Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2FSI/LPG ] Nie równo pracuje na niskich obrotach  
Autor Wiadomość
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-25, 09:25   [D3 08 4.2FSI/LPG ] Nie równo pracuje na niskich obrotach

Witam

Jak w temacie mam problem z nie równą pracą silnika na niskich obrotach, zarowno w czasie postoju na P jak i w czasie jazdy na D np. przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem...
Jedy błąd jaki mi udalo sie odczytac to 000017...
No i jeszcze 012424 ale to chyba stary błąd...

Co może być przyczyną?

20180625_084329_HDR-1-1.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 378,44 KB

20180625_084348_HDR-1-1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 519,78 KB

 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-06-25, 12:28   

Stalo sie to nagle czy jezdzisz juz jakis czas tak??? Najprostsza usterka jaka moze byc to uszkodzenie samego czujnika walka (i tego Ci zycze), ale po tym bledzie wnioskuje raczej rozjechanie sie rozrzadu... Trzeba przejrzec bloki 91,92,93 tam wyjdzie wszystko jak na tacy ;) Ewentualnie mozesz podmienic czujniki miejscami i zobaczyc czy blad przeskoczy na inny bank, jesli tak to czujnik walniety... Jesli nie...trzeba dlubac glebiej... Ewentualnie moze szwankowac nastawnik jeszcze ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-25, 13:18   

Ciężko powiedzieć, po odpaleniu na zimnym silniku byly takie delikatne wachania i drżenie samochód, ale moglo to być coś innego...
Jednak wczoraj znacznie się to pogorszyło... Mozna powiedzieć ze stalo sie to nagle...
Gdzie są te czujniki?

Pytanie, czy w ogóle można z tym jeździć czy tylko laweta?

[ Dodano: 2018-06-25, 13:59 ]
W zalaczniku bloki 90..94

94-1-1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 313,01 KB

93-1-1.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 209,9 KB

92-1-1.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 223,17 KB

91-1-1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 228,35 KB

90-1-1.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 347,32 KB

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-06-25, 15:40   

Wygląda na to, że rozrząd przeskoczył <hmm> ...daj to kumatej osobie do sprawdzenia i na wszelki wielki nie odpalaj już auta <cicho>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-06-25, 16:19   

Nie odpalać silnika (jeżeli była kolizja to i tak już pozamiatane, co najwyżej nie pogłębiać problemu)
i do weryfikacji: ustawienie wałków względem siebie, ocena stanu nastawników, łańcuszków.

ściąganie dekli zaworowych się kłania


Aaaaaa!!! to FSI, czyli to co napisałem nijak się ma do tego silnika...
niech zostanie dla kogoś kto będzie szukał problemu dla BFM.

[ Dodano: 2018-06-25, 16:23 ]
Do wykonania test elementów wykonawczych silnika, dokładnie przysłuchanie się,
czy zawory puszczające olej na koła wałków, cykają.

4 sztuki

po dwa na bank

1. ssący
2. wydechowy

3. ssący
4. wydechowy (czy inna kolejność już nie pamiętam, w VCDS będzie opisane)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-25, 17:01   

Teraz już nic nie zrobie auto zostawiłem w pracy...

Tak silnik to BVJ...

Rozumiem że, silnika nie powinienem odpalać?

Czy te "cykanie" będzie słyszalne w kabinie, czy trzeba nasłuchiwać pod maską?
Do dyspozycji ma tylko vag5053 its, ma krótki kabelek i nie wiem czy nie musiał bym tego robić w dwie osoby...
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-06-25, 18:27   

Prawdopodobnie nic by się nie stało jakbyś odpalił ale...
jeżeli by się coś stało to miałbyś pretensje, że poradzili tak czy inaczej.

Zawsze jak coś jest nie tak z korelacją wałków względem wału lub nieustawione
położenia takie jak powinny być to lepiej dmuchać na zimne.

Stukanie będzie słyszalne pod maską zawory masz na końcu głowicy, wystają
z pokryw zaworów.

Sprawdzić cztery... ten co będzie odbiegał od reszty (miejmy nadzieję, że na ssącym
bank 1) to znaczy, że się podwiesił. Często wyjęcie jego i wyczyszczenie w
myjce ultradźwiękowej pomaga.

Co do urządzenia, które masz... ma test elementów wykonawczych w menu (jak wejdziesz w silnik)?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-25, 19:01   

Ten testerek według instrukcji ma testy elementów wykonawczych, ale jeszcze z tych funkcji nie korzystałem...

[ Dodano: 2018-06-25, 20:11 ]
Tak jak wspominałem nie mam teraz dostępu do auta, ale czy demontaż tych zaworków jest problematyczny? Tzn. czy trzeba np. zdejmować pokrywy zaworów, czy same można je wyciągnąć?
Chodzi mi o to czy będę mógł zrobić to ewentualnie pod "chmurka", na parkingu przy firmie...
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-25, 22:39   

Zawory wyciagniesz bez komplikacji. Srubka torx i do góry. Zamien stronami i zobaczysz czy błąd sie przeniesie..
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-06-26, 07:37   

By zrobić to pod chmurką... to musiałbyś się przygotować.

Trzeba dobrze oczyścić wokół zaworu. Jak tego nie zrobisz, to zanieczyszczenia
wpadną w magistralę olejową i dopiero powstanie problem.

Zawory są w zagłębieniach. Często tam sporo piasku z olejem się gromadzi.

Na warsztacie sprężone powietrze i czyszczonko. Jakiś zmywacz by to porozpuszczać.

Same zaworki też łatwo nie wychodzą.

WAŻNE:

Jeżeli będzie padnięty zawór to autem możesz jechać, wielu klientów przyjeżdża w
takim stanie do mnie i nic się z silnikiem nie dzieje. Silnik jest przygotowany
na to by w momencie padnięcia zaworka nie było kolizji zaworów z tłokami.

Tylko pusisz być pewny, że to jest to.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-26, 08:16   

Tym sprzętem co mam cieszko to sprawdzić... Test wykonawczy jest ale nie wiem co w danym momencie sprawdzam, moge tylko sekwencyjnie zmieniać wszystkie elementy opisane ogólnie jako zasilanie silnika, czy jakos tak...
Rozumiem, że w VCDS jest to normalnie opisane?

[ Dodano: 2018-06-28, 14:42 ]
Dopiero dziś udało mi się ściągnąć osobę z komputerem...
I tak:
Zaworek ssący od strony pasażera chodzi głośno jak kerunkowskaz
Zaworek ssący od kierowcy prawie nie słychać
Zaworek wydechowy od pasażera też prawie nie słychać
Zaworek wydechowy od kierowcy słychać głośniej, ale dużo ciszej niż ten pierwszy

[ Dodano: 2018-07-06, 21:50 ]
Jestem po czyszczeniu zaworków, a właściwie na razie jednego... znalazłem w nim taki opiłek siateczkę wielkości 1,5mm x 3mm, a właściwie dwa takie kawałki, tzn przy wyjmowaniu się rozerwało na dwa...

[ Dodano: 2018-07-06, 21:51 ]
Ewidentnie blokowały ruch powrotny zaworka...

20180706_211656_HDR.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 57,92 KB

20180706_211648_HDR.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 87,91 KB

20180706_211639_HDR.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 40,62 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.