. Dodam ze zauważyłem ze cisnienie w szynie wysokiego ciśnienia Paliwa rośnie po odpaleniu silnika jak dodam gazu jak puszczę szybko spada, z tego co wyczytałem wałki mają wpływ na działanie regulatorów Paliwa. Proszę o Jakąś poradę, lub pomysł z góry dziękuję.
Snapchat-1008049121-432x768.jpg
|
|
Plik ściągnięto 67 raz(y) 48,61 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-13, 19:17
|
|
|
xdever4x, przebieg silnika? Błędy po skasowaniu od razu wracają? Błąd wskazuje na uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu i jeżeli chcesz być na 100% pewny, użyj lepszego urządzenia diagnostycznego ...sprawdź wartości rozrządu (rozjazd miedzy wałem korbowym a wałkami rozrządu). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
xdever4x
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2018-01-13, 19:59
|
|
|
Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Przebieg 172tys km błęd wraca po odpaleniu silnika, błąd był sprawdzany na dwóch urządzeniach i nic się nie zmienia w odczycie. Jak dłużej silnik pochodzi a ciężko go utrzymać wyskakuje wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5 na banku 1, jak silnik chodzi słychać dziwne strzały jakby złgo ustawienia zapłonu po odlaczeniu czujnika dolotowego wałka wyskakuje błąd komunikacji z bank 1 i nic poza tym a błąd wałka wydechowego się nie pojawia i co dziwne silnik przygasa ale nie słychać strzałów mieszanki. Postaram sie sprawdzić dane z bloku synchronizacji rozrządu |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-15, 22:08
|
|
|
Moim zdaniem rozjechał sie rozrząd. Proponuje nie jezdzic, zdjąc pokrywe i zobaczyc jak wałki są wzgledem siebie. Prawdopodobnie winnym bedzie napinacz tego wałka, niestety potrafią sie zepsuć. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
xdever4x
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2018-01-17, 18:12
|
|
|
Niestety tez tak mi się wydaje, najbliższy termin u mechanika doświadczonego z tymi silnikami mam pod koniec Marca. Próbowałem sam zdiagnozować z nadzieją ze to nie to. Zakupiłem kabel diagnostyczny z nadzieją ze sprawdzę bloki synchronizacji rozrządu ale nie działa prawidłowo, teraz zamierzam kupić urządzenie do pomiaru ciśnienia kompresji i sprawdzić czy ona jest. Podobno przy przstawionym rozrządzie nie trzyma cisnienia. Mam ten samochód 5 miesięcy włożyłem kupe kasy w usunięcie klap czyszczenie kolektora chip tuning itp cieszyłem sie 2 tygodnie później przez resztę czasu jeździłem po warsztatach żeby poradzić sobie z p2293 wymieniłem cały układ paliwowy krok po kroku każdy warsztar sie poddawał bezsilnie a tu jeszcze rozrządu brakowało. Znając szczęście tego samochodu to powstała kolizja. Z tego co wiem ustawienie wałka wplywa na cisnienie paliwa w szynie, może to był mały znak przed burzą. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
xdever4x
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2018-01-17, 18:53
|
|
|
Niestety ale odpaliłem go parę razy na chwilę na próbę po wymienie czujnika wałka i później wału itp filmik w linku
[ Dodano: 2018-01-17, 22:31 ]
Czy gdybym sam podniósł pokrywę zaworów czy w łatwy sposób można zdiagnozować poprawność ustawienia wałków? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-17, 22:46
|
|
|
Mozesz próbowac, ale musisz miec mozliwosc obracania wałem. Wiec ktos pod autem musi recznie obracac silnikiem. Po za tym same pokrywy kiepsko sie sciaga w tym modelu, wiem co mowie, rurki paliwowe potrafią człowieka zdołowac. No ale jak zdejmiesz to wałki mają takie płaskie miejsce z gwintem, oba wałki muszą byc w tej samej płaszczyźnie. Z grubsza mówiąc na godzinie 12. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-17, 23:26
|
|
|
xdever4x napisał/a: | Niestety ale odpaliłem go parę razy na chwilę na próbę po wymienie czujnika wałka i później wału itp filmik w linku
https://youtu.be/YQPo1xKfOvI |
Łooo matko... no tego filmu raczej mi nie wysyłałeś
Może dmucham na zimne ale ja bym tego więcej nie odpalał. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
xdever4x
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2018-01-18, 01:06
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie tematem, o wilku mowa właśnie u Foss czekam na termin został mi polecony na forum. W wolnej chwili zdejme pokrywę zaworów i zobaczę co się dzieje z wałkami. Mimo ze nie mam możliwości sam się tym zająć to bym wiedział na czym stoje i jakie koszta mniej wiecej mnie czekają. |
|
|
|
|
|
|
|
|