Autor |
Wiadomość |
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-08, 12:13 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Falowanie obrotów podczas jazdy
|
|
|
Witam. W mojej d3 od dluzszego czasu walcze z problemem: mianowicie podczas rownej jazdy wskazowka obrotomierza skacze jak oszalala.
Wrzucam filmik zeby zobrazowac o co dokladnie mi chodzi.
https://youtu.be/BQsNqh36ChQ
https://youtu.be/_bd_SnAQ4tc
Ale po kolei:
Po zakupie mechanik stwierdzil ze 7 cylindrow pracuje na gazie a 8 jest na stale na benzyne wpiety...dalem mu temat do ogarniecia ale od tego czasu systematycznie pojawialo sie wypadanie zaplonu na cylindrze 8. Wypadanie pojawialo sie glownie podczas odpalania na benzynie-jak juz przeszedl na gaz to byl spokoj. Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- sprzeglo + cala mechatronike w skrzyni + olej
- uszczelki pod kolektorem ssacym
- uszczelki pod pokrywami zaworow
- przeplywomierz (uzywka)
- odma itd
Zainwestowalem duzo kasy w auto -rezultatow brak. Ktos madry powiedzial: zmien auto albo mechanika...no wiec zaczalem sam dziubac przy aucie, silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane, okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione- wyrzucona kasa dla oszusta.
Padla decyzja: wymiana calego okablowania(wiazki) silnika by doprowadzic auto do stanu "z fabryki", czyli wyeliminowac problemy gazu lub benzyny i przebicia/zwarcia na kablach...udalo mi sie taka dostac do silnika BFM i po ciezkich bojach przezucilem!
Obecnie instalacja gazowa jest zdemontowana(odlaczona), silnik jezdzi tylko na benzynie.
I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd
Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd
NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy
Panowie podpowiedzcie czy ktos z Was sie kiedykolwiek spotkal z takim problemem, podpowiedzcie gdzie jeszcze moge cos wymienic, zmierzyc VAGiem lub poczarowac zeby rozwiazac ten problem i gdzie go szukac. z gory dzieki za wszelkiego typu wskazowki
PS: na obu filmikach jade na zapietym tempomacie (filmik pierwszy 75km/h, drugi 55km/h), dodam tylko jak bujne auto do 180-190 i odpale tempomat to wahania wskazowki sa praktycznie nie zauwazalne(ale sa) |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-02-08, 12:35
|
|
|
Faluje na kazdym biegu ? jak jedziesz na tipie też ? jak jedziesz na S też ? w każdych obrotach czy tylko na niskich ?
objaw podobny do mnie z tym ze mi kończył sie konwerter
https://www.youtube.com/watch?v=BVrCt92xPDw
a u ciebie jak czytam to zrobiles |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-02-08, 12:49
|
|
|
Przypuszczalnie zrobił... Tez myślę o konwerterze. Nic tylko wytargać skrzynię i zobaczyć czy jest on nowy skoro nie masz pewności co za tą kasę tak naprawdę było zrobione. Pasowałoby go wykluczyć jeśli chcesz znaleźć winowajcę. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-08, 13:48
|
|
|
Wyciaganie skrzyni chcialbym traktowac jako ostatecznosc....ale jak nie bedzie wyboru to sie do niej dobiore.
Zrobilem teraz szybka runde i obroty skacza na manualu tez i na S tez. Na manualu jak zrzucilem dwa biegi w dol i obroty wyskoczyly powyzej 2000 wtedy falowanie jest znikome. tak jak pisalem wczesniej...przy 180km/h tez praktycznie nie wystepuje
filmik-jakosc bardzo slaba...ale widac w ktorym momencie jaki bieg jest zapiety
https://youtu.be/395NPQX42lo |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:09
|
|
|
Kurcze wyglada na konwerter, trzeba by zlogować w skrzyni co sie dzieje z obrotami jak jest zapięty lockup. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:18
|
|
|
Poziom oleju do sprawdzenia , jeżeli jest ok to konwerter. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:30
|
|
|
Przed wczoraj wymienilem dla pewnosci jeszcze raz olej w skrzyni...robilem to sam wiec na tyle ile sie znam to na 99% jest ok...
co do logow to ost wyczytalem tu gdzies na forym ze warto by bylo spr zawor lock upa wiec cos tam zalogowalem...z tym ze nie wiem czy w dobrych blokach i za bardzo zgromadzone dane mi nic nie mowia
http://vaglog.pl/log_249352.html
drugi w zalaczniku bo nie moge go do linka sciagnac |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:32
|
|
|
ja wlalem Ravenol...wczesniej nie wiem co bylo |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:36
|
|
|
Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6 - zminimalizował praktycznie do zera falowanie obrotów |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:44
|
|
|
również nie stawiałbym tak szybko krzyżyka na konwerterze i zacząłbym od ori oleju |
|
|
|
|
|
|
|
BaCa84
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Mönchengladbach
|
Wysłany: 2016-02-08, 14:54
|
|
|
Panowie ja nie mam pewnosci ze ten konwerter jest na 100% nowy lub regenerowany ale ze skrzynia biegow nigdy nie mialem problemow, nigdy tez sie zadne bledy od skrzyni nie pojawily, nie zacinala sie, nie szarpala nie wchodzila w tryb awaryjny ...no NIC...
Ja skrzyni sie nie czepialem za bardzo...jak to zwasze w takich wkurzajacych awariach bywa, pewnie wina lezy gdzies w jakiejs glupotce...stad pytanie: czy moze to byc wina jakiegos czujnika przy silniku, ustawienia rozrzadu(wg VAG mam -2 i -6), czy jak ktos gdzies mi tam podpowiadal-spr klapke w kolektorze itd itp
czy Waszym zdaniem skrzynia na stol i inaczej sie nie da!? |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-08, 15:08
|
|
|
BaCa84, skrzynia na stole? by zdiagnozować skrzynię trzeba ją na stół wytargać? bzdura
ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $ |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-08, 15:20
|
|
|
Nie no spokojnie z tym wywalaniem skrzyni. Słuchaj, po logu widac ze ani razu nie zapiał Ci się lockup tak do konca (powinno sie pokazac TC close). Jezdziles poza miastem moze troche ? Tak zeby sie przeleciec ze 120 na godzine gdzies i wtedy loga obejrzec. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|