Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy  
Autor Wiadomość
BaCa84 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Mönchengladbach
Wysłany: 2016-02-08, 17:43   

Probowalem juz wczesniej tego loga wrzucic, ale cos mam zle zapisane i ciagle wyskakuje blad na stronie....a forum nie puszcza tego pliku w ktorym to mam zapisane...moze teraz sie uda a jak nie to w weekend pojezdze znowu i zrobie nowe...

Edit: Udalo mi sie znalezc loga z autostrady, gdzie lock up sie zapial - plik w zalaczniku.

LOG-02-07Fp1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 698 raz(y) 82,23 KB

 
 
wojtek192 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojt
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-02-08, 21:49   

no i co dalej jezeli loock up zapioł czy moze serio olej ori pomogłby...??? mam ten sam probelm w swojej A8 D2 4.2 tyle ze jestem przed wymiana oleju olej nie byle wymieniany od 8 lat.. Lecz jak sie czesto slyszy po wymianie oleju konwenter padnie predzej czy pozniej..
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-09, 01:39   

Jeżeli było robione to...
BaCa84 napisał/a:
Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- uszczelki pod pokrywami zaworow

... a efekt był taki ...
BaCa84 napisał/a:
silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane... okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione

to nie sposób się nie zgodzić z tym:
BaCa84 napisał/a:
Ktos madry powiedzial: zmien mechanika...



BaCa84 napisał/a:
I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd

Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd

NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy

Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...

Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.

BaCa84 napisał/a:
ja wlalem Ravenol...

Wg. mnie to nie jest dobry wybór.

michalwruszak napisał/a:
Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6

To jest oryginał i to powinno być w tej skrzyni.

panton napisał/a:
ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $

Nie da się ukryć, że serwis ZF na pewno ogarnie tą skrzynię od A do Z :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-09, 05:08   

Kiedy ostatnio wymieniałeś sondy lambda?
Sprawdź ich działanie na rozgrzanym silniku. Tak po 30-40 kilometrach szybszej jazdy, aby układ wydechowy nabrał "właściwej" temperatury.
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
BaCa84 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Mönchengladbach
Wysłany: 2016-02-09, 14:39   

Z sondami jest tak: przed wymiana wiazki nie sprawdzalem ich i nie bylo tez bledu

Aczkolwiek po wymianie okablowania wyskoczyl mi blad od prawej sady przed katalizatorem i swiecil sie ze 3-4 dni, kasowalem go chyba z 5 raz i juz bylem nawet umowiony na podnosnik zeby tam zerknac ale zgasl ten blad i odpuscilem temat.
 
 
BaCa84 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Mönchengladbach
Wysłany: 2016-02-09, 14:57   

FOSS napisał/a:
Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...


Falowanie wystepuje tylko podczas rownej jazdy, jak trzeba przyspieszyc to gaz w podloge i nie ma najmniejszych problemow, wszystko sie budzi, zadnych szarpniec;

Z drugiej strony jak jedziesz np 140 i odpuscisz calkowicie gaz bez hamowania to wyczuwalne jest podskakiwanie auta(nie wiem jak to dokladnie zobrazowac ale wskazowka podskakuje a Ty masz odczucie jakbys co 2sek lekko naciskal na hamulec) <bezradny>
 
 
wojtek192 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojt
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-02-09, 15:41   

Moim zdaniem ewidentnie konwenter mam te same objawy dzis bylem u 4MATICA w żorach zajumja sie przede wszystkim skrzyniami mluti i tip od audi i nie tylkoo. Przed gaarazem same A6 i A8 przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy dodatkowo przy wymianie konwentera zawór cisnienia jakis w skrzyni + olej nowy filtr okolo 2500zł bruttoo +/- 250zł
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-09, 18:00   

to niech ci jeszcze tłok wstecznego zrobi (maly koszt) i looknie na kosz forwardu ... bo zaraz bedziesz lecial 2x i zaplacisz 2x tyle

ale wdze ze po lebkach bedzie robione czyli konwerter i mechatronika do podmianki bez rozbiorki asb
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-09, 20:17   

BaCa84, może cewka ma przebicie
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-10, 10:20   

wojtek192 napisał/a:
przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy


ale podłączył jakieś urządzenie diagnostyczne czy tylko wsiadł, przejechał się i stwierdził, że konwerter pada? <hmm>
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-02-10, 11:27   

Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.

Preston nie przesadzaj z tymi wymianami na sile. Jak ci sie sprzeglo konczy w manualu to też zawsze przy okazji jego wymiany robisz remont skrzyni? Jak nie ma zadnych innych objawów niz konwerter a olej w skrzyni na biezaco wymieniany to trzeba wymienic sam konwerter i tyle (wraz z kompletem uszczelnień dookoła zeby lipy nie bylo)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
mixer 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 23
Skąd: ZG
Wysłany: 2016-02-13, 02:28   

FOSS napisał/a:
Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...

Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.


Witam, u mnie natomiast objaw falowania występuje tylko na zimnym silniku i zakresie 45-55 km/h na wysokim biegu. Jak jadę 40 lub 60 km/h objaw znika. Po ok 3-4 km falowanie znika. Czy w tym przypadku problem również leży w skrzyni?? Dodam że przebieg to 190tkm

Błędów w skrzyni brak. Natomiast w silniku

2 Faults Found:
18282 - Valve for Torque Support Mount
P1874 - 001 - Short to Plus
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-13, 08:42   

poduszka silnika i zawór wsparcia momentu...

zrób logi podobne do kolegi wyżej i coś się dowiemy wiecej :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mixer 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 23
Skąd: ZG
Wysłany: 2016-02-13, 11:32   

Ładuję laptopa i lecę robić logi :]

Pierwszy raz to będę robił i jeśli dobrze rozumiem to powinienem wejść w [02- Auto trans], potem bloki pomiarowe, wybrać grupę 7 i zacząć logować ?? Od startu silnika, potem przejażdżka i po rozgrzaniu auta depnąć na autostradzie ???
 
 
BaCa84 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Mönchengladbach
Wysłany: 2016-02-14, 14:44   

Bugalon napisał/a:
Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.


Witam. Chcialem zalogowac jeszcze raz tego lockupa ale jak na zlosc wskazowka stala w miejscu( a zrobilem chyba z 20km). Z pewnoscia zrobie to w przyszlym tyg i zerkne jeszcze raz na te wartosci. Dzieki Bugalon, teraz juz wiem na co patrzec-bedzie latwiej.

Poza tym mialem okazje przez weekend spotkac sie z kolega FOSSem i posprawdzalismy auto od A do Z wiec wiem na czym teraz stoje. FOSS po przejechaniu sie, tez stawia na konwerter tak wiec zbieram kase i trzeba bedzie jeszcze raz zajrzec do skrzyni. Tym razem jednak (jak kasa pozwoli) skorzystam z rad kolegi Pantona i odwiedze serwis ZF w Dortmundzie.

Jak odwiedze Dortmund to z pewnosci napisze jaki koszt, czas i przede wszystkim czy objawy ustapily. Pozdro i dzieki za wszystkie odp
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.