Autor |
Wiadomość |
chrn1
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 1 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2017-01-01, 23:51 [D3 07 3.0TDI
] Problem z zawieszeniem pneumatycznym
|
|
|
Witam wszystkich mam mały lub duży problem z moim audi mianowicie zacznę od początku zauważyłem że lewa strona auta odpada byłem na wymianie oleju i mechanicy powiedzieli że usterka ta powstaje dlatego że kompresor nie ma siły go napompować przyjechałem do domu i według mnie gdyby kompresor nie miał siły to nie podniósłby auta w trybie podniesienia. Auto przez noc opada do tego stopnia że przednie koło chowa się w nadkole także kolorowo nie jest . Byłem u innego mechanika powiedział że to Amortyzator ( cena za nowy około 7 tyś zł ) i tutaj pojawia się coś czego nie mogę zrozumieć w aucie opada cała lewa strona ale gdy ustawiłem je w tryb podnośnika ( chciałem posłuchać może jakieś syczenie niestety bez rezultatu) zostawiłem auto na noc w trybie podnośnika i odziwo odpadł tylko lewy przód, tył idealnie czy w trybie podnośnika zablokowane są jakieś zaworki , gdzieś na forum wyczytałem że przód ma powiązanie z tyłem ale czy gdy włącze tryb podnośnika pneumatyka blokuje coś między tyłem a przodem ?
Czy jest realna usterka kompresora szczerze nie neguje tego ale jeżeli auto sie unosi to wydaje mi się że to raczej nieszczelność w układzie albo rzeczywiście ten przedni amortyzator puszcza a bez trybu podnośnika powietrze ucieka z całej strony właśnie przez niego
Prosiłbym o informacje czy są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć , prosiłbym o pomoc bo najsensowniej wypada ten amortyzator ale nie chce 7 tys od tak się pozbyć . Z góry dziękuję za pomoc . |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-02, 00:08
|
|
|
chrn1 napisał/a: | są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć | Najczęściej blok zaworowy/rozdzielacz się rozszczelnia także od tego bym zaczął sprawdzanie. Równie dobrze może to być też amortyzator, którego naprawa kosztuje coś około 1500 zł. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2017-01-02, 00:28
|
|
|
chrn1
a bierzesz pod uwage pojechac do serwisu audi ?
tutaj nawet najlepszy ekspert, jednak na odleglosc, niewiele pomoze. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-01-02, 05:51
|
|
|
chrn1,
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-02, 05:53
|
|
|
Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max ale przody mozna smialo zregenerowac. Zawory pneumatyczne raczej najzadziej padaja (chyba ze czujnik w nich), ale tutaj to ewidentna niesz zelnosc.
Wrazenie opadania tylu powstaje jak jedno kolo idzie w dol w przodu i ciagnie za soba ciezarem strone druga lub tyl... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-02, 11:16
|
|
|
chrn1 napisał/a: | są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć |
Każdy amorek ma swój zawór i jest również zespół zaworów odpowiadający właśnie za sterowaniem powietrzem we wszystkich amorkach.
Jeżeli nikt tam nic nie ruszał, nie rozkręcał i auto nie uległo jakiemuś uszkodzeniu to moim zdaniem nie ma żadnego miejsca gdzie przewód może się przetrzeć, załamać, przeciąć.
danishow napisał/a: | Najczęściej blok zaworowy/rozdzielacz się rozszczelnia także od tego bym zaczął sprawdzanie. Równie dobrze może to być też amortyzator, którego naprawa kosztuje coś około 1500 zł. |
W bloku zaworów to pada najczęściej czujnik ciśnieniowy ale jeżeli nikt tam nic nie dłubał to raczej rzadko się rozszczelniają.
Wg. mnie powodem opadania zawieszenia najczęściej bywają jednak amorki
drago_o napisał/a: | Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max |
Nowy w ASO przedni kosztuje 7975pln
drago_o napisał/a: | ... ale przody mozna smialo zregenerowac. |
Polecam regenerację, jest skuteczna. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-01-02, 13:04
|
|
|
Również polecam regenerację.Ja już czwarty rok smigam na takich.Sa firmy gdzie możesz oddać swój i wziąć zregenerowana wychodzi taniej |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-05, 21:56
|
|
|
raftor napisał/a: | http://allegro.pl/arnott-audi-a8-d3-amortyzator-pneumatyczny-sport-i5541092081.html
nowy tez da się taniej kupić niż w aso. |
Nie wiem jak to rozumieć...
"Oryginalny amortyzator OEM został odbudowany przez fabrykę Arnott w USA.
Całkowicie rozłożony, sprawdzony i od nowa zabezpieczony przed korozją.
Wszystkie zużyte elementy zostały wymienione na fabrycznie nowe.
Nowy miech firmy ContiTech ma 4 warstwową gumową membranę, która jest dużo mocniejsza od oryginalnie montowanej.
Produkt posiada dwuletnią gwarancję tak jak w przypadku fabrycznie nowego amortyzatora."
Niby nowy... ale "rozłożony" i "odbudowany" i "wszystkie zużyte elementy wymienione na fabrycznie nowe"....
to chyba jednak regenerowany.
Może jakości nowego i gwarancja jakby nie było jest ale fabrycznie nowe to chyba nie są |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
|
|
|
|
james_dean
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: James
Jeżdzę: Audi a8 d3
Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-06, 18:31
|
|
|
Witam
ja mam problem z kompresorem tego typu że :
ogólnie kompresor zachowuje się prawidłowo tzn trzyma poziom, opuszcza i podnosi normalnie itp
ale jeśli rozpędzę się powyżej 40 km/h to kompresor zaczyna dmuchać cały czas aż do zatrzymania i puki jest zimny to chodzi cicho a jak się już rozgrzeje to jak traktor
Dodam jeszcze że gdy podczas jazdy zmienie z comfort na lift lub odwrotnie to kompresor się wyłącza i po chwili znowu zaczyna bić powietrze
Jaka może być przyczyna ? czy może to być czujnik temperatury kompresora czy może coś jeszcze ?
Proszę o sugestie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
james_dean
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: James
Jeżdzę: Audi a8 d3
Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-06, 19:26
|
|
|
a gdzie jest ten zasobnik i na co zwracać uwagę ?
[ Dodano: 2017-01-06, 19:27 ]
czytałem wiele postów o tych kompresorach ale nigdzie nie znalazłem przypadku jak mój |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|