Autor |
Wiadomość |
audiolka
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2013-06-02, 17:44 [D3 02 4.2MPI
] Kręci, kręci... nie odpala
|
|
|
Witam,
Jestem świeżym właścicielem 2002 A8 D3 4.2 a to jest mój pierwszy post. Witam i pozdrawiam wszystkich. Mam prośbę o diagnozę:
Samochód mi często nie odpala. Tj. silnik kręci i kręci i nie zapala. Jeżeli postoi np. w garażu dobę to prawie na pewno zapali z samego rana... Ale jak już nim podjadę gdzieś i silnik się nagrzeje, wyłączę go, to potem nie chce zapalić. Po odczekaniu jakiegoś bardzo długiego czasu (kilka godzin)... Znów zapali (lub nie).
Co to możę być? Z góry dziękuję za pomoc w ustaleniu usterki. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-02, 17:49
|
|
|
Chcesz pisac to zasuwaj sie przywitac do przywitalni bo twoje tematy poleca w kosz.
A co do usterki to podłaczałes jakiegos kompa i sprawdzałes błedy?? Zachowanie jak na uszkodzony czujnik halla ale to gdybanie.powodów może byc wiele. |
|
|
|
|
|
|
|
audiolka
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2013-06-02, 18:01
|
|
|
Nie sprawdzałem tego bo nie mam w tej chwili kompa pod ręką... Dlatego piszę bo chciałbym chociaż m/w wiedzieć w czym może tkwić problem. Może jutro podjadę na jakąś diagnostykę.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: strasznie dużo mi pali w cyklu miejskim: 22 - 25,6 L / 100 km. Dodam, że przy dość spokojnej jeździe. Miałem poprzednio 2002 S8 D2 z podobnym silnikiem i palił mniej, tj. 14,5 do 17,5 L. Może jest to jakoś powiązane z tą usterką? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-02, 18:07
|
|
|
Może być ale takie usterki zapisuja sie w kompie i raczej na pewno po diagnostyce będziesz juz miał trop. |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-06-02, 18:31
|
|
|
Z twojego opisu podejrzewałbym usterkę czujnika położenia wału lub wałków ( zły odczyt przy nagrzanym silniku) , diagnostyka silnika powinna dać ci dokładną usterkę. |
|
|
|
|
audiolka
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2013-06-03, 08:18
|
|
|
Dziś podłączyłem pod VAG'a i nie ma błędów w silniku... Był jakiś sporadyczny: "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany", ale potem się nie pojawił... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-03, 08:38
|
|
|
No to masz odpowiedź. |
|
|
|
|
audiolka
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2013-06-03, 12:59
|
|
|
Nie do końca... bo błędu nie ma a samochód i tak nie zapala. Rano zapalił bez problemu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-06-03, 16:53
|
|
|
audiolka, Po prostu wymień czujnik i autko będzie odpalać , błąd "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany" mimo że sporadyczny wszystko ci powiedział.
Wcale nie musi być aktywny , po prostu stary czujnik nie "trzyma" parametrów. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-06-03, 19:44
|
|
|
jak mówią panowie przedmówcy czujnik walu lub instalacja jego do poprawy |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
siiwy23
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Mati
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 11 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2013-06-27, 01:07
|
|
|
a pompe paliwową masz kolego dobrą?? bo ja pewnego razu miałem lekki problem z odpaleniem kreci i nie odpala co sie okazało pompa paliwowa padła |
_________________ Matii |
|
|
|
|
audiolka
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2013-06-27, 09:19
|
|
|
Auto już naprawione. Był to jednak czujnik obrotów silnika. Poza tym, jedno cięgno od gruszki przy silniku było urwane. Wszystko ładnie naprawił mi FOSS |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kamil4993
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017 Posty: 31 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2017-06-01, 09:17
|
|
|
Odświeże temat.
Mam podobny problem. auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo. Na zimnym silniku 9 na 10 razy odpala za pierwszym A czasami zdarzy się że dopiero za drugim ale również po odpaleniu pracuje normalnie. Błędy to tylko poduszki silnika i sonda l(konkretnie grzałka sondy). Kiedy na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała... |
|
|
|
|
tokam
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: artur
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: szczytno
|
Wysłany: 2017-06-02, 12:40
|
|
|
tak jak wyżej zostało napisane czujnik położenia wału. zmieniaj, puki jeszcze odpala i jeździ. bo pewnie niedługo przyjdzie dzień, że w ogóle nie odpali. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-02, 22:48
|
|
|
kamil4993 napisał/a: | auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo (...) na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała | W Twoim przypadku podejrzewam nieszczelność w LPG, dokładniej wtryski lub reduktor. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|