Autor |
Wiadomość |
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-08, 21:22 [D3 04 3.7MPI ] długie myślenie automatu przy redukcji
|
|
|
Witajcie! dzisiaj miałem okazję pojechać w trasę i zauważyłem że automat długo myśli... wiem że to nie DSG ale w porównaniu do np tiptronica VW to jakaś porażka. Jadę np 80 km/h wbijam kickdown, redukcja raz myśli redukcja dwa myśli redukcja trzy myśli i ogień dopiero. We wcześniejszym tiptronicu którego użytkowałem przy redukcji skrzynia muliła również ale szybko dobierał bieg nie było czegoś takiego że się czuło że zrzuca o jeden i znowu o jeden i znowu o jeden i dopiero jest ten co trzeba tylko chwilę skrzynia pomyślała i wzrost obrotów na tyle ile się maksymalnie da i jazda. a tu? nie wiem czy to wina oleju bo nie zmieniany czy te skrzynie tak mają że jest powolna ich praca? Sytuacja na sporcie jest trochę lepsza i reakcja na dobór biegu jest znacznie szybsza chodź komputer potrzebuje chwili by dobrać odpowiedni bieg. Jak jest u Was? |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-08, 21:28
|
|
|
Zmień olej w ASB, wymień filtr, wykasuj starego softa mechatroniki, wgraj nowego softa.
Jak mechanicznie skrzynia ok. to powinno być lepiej. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-03-08, 21:30
|
|
|
Długo to pojęcie względne, najlepiej filmik nagrać, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie trzeba dosyć mocno pedał gazu żeby przycisk kick-down załapał, ale wydaje mi sie że zmienia dosyś szybko |
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-08, 23:06
|
|
|
Jutro pracuje ale po jutrze nagram filmik i pokaże wam o co chodzi ale do zbicia biegu skrzynia potrzebuje trochę myślenia paru sekund. Nie ma tak ze wbijsz kickdowna i komp myśli sekundę rosną obroty i odrazu zapinana jest np 2 tylko zrzuca na 4 widzi że lipa to zbija na 3 i wkoncu na 2 i wtedy ogień zamiast przy kickdownie odrazu wbić np 2 bo po to jest kickdown żeby zredukować maksymalnie ile się da. Nie wiem może te skrzynie tak mają... |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-03-10, 18:52
|
|
|
u mnie reaguje bardzo szybko na kicka choć nie używam zbytnio tego bo po co zakres obr 3000-4000obr wystarcza do dynamicznego wyprzedzania. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
gwiktor02
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-11, 19:33
|
|
|
Może poprostu wystarczy przed szybsza redukcje odpuścić i dać do spodu wtedy mega szybko zredukuje.
Zreszta szybko to pijecie bardzo względne ... |
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-12, 05:01
|
|
|
A czy przypadkiem nie jest tak, że skrzynia adoptuje się pod kierowcę i nie dostosowuje trybu pracy pod rodzaj jazdy kierowcy? Jak jezdzisz powoli to i skrzynia zamula...
W BMW e60 tak miałem... nawet resetowało się ustawiania skrzyni. Niestety nie wiem jak to jest w D3 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-12, 16:47
|
|
|
No właśnie... a skrzynia się adaptuje do kierowcy w preFL i póniejsz? Może to jest przyczyną "długiego" myślenia przy redukcji. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:40
|
|
|
Chcecie powiedzieć że jak ktoś "zamulał" to takim autem nie da się wyprzedzać ?? przecież jeśli tak jest to bardzo nie bezpieczne, zawsze jak się robi kick down to musi jechać |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:47
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Chcecie powiedzieć że jak ktoś "zamulał" to takim autem nie da się wyprzedzać ?? przecież jeśli tak jest to bardzo nie bezpieczne, zawsze jak się robi kick down to musi jechać |
Jeśli to skrzynia z P-FL to trzeba ją douczać, dopiero w wersjach poliftowych można było wgrać nowe oprogramowanie i nieco zmienić charakterystykę pracy skrzyni. W tym przypadku po prostu przez pewien czas trzeba pojeździć dynamiczniej (i to ze wszystkimi kluczykami) a skrzynia zapisze nowe wartości charakterystyki jazdy i już po kilku tygodniach będzie zauważalna zmiana. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-13, 09:45
|
|
|
No właśnie "ze wszystkimi kluczykami"... tutaj też mam pytanie. Czy charakterystyka zapisuje się na kluczu? Z jednej strony to dobre rozwiązanie, a z drugiej strony na jednym kluczu może jeździć kilka osób. |
_________________
|
|
|
|
|
|