Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL] Porównanie interfejsow VAS - VCDS  
Autor Wiadomość
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2012-10-11, 11:12   [D3 ALL] Porównanie interfejsow VAS - VCDS

Witam Kolegów..

Dawno mnie tu nie było jako ze jakiś czas temu musiałem sprzedać moje D2.
obecnie jestem na etapie szukania D3 oczywiście jedynego słusznego 4,2Q.. :lol:

Zastanawiam się w jaki interface diagnostyczny zainwestować. W D2 vag-com moglem praktycznie zrobic wszystko co mnie interesowało. wiadomo w D3 już trzeba mieć bardziej zaawansowane zabawki...

I tu pytanie dla znawców tematu jako że na pewno koledzy już opanowali temat.

Ktory z interfaceów ma większe możliwości.????

Którym zmienie adaptacje ustawiania czujników, świateł , itp.???? (ewentualnie który ma to lepiej rozpisane np: opisy funkcji a nie tylko suche klepanie numerów adaptacji.?????)

Ktorym odczytam stan przebiegu z kompa silnika.????
który bardziej będzie przydatny przy konfiguracji LPG.???? (odczyt parametrów online)

Powiedzmy że aspekt kosztów zakupu ma ty mniejsze znaczenie. Chce wydać raz i mieć porządne narzędzie do grzebania w grupie VW.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-11, 12:54   

http://www.vag-com.pl/

Sklep -> HEX-USB+CAN + oprogramowanie VCDS
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-10-11, 13:41   

Nie ma co porównywać VAS-a do VCDS-a, pierwszy bije na głowę drugiego.
Tylko po co Tobie VAS, który kosztuje kilkanaście tysięcy złotych, tego sprzętu nie posiadają zwykłe warsztaty.
VCDS kosztuje 1760 zł i można nim zrobić ,,prawie" wszystko, przebiegu nie sprawdzisz w D3.
Piszę o sprzęcie z licencją, a nie o chińskich klonach, które można kupić za grosze.

Kolega wyżej podał link, też u nich kupowałem.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-11, 14:04   

Co do sprawdzenia przebiegu to istnieje taka możliwość. Już nawet VAG-COM ją umożliwiał. Co prawda wynik nie jest bardzo dokładny gdyż jest obliczany na podstawie danych o prędkości auta. Producent oprogramowania podaje jednak, że błąd pomiarowy wynosi 5% więc spokojnie można sprawdzić czy licznik nie cofnięto o te 100kkm lub więcej. Informacje te zaczerpnąłem z instrukcji do VCDS od Ross-Tech - wersja 805.4 a więc już trochę stara. Być może w nowych wersjach coś się zmieniło a może nawet dodali nowe funkcje.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-10-11, 16:15   

VanDyke napisał/a:
Co do sprawdzenia przebiegu to istnieje taka możliwość. .


Tak, ale z niższym EDC.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2012-10-11, 17:33   

VCDS ma bardzo duze możliwosci i będziesz legalny tańszym kosztem.

Sam korzystam z VCDSa codziennie i bardzo sobie to chwale. Ani razu nie zabrakło mi mozliwości do tego co chciałem zrobic w danym aucie.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-11, 17:50   

A ja używam VCDS i VASa. Do VCDSa nic nie mam, gdyby nie fakt, że 3 razy już padł i był na gwarancji (nie kupowałem go w polsce tylko z USA) , 4 razem naprawiłem sobie już sam. VAS jest dużo wygodniejszy, szczególnie jeśli chodzi o funkcje prowadzone, ale jest też kilka razy droższy. Ale w warsztcie sprawdza się lepiej. Niemniej jednak jeśli szukałbym interfejsu na potrzeby prywatne kupiłbym VCDSa
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2012-10-11, 23:21   

koledzy dzieki za odpowiedzi pisząc VAS miałem na mysli "VASy" z aledrogo po 800PLN.. jako laik nie miałem świadomości iz oryginalny firmowy kosztuje kilka klocków.

Rozumie że porównująć VAS ala allegro i VCDS zdecydowanie polecicie VCDS....??

Co do zastosowania to jak pisałem wyłącznie użytek własny do kliku aut z grupy VW. Co prawda jeszcze mam sporo Opli ale niestety jednym wytrychem tego nie obsłużę...:(
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2012-10-12, 14:25   

Musisz tylko sobie policzyc czy wydatek 1800zł będzie miał sens.

Jeśli przyjmiemy koszt jednego podłączenia za jakies 50zł, to wyjdzie na to ze 1800zł to 36 podłączen pod auto jesli bedzie z nim jakis problem.
 
 
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2012-10-12, 15:08   

shaqal napisał/a:
Musisz tylko sobie policzyć czy wydatek 1800zł będzie miał sens.

Jeśli przyjmiemy koszt jednego podłączenia za jakieś 50zł, to wyjdzie na to ze 1800zł to 36 podłączeń pod auto jeśli będzie z nim jakiś problem.


To nie tylko kwestia podłączenia bo przy LPG czasem trzeba pojeździć i zobaczyć co sie dzieje z adaptacjami, doświadczenie mnie nauczyło ze nie wszystkie awarie da się zdiagnozować jednym podpięciem pod scaner. trochę lat jeździłem A8 i wiem ze zawsze jakaś pierdoła się zepsuje a to jakiś silniczek w climie się zaczyna zacinać a to czujnik parkowania raz działa raz nie itd.. bez scanera jest ciężko to diagnozować.

dlatego posiadanie interfacu to dla mnie wygoda a pytanie jest jedynie jaki kupić.

kolejna kwestia ze bedzie mnie to kosztować 1000zł pozostałe 800 dorzuci sie Państwo...:) koszty fajna sprawa...:)
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-10-12, 15:12   

ja mam i vas-a z allegro i vcds-a jeden i drugi program ma swoje zalety , w vasie np. wykasujesz nastawy skrzyni itp. czego vcds-em nie zrobisz , od razu zaznaczam że vcds-a mam chinola i tak samo vas-a ale tylko program PL wersję , głowica jest oryginalna
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.