Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-25, 15:57
|
|
|
macisz12 napisał/a: | Damian da radę na tej głowicy wymienić nastawnik bez rozpinania rozrzadu. Przetestowane na swojej d3. |
Ale kolega pisał, że problem ma na głowicy Nr 2 czyli po stronie kierowcy...... tu chyba bez rozpięcia rozrządu się nie da
Na głowicy Nr 1 czyli po stronie pasażera też zmieniałem bez ściągania paska (tak jak ostatnio gadaliśmy).
Tyle że teraz, po zmianach, okazało się że wadliwa jest cewka napinacza którą kolega przełożył na prawą stronę (Bank 1) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-08-25, 20:57
|
|
|
Da radę na obu głowicach bez rozpinania rozrządu. Na lewej jest więcej kombinacji i trzeba parę kur.. puścić. To tak na przyszłość jakby ktoś się za to zabierał.
Miałem też ostatnio gościa który miał taki sam problem, kombinował z czujnikami halla, sprawdzał rozrząd a winna była właśnie ta ceweczka na nastawniku. Tyle że tam był oryginalny jeszcze nastawnik. |
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2015-11-22, 17:54
|
|
|
Witam, mam podobny problem z napinaczem, zamieniłem cewki miejscami i wygląda na to że cewka jest walnięta bo wcześniej VCDS wskazywał Bank2 tak teraz Bank1 pokazuje.
Moje pytanie czy ta usterka wpływa negatywnie na pracę silnika czy można z tym jeździć? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-27, 21:17
|
|
|
Ogólnie może doprowadzić do uszkodzenia i braku iskry na danym cylindrze. Osobiście proponowałbym wymianę.
Jakieś dokładniejsze dane podał Ci komp. Np konkretny rodzaj cewki na którym cylindrze ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-27, 22:42
|
|
|
ernesto napisał/a: | Ogólnie może doprowadzić do uszkodzenia i braku iskry na danym cylindrze. Osobiście proponowałbym wymianę. |
Pragnę zauważyć, że kolega pisał o nastawniku i cewce nim sterującej a nie o cewce zapłonowej na konkretnym cylindrze.
xluqas napisał/a: | Moje pytanie czy ta usterka wpływa negatywnie na pracę silnika czy można z tym jeździć? |
Brak sterowania nastawnikiem to brak sterowania zmiennymi fazami rozrządu.
Moim zdaniem trzeba wymienić, samą cewkę jeżeli tylko ona jest uszkodzona. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-27, 23:22
|
|
|
FOSS napisał/a: | ernesto napisał/a: | Ogólnie może doprowadzić do uszkodzenia i braku iskry na danym cylindrze. Osobiście proponowałbym wymianę. |
Pragnę zauważyć, że kolega pisał o nastawniku i cewce nim sterującej a nie o cewce zapłonowej na konkretnym cylindrze. |
Mój błąd źle zrozumiałem kolegę |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
LuxAudi
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 16 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-08-01, 22:14 Podobny błąd A8 4.2 MPI
|
|
|
Witam, mam podobny problem jeśli nawet nie ten sam. Wyskoczyła mi kontrolka check engine, silnik pracuje normalnie nie się nie dzieje.
Czy w tym wypadku mam ten sam problem co kolega, czyli czujnik na napinaczu czy jest to czujnik położenia walka rozrządu?
|
|
|
|
|
|