Autor |
Wiadomość |
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-08, 17:43
|
|
|
Probowalem juz wczesniej tego loga wrzucic, ale cos mam zle zapisane i ciagle wyskakuje blad na stronie....a forum nie puszcza tego pliku w ktorym to mam zapisane...moze teraz sie uda a jak nie to w weekend pojezdze znowu i zrobie nowe...
Edit: Udalo mi sie znalezc loga z autostrady, gdzie lock up sie zapial - plik w zalaczniku.
LOG-02-07Fp1.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 698 raz(y) 82,23 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
wojtek192
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojt
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 9 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-02-08, 21:49
|
|
|
no i co dalej jezeli loock up zapioł czy moze serio olej ori pomogłby...??? mam ten sam probelm w swojej A8 D2 4.2 tyle ze jestem przed wymiana oleju olej nie byle wymieniany od 8 lat.. Lecz jak sie czesto slyszy po wymianie oleju konwenter padnie predzej czy pozniej.. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-09, 01:39
|
|
|
Jeżeli było robione to... BaCa84 napisał/a: | Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- uszczelki pod pokrywami zaworow |
... a efekt był taki ... BaCa84 napisał/a: | silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane... okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione |
to nie sposób się nie zgodzić z tym: BaCa84 napisał/a: | Ktos madry powiedzial: zmien mechanika... |
BaCa84 napisał/a: | I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd
Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd
NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy |
Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
BaCa84 napisał/a: | ja wlalem Ravenol... |
Wg. mnie to nie jest dobry wybór.
michalwruszak napisał/a: | Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6 |
To jest oryginał i to powinno być w tej skrzyni.
panton napisał/a: | ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $ |
Nie da się ukryć, że serwis ZF na pewno ogarnie tą skrzynię od A do Z |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-09, 05:08
|
|
|
Kiedy ostatnio wymieniałeś sondy lambda?
Sprawdź ich działanie na rozgrzanym silniku. Tak po 30-40 kilometrach szybszej jazdy, aby układ wydechowy nabrał "właściwej" temperatury. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-09, 14:39
|
|
|
Z sondami jest tak: przed wymiana wiazki nie sprawdzalem ich i nie bylo tez bledu
Aczkolwiek po wymianie okablowania wyskoczyl mi blad od prawej sady przed katalizatorem i swiecil sie ze 3-4 dni, kasowalem go chyba z 5 raz i juz bylem nawet umowiony na podnosnik zeby tam zerknac ale zgasl ten blad i odpuscilem temat. |
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-09, 14:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?... |
Falowanie wystepuje tylko podczas rownej jazdy, jak trzeba przyspieszyc to gaz w podloge i nie ma najmniejszych problemow, wszystko sie budzi, zadnych szarpniec;
Z drugiej strony jak jedziesz np 140 i odpuscisz calkowicie gaz bez hamowania to wyczuwalne jest podskakiwanie auta(nie wiem jak to dokladnie zobrazowac ale wskazowka podskakuje a Ty masz odczucie jakbys co 2sek lekko naciskal na hamulec) |
|
|
|
|
|
|
|
wojtek192
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojt
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 9 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-02-09, 15:41
|
|
|
Moim zdaniem ewidentnie konwenter mam te same objawy dzis bylem u 4MATICA w żorach zajumja sie przede wszystkim skrzyniami mluti i tip od audi i nie tylkoo. Przed gaarazem same A6 i A8 przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy dodatkowo przy wymianie konwentera zawór cisnienia jakis w skrzyni + olej nowy filtr okolo 2500zł bruttoo +/- 250zł |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-02-09, 18:00
|
|
|
to niech ci jeszcze tłok wstecznego zrobi (maly koszt) i looknie na kosz forwardu ... bo zaraz bedziesz lecial 2x i zaplacisz 2x tyle
ale wdze ze po lebkach bedzie robione czyli konwerter i mechatronika do podmianki bez rozbiorki asb |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-10, 10:20
|
|
|
wojtek192 napisał/a: | przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy |
ale podłączył jakieś urządzenie diagnostyczne czy tylko wsiadł, przejechał się i stwierdził, że konwerter pada? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-10, 11:27
|
|
|
Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.
Preston nie przesadzaj z tymi wymianami na sile. Jak ci sie sprzeglo konczy w manualu to też zawsze przy okazji jego wymiany robisz remont skrzyni? Jak nie ma zadnych innych objawów niz konwerter a olej w skrzyni na biezaco wymieniany to trzeba wymienic sam konwerter i tyle (wraz z kompletem uszczelnień dookoła zeby lipy nie bylo) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
mixer
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: ZG
|
Wysłany: 2016-02-13, 02:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
|
Witam, u mnie natomiast objaw falowania występuje tylko na zimnym silniku i zakresie 45-55 km/h na wysokim biegu. Jak jadę 40 lub 60 km/h objaw znika. Po ok 3-4 km falowanie znika. Czy w tym przypadku problem również leży w skrzyni?? Dodam że przebieg to 190tkm
Błędów w skrzyni brak. Natomiast w silniku
2 Faults Found:
18282 - Valve for Torque Support Mount
P1874 - 001 - Short to Plus
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
mixer
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: ZG
|
Wysłany: 2016-02-13, 11:32
|
|
|
Ładuję laptopa i lecę robić logi
Pierwszy raz to będę robił i jeśli dobrze rozumiem to powinienem wejść w [02- Auto trans], potem bloki pomiarowe, wybrać grupę 7 i zacząć logować ?? Od startu silnika, potem przejażdżka i po rozgrzaniu auta depnąć na autostradzie ??? |
|
|
|
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-14, 14:44
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo. |
Witam. Chcialem zalogowac jeszcze raz tego lockupa ale jak na zlosc wskazowka stala w miejscu( a zrobilem chyba z 20km). Z pewnoscia zrobie to w przyszlym tyg i zerkne jeszcze raz na te wartosci. Dzieki Bugalon, teraz juz wiem na co patrzec-bedzie latwiej.
Poza tym mialem okazje przez weekend spotkac sie z kolega FOSSem i posprawdzalismy auto od A do Z wiec wiem na czym teraz stoje. FOSS po przejechaniu sie, tez stawia na konwerter tak wiec zbieram kase i trzeba bedzie jeszcze raz zajrzec do skrzyni. Tym razem jednak (jak kasa pozwoli) skorzystam z rad kolegi Pantona i odwiedze serwis ZF w Dortmundzie.
Jak odwiedze Dortmund to z pewnosci napisze jaki koszt, czas i przede wszystkim czy objawy ustapily. Pozdro i dzieki za wszystkie odp |
|
|
|
|
|