Autor |
Wiadomość |
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-17, 21:11 [D3 05
] Drgania kompresora zawieszenia + rozwiązanie
|
|
|
Koledzy po kolei staram się uzupełniać wady zakupionego samochodu i całkiem dobrze mi idzie.
Zawieszenie ogarnięte - końcówki i wahacze wymienione - cisza na dołkach zapanowała
Ale musi być jakieś ALE...
Jakiś czas temu pojechałem do mechanika, którego poprosiłem o wymianie czujnika temperatury kompresora, którzy był uszkodzony - powiedział mi że wykręcił kompresor założył nowy czujnik zamontował kompresor ponownie i po temacie.
Po odbiorze samochodu, kiedy kompresor się załączył pojawiły sie w samochodzie dziwne drgania. Pomyślałem, ze pewnie jednak kompresor i tak do regeneracji więc postanowiłem zregenerować.
Byłem więc na naprawie zawieszenia u innego mechanika i poprosiłem aby od razu zamienił mi mój kompresor z regenerowanym i ....
DRGANIA SĄ NADAL.
Objaw jest taki, że po załączeniu się kompresora czuję na kierownicy i w całej budzie auta drganie - po wyłączeniu kompresora jest wszystko ok.
Co to może być za przyczyna, może mieliście podobną sytuację ?
--------------------------------------------------------------------------------------
Rozwiązanie.
Problemem okazało się zawieszenie kompresora - gumki + sprężynki.
Tak mi powiedziano i obiecano naprawić.
Drgania i słyszalność kompresora ustąpiło. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-10-17, 21:22
|
|
|
z tego co pamietam to kompresor w D3 jest montowany przez gumowe tuleje które zapobiegaja drganiom. Sprawdz u siebie bo moze mechanik zle zamontował kompresor |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-17, 21:31
|
|
|
Jutro zerknę, bo aż nie możliwe, że tak drży... wrr |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-17, 22:35
|
|
|
kompressor w D3 jest montowany na gumkach i sprężynkach i na 100 % tutaj musi być problem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-17, 22:41
|
|
|
Dzięki Panowie za szybką odpowiedź - jutro się tym zajmę bo mnie wq...a |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-18, 20:35
|
|
|
Mam to samo po regeneracji (ponad rok) do dziś. Nie jest to może duża amplituda ale wyczuwalna. I ostatnio zauważyłem, że częściej się włącza i na dłużej. Podobno to te cholerne gumki. Chyba po nowym roku zainwestuję w nowy kompresor. Na allegrze jest sprzedawca ze Szczecina i oferuje fabrycznie nowy za ok 1,5 tys pln. Ktoś korzystał ma z nim doświadczenie?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-18, 20:42
|
|
|
ja też mam lekkie drgania po wymianie z mojej poprzedniej padaki na sprawny używany |
_________________
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-18, 22:03
|
|
|
Ja mam obiecane, że jutro (bo dziś nie było miejsca) usterka zostanie usunięta, ze to wina jakichś wyrobionych sprężynek.
Dam znać, bo akurat mnie bardzo to drażni a lubię mieć wszystko jak być powinno.
A8 nie jest akurat i nie powinni być od tego, żeby coś drżało, piszczało, wyło itp... |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-11-05, 17:04
|
|
|
djdemon_pl zrobiłeś czy drga nadal? Co to w końcu było?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2012-11-06, 05:22
|
|
|
U mnie takie drgania wystapily po zlym montazu, kompresor zamiast wisiac na gumkach delikatnie oparl sie o karoserie, w efekcie auto dostawalo takich winracji jakby mialo sie zaraz rozpasc na kawalki. |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-11-06, 11:57
|
|
|
Serrgiusz, na górze opisałem rozwiązanie. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2016-02-01, 20:56
|
|
|
Witam, trochę dzisiaj walczyłem z zawieszeniem kompresora bo mi nie dawał spokoju, wydaje mi się że za dużo drgań przenosi na karoserię. Jak rozebrałem poszczególne mocowania te ze sprężynkami to się okazało że kolejność mocowania nie była jak w schemacie etka, czyli:
1. śruba z łbem jak podkładka
2. sprężyna
3. gumka
4. łapa kompresora
u mnie było:
1. śruba z łbem jak podkładka
2. gumka
3. łapa kompresora
4. sprężyna
jak przełożyłem tak jak w etka to było jeszcze głośniej i wróciłem do tego co było...ale mnie to nie satysfkcjonuje
Jak macie poskładane to zawieszenie kompresor??? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
And
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: And
Jeżdzę: A8
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 21 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2016-02-01, 23:02
|
|
|
Witam, albo źle poskładane gumki ,albo niepasujący kompresor bo są różne mocowania kompresora i różne wieszaki .Po zakupie nowego nie pasował bo była 1 wtyczka zamiast trzech i uszy miałem wysokie itd ,dużo przeróbek ,a potem nie uznali gwarancji bo były przeróbki .Uszkodzony kompresor też może hałasować .Pzrd. |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
And
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: And
Jeżdzę: A8
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 21 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2016-02-02, 13:00
|
|
|
Różnie ,zależnie o typu mocowania ,w jednym typie gumki sa do góry w innym do dołu ,reszta na logikę tak żeby była amortyzacja |
|
|
|
|
|