Autor |
Wiadomość |
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 08:35 [S8 D3 08
] Wymiana oleju w silniku 5.2 V10
|
|
|
Witam.
Dzis wymieniam wszystkie oleje mojej esce 5.2 v10. No i na poczatek akcja z mechanikiem. Dzwoni do mnie szybko że po szpuszczeniu oleju z silnika olej ma dziwna konsystecję, po zamieszaniu są smugi jakby opiłków i mieni sie tez w słońcu lekko opiłkami. Po dojechaniu na miejsce faktycznie olej wyglada jak brazawa kałuża i jak sie zamiesza powstaja lekkie smugi. Ja tam zadnych opiłków nie widzę chodź może niewiem.
Czy taka konsystzy oleju i kolor z tymi smugami to normalne??? Dodam że nie wiem na jakim oleju jeździł poprzedni własciciel (auto z włoch - na drzwiach ma wklejkę oleju selenia), ostatnia wymian według ksiażki jakieś 30 tys. km temu. Autko też długo stało.
Dodam jeszcze że mechanik strasznie mnie wystraszym bo twierdzi że cos się może zacierać. No według mnie przy tak duzych silnikach to by juz się zatarło. Dodam że po kupnie na tym starym oleju zrobiłem z 500 km. Czy te niby kryształki czy opiłki jak twierdzi mój mechanik to mogą być jakieś dodatki do oleju czy coś???? Silnik zimny pracuje ładnie równo ciepły też, komputer nie pokazuje zadnych błedów, wszystkie parametry silnika w czasie realnym pod kompem prawidłowe.
Pomuszcie bo zaczynam sie przejmować. |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-28, 08:42
|
|
|
30 tys na oleju no niech strace raz jeszcze
Smugi w oleju jak najbardziej wskazuja ze cos sie przytarlo-Moga to byc panewki.
Jedyny sposob na sprawdzenie co sie dzieje by nie miec kosztownego remontu to miska w dol i ogladanie wszystich po kolei.
Mniej dokladny sposob to wkrecenie pozadnego o zakresie max 10 bar i srednicy min 60 mm zegara w magistrale olejowa i pomiar cisnienia na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 08:50
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | 30 tys na oleju no niech strace raz jeszcze
Smugi w oleju jak najbardziej wskazuja ze cos sie przytarlo-Moga to byc panewki.
Jedyny sposob na sprawdzenie co sie dzieje by nie miec kosztownego remontu to miska w dol i ogladanie wszystich po kolei.
Mniej dokladny sposob to wkrecenie pozadnego o zakresie max 10 bar i srednicy min 60 mm zegara w magistrale olejowa i pomiar cisnienia na rozgrzanym silniku. |
Możliwe też że nie są to opiłki ale pozostałość po dodatku uszlachetniającym MOs2 i grafitu, potrafi on zostawić taki połysk metalik w oleju. ????
Silnik pracuje bez zarzutu zarówno na zimnym jak i na ciepłym.
DODANO:
No niestety ja bym zmieniał co 10 tysiecy olej ale dopiero stałem sie włascicielem tegoz auta.
Jakie są objawy tych panewek ????
Czy na kazdej stacji obsługi zrobię pomiar cisnienia oleju np. w servisie fiata.
DODANO:
Może ktoś jeszcze przyjdzie mi z pomocą w temacie |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-10-28, 10:49
|
|
|
Skontaktuj się z naszym forumowym kolegą z Kalisza to napewno Cie pokieruje gdzie trzeba na zbadanie ciśnienia oleju lub na inne wymiany . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 11:42
|
|
|
witam.
pojawił sie kolejny prolem mechanik nie może wyjąc miski olejowej bo chaczy sie gdzieś korek wlewu w srogku a miska nie idzie bardziej w dół bo wydechy przeszkadzają. Czy wydechy do demontażu ????? |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-10-28, 12:05
|
|
|
zmienić jak najszybciej mechanika! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-28, 12:47
|
|
|
Po to sa te wymiany LL zeby własnie silniki zdychały i jak umiesz dobrze liczyc to sobie policz ile masz przebiegu a ile ubyło przez zaniedbania porzednika. Tak to juz jest. Obecnie sa nawet 60tysięcznie interwały.... |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 14:06
|
|
|
Apophis napisał/a: | Po to sa te wymiany LL zeby własnie silniki zdychały i jak umiesz dobrze liczyc to sobie policz ile masz przebiegu a ile ubyło przez zaniedbania porzednika. Tak to juz jest. Obecnie sa nawet 60tysięcznie interwały.... |
mam nadzieje ze to autko pojeździ troche jeszcze teraz potych wszystkich zmianach oleju.
Olej w skrzyni wylany - niestety nie był zmieniany i jak to zwykle bywa syf no i trochę opiłków. Skrzynia przed wymiana oleju chodziła dobrze nie przeciagała ani nie szarpała, takze chyba trafiłem na ostatni moment. |
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-28, 14:27
|
|
|
jaki olej wlałeś do skrzyni? mam nadzieje ze oryginał z ASO |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 15:13
|
|
|
rav85 napisał/a: | jaki olej wlałeś do skrzyni? mam nadzieje ze oryginał z ASO |
Olej po numerach nadwozia orginał z aso oznaczenie febi |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-10-28, 15:15
|
|
|
czy oryginalny febi? |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 15:15
|
|
|
rav85 napisał/a: | jaki olej wlałeś do skrzyni? mam nadzieje ze oryginał z ASO |
Jeszcze nie wlałem bo uszczelkę przysłali nie taką- orginał jest stalowo gumowa (2 tygodnie czekania)- wziołem gumową zamiennik chyba bedzie dobra.
PS. Mechanik juz zwolniony i dostał ze..ke.
DODANO:
panton napisał/a: | czy oryginalny febi? |
Na stacji powiedzieli mi że z aso ale na butelce oznaczenie febi. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-28, 15:18
|
|
|
TAk. |
|
|
|
|
|