Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 4.2FSI ] Liczba ogniw łańcuchów rozrządu  
Autor Wiadomość
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-02-23, 23:58   [D3 07 4.2FSI ] Liczba ogniw łańcuchów rozrządu

Mam nadzieję że nikt o to wcześniej nie pytał bo nie znalazłem tematu z tym zagadnieniem.
Mam możliwość zakupu audi 07r z silnikiem 4.2 fsi. Pogodziłem się już z pneumatyką a teraz zbieram informację co do wymiany rozrządu. Ludzie straszą że wymiana to 8 k z robocizną ale chyba w aso... Ja szukam na intercarsie łańcuchów i mam o ogniwach w ilości 74, 78, 104, 108... Jestem teraz zgubiony w temacie bo nie wiem jaki łańcuch do czego. Ile ogniw jest do wałków rozrządu ile ogniw ma łańcuch wewnętrzny środkowy a ile zewnętrzny środkowy? Ogólnie mamy 4 łańcuchy + krotki pasek z przodu?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-02-24, 11:05   

Włóż tam 4.2mpi, zagazuj i olej fsi.
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-02-24, 11:27   

Insanus napisał/a:
Ogólnie mamy 4 łańcuchy + krotki pasek z przodu?
Oprócz łańcuchów to masz tam jeszcze kilka ślizgów, napinacze i zębatki ...robiąc tak jak należy czyli komplet to łatwo dobijesz do tych 8k pln-ów ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-02-24, 12:42   

Z tymi zebatkami to bym sobie odpuscil bo samochod na chwile obecna ma 130k przebiegu.
Ktos ma wiedze jak z tymi ogniwami?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-02-24, 21:03   

Przy 130k km rozrząd do roboty?! ...wytrzymują spokojnie 250-300k <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-02-24, 23:46   

Nie jestem pewien co do tych lancuchow w 4.2 fsi przed 2008 rokiem bo nie ma nigdzie sprecyzowane przy jakim przebiegu zaczyna słychać rozrzad i tak patrze sobie na tańsze zalatwienie problemu <jezyk2> . Gdzies na forum wyczytalem ze pierwsza wymiana lancucha moze byc i po 110 k przebiegu ale nie mam pewnosci czy to prawda. <hmm>
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-25, 07:24   

Przy tym przebiegu (jeżeli jest realny) szkoda sobie głowę zawracać rozrządem na łańcuchu w tym silniku.

Jeździć na oleju min 5W40 (żadne xW30) dobrej firmy.
Wymieniać max co 12-14 tys km.
Rozrząd wytrzyma bez problemu dużo dłużej niż te 250 tys km.

Chyba, że latamy LongLife po 30 tys km... bo się zapomniało.
Latamy na oleju xW30 to silnik się dużo szybciej zużywa.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Becks
[Usunięty]

Wysłany: 2018-02-25, 07:43   

marekp750 napisał/a:
Latamy na oleju xW30 to silnik się dużo szybciej zużywa.


Ciekawa teoria, pierwszy raz spotykam się z taką opinią. Jakieś argumenty?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-25, 08:19   

Poczytać sobie o lepkości kinematycznej oleju.
Pomyśleć o tym jaki wpływ ma taka lepkość na utrzymanie filmu olejowego.
Jak się zmienia ta właściwość w funkcji temperatury... itd.

Dlaczego silniki doładowane po tuningu (benzynowe) zalewamy olejami W50 W60?
Chodzi o ciepło, które władujemy w olej i jaki to ma wpływ na parametry filmu olejowego.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-02-25, 20:43   

Dzieki za zainteresowanie i pomoc ale nadal szukam odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie. Może i mi się teraz nie przyda ale może ktoś będzie potrzebował. Ma ktoś info o tych ogniwach?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-02-25, 23:33   

Nie sądzę by ktokolwiek te ogniwa kiedykolwiek liczył, zastanawiam się też po co tobie takie info. Rozrząd w 4,2 FSI składa się z czterech łańcuchów o różnych długościach ...na oko to te o których wspomniałeś w pierwszym poście. Chcesz wiedzieć dokładniej to znajdź w necie dobre zdjęcie rozrządu (wbij np. w google 4,2 FSI) i se te ogniwa policz ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-02-27, 00:33   

właśnie próbowałem ale *osłony zębatek* zasłaniają. Temat do zamknięcia ;p
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-04-19, 06:56   

1.Czy łańcuchy w FSI też są zamontowane jak w TDI od strony kabiny i przy wymianie trzeba wyjąć silnik razem ze skrzynią?
2. Czy stopień przestawnienia łańcucha można zobaczyć w vcds w bloku wartości 93 i innych. Chodzi tu o diagnozę przy zakupie czy rozrzad juz do wymiany,
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-04-19, 07:07   

1 . Tak

2 . Tak
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-04-19, 09:32   

dzieki Michał za odpowiedź, a masz może dane na temat dopuszczalnej różnicy pomiędzy stornami rozrządu? Ewentualnie ktoś kto ma TDI i FSI moglby napisać co podaje mu vcds w żółtym dymku nad oknami bloku 93, albo może ktoś ma info z ELSY dla rocznikow 2007-2010 ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.