Autor |
Wiadomość |
kaseba
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seba
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-18, 17:06 [D3 03
] Wymiana górnych wahaczy
|
|
|
Witam
Mam do wymiany górne wahacze w moim D3 i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się że nie ma miejsca na wyjęcie śrub. Czy trzeba zdejmować cały amortyzator? a jeśli tak to jak to zrobić w bezpieczny dla niego sposób? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-18, 17:18
|
|
|
Nie zapomnij o trybie podnośnika.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-11-18, 17:49
|
|
|
Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2013-12-18, 17:25
|
|
|
pioter napisał/a: | Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą . |
W pelni potwierdzam, mialem do wymiany lozysko, czyli piaste w lewym przodzie, wszystko byloby fajnie, gdyby tylko sruba trzymajaca gorne wahacze do lagi, nie ukrecila sie, ale sie ukrecila...ponad 4 godziny rozwiercania, dalismy z kolega mechanikiem rade, przy okazji WIELKIE PODZIEKOWANIA dla kolegi Jimm-a za pomoc i podeslanie materialow pomocniczych dotyczacych zawieszenia, <okioki> nie mniej amor pozostal nieruszony
narka |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-12-18, 17:49
|
|
|
Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2013-12-18, 21:33
|
|
|
pioter napisał/a: | Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ? |
dobre pytanie, brak doświadczenia pewnie, i tak prędzej czy później musiałbym tam luknąć, choć przy przebiegu 155tys km to pewnie jeszcze trochę, stało się...
Narka |
|
|
|
|
|
|
|
kaseba
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seba
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-18, 22:03
|
|
|
Dziś było pierwsze podejście.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja. |
|
|
|
|
krzysztof 1959
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: wyspa
|
Wysłany: 2013-12-19, 10:13
|
|
|
kaseba napisał/a: | Dziś było pierwsze podejście.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja. |
I wcale Ci sie nie dziwie, przerabialem to ostatniej soboty, jedyna 4 godziny wiercenia, przygotuj "kilka"dobrej jakosci wiertel, zapewniam Cie, przydadza sie i nie badz zaskoczony, jesli nikt przed toba nie tykal tej sruby, to masz jak w banku wiercenie...i zadne wd40 nie pomoze
powodzenia |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-19, 13:17
|
|
|
kaseba, Ja juz dwa razy wywalałem dobre wachacze bo sie zapiekło to dziadostwo.
Nie ma wiekszej szansy na odkrecenie z drugiej strony czy coś. W moim modelu ona po skreceniu wyraźnie juz nie jest prosta tylko w robi sie z niej lekki łuk co dodatkowo utrudnia sprawe np wiercenia. Wahacze nie majątek a po grzaniu niemal na pewno śruba puści i nie trza stracić pół dnia albo i lepiej. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-12-19, 22:45
|
|
|
kaseba napisał/a: | Dziś było pierwsze podejście.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. |
Normalka. Dlatego jak ktoś zostawia u mnie auto na wymianę 1-go z górnych wahaczy to z góry ostrzegam, że jest wielce prawdopodobne, że wymienić będzie musiał oba.
WD40 niewiele pomaga. Nawet w ASO używają do tego palnika i tam też siłą rzeczy kończy się wymianą obu.
Na wiosnę tego roku zmieniałem w swoim górne wahacze po obu stronach - łączny czas roboty to 6 godzin (po 3 godziny na stronę) z czego sama walka z tymi śrubami trwała łącznie 4 godziny (po 2 godziny na stronę). Było rwanie, ukręcanie, wybijanie młotem, rozwiercanie i palenie..... lanie WD40 to tylko dla formalności, reszta roboty to wszelkiego typu metody siłowe
Ale co najważniejsze, zwrotnice przeżyły nieuszkodzone co, jak się przekonało już kilku z tego forum, przy tej robocie wcale nie jest oczywiste <okioki> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
jacekpolok
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3, Vectra , Auris,Yaris
Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-01, 22:41
|
|
|
wymienija dwa wachacze gorne, od razu kup sruby febi bo stare do wyrzucenia.
amorka delikatnie trzeba popuscic. |
_________________ jacek |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-02-04, 12:28
|
|
|
no ok ale czy jak zaczniemy sie zabierac dopracy to najpierw tryb podnosnika lift + blokada i tu sienachodzipytanie czy automusi byc na zaplonie caly czas czy moge wyjac klczyk po ustawieniu trybu podnosnika |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-04, 20:25
|
|
|
Jak wlaczysz tryb podnosnika to auto pamieta go nawet po demontazu akumulatora.
Zaplonu oczywiscie nie musi byc.
Wymiana wahaczy jesli oryginal to palnik ( niezbedny ) grzejesz ok 20 min strone i sruba idzie pieknie.
Potrzebujesz nowe sruby bo stare zniszczysz, naturalnie do wymiany dwa wahacze. Nowe sruby nasmaruj dobrze pasta miedziana i bedzie kiedys szybki demontaz.
Co do trybu to ja polecam robic wahacze na dynamic. Oszczedzisz sobie sporo pracy. |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-02-04, 22:20
|
|
|
Ale trybu dynamic nie da sie zablokowac chyba? Przecierz podobno tylko lift i tryb podnosnika?? Bo ja chce to robic na podnosniku w warsztacie
I jeszcze jedno moze ktos z kolegow podeslac numer śruby z etki bo mi soe system wysypal na kompie i nie mam jak sprawdzic a zamowie w serwisie tak to |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|