|
Autor |
Wiadomość |
jason07
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 59 Dołączył: 24 Kwi 2018 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-06-22, 14:57 [D3 03 4.2MPI ] Brak hamulca ręcznego, check engine
|
|
|
Cześć,
Mam dziwny problem. Hamulec ręczny czasami wyświetla mi błąd na komputerze pokładowym, takie przekreślone P w kółku. Hamulec jednak działał prawidłowo.
Czasami wysiadając z samochodu, nie ruszając nawet przycisku od ręcznego, słyszałem jakby ciągle działający silniczek ręcznego z tyłu. Tak jakby próbował zaciskać w nieskończoność. Próbowałem wtedy wciskać czy ciągnąć ten przycisk, ale nic to nie dawało, silniczek nadal się kręcił, a na desce mrugała ikonka ręcznego, ta czerwona po prawej.
Problem w tym, że za każdym razem, gdy coś takiego się działo, po odpaleniu miałem Check Engine. Błędy, to dwa problemy z pompą SAI i problem z poduszką silnika. Dodatkowo pojawiał się jakiś błąd z wskaźnikiem światła stopu czy coś w tę mańkę.
Początkowo myślałem, że to pompa SAI robi problemy, wymieniłem przewody, usunąłem błąd i działało wsio. Później parę razy miałem check engine po parunastu przejazdach, usuwałem błąd tylko w silniku i wszystko przechodziło.
Ostatnio zauważyłem zależność, że gdy ten ręczny samoczynnie się włącza, to wrzuca ten check engine i usuwając te trzy błędy w silniku wszystko przechodzi :O Tak jakby zupełnie niepowiązane ze sobą rzeczy.
To samoczynne włączanie się ręcznego pojawiło się parę razy później, a teraz ręczny w ogóle przestał działać. Już niczego nie zaciska, silnik po prostu się kręci, w końcu przestaje, a na desce wywala ten błąd i check engine.
Ktoś wie może gdzie leży problem? Ani poduszka ani pompa sai nie ma z tym chyba nic w spólnego. Pompę SAI słychać na zimnym silniku zawsze, nie czuć też uszkodzonej poduszki silnika. Tylko ten ręczny robi jakieś dziwaczne rzeczy od czasu do czasu, co kończy się check engine. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-22, 15:02
|
|
|
Samoistne włączanie ręcznego to standard. Jeśli nie używasz go za dużo to co jakiś czas wykonuje po zgaszeniu auta test i pomiar grubości okładzin. Normalne i nie wiązałbym tego z checkiem. Natomiast błąd światła stopu już możesz wiązać. Może któryś stop nie działa lub czujnik położenia pedału hamulca wariuje? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |