Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 ] Nierówno stoi zawieszenie  
Autor Wiadomość
Bucik 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 68
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-06, 20:52   [D3 03 ] Nierówno stoi zawieszenie

Panowie bardzo proszę o info na temat szalejacego zawieszenia.

Więc od poczatku.

Dałem auto do wymiany przedniego lewego nadkola poniewaz było połamane.

PO drode okazało się że aluminiowy wspornik który trzyma zderzak itd (nie wiem co to dokładni jest pękniety) ten wspornik jest w kształcie rombu. wymontowali mi go pospawali założyli nadkole (zderzak w taki sposób założyli ze krew mnie zalała jak wróciłem do domu) Auto ojciec odbierał ja nie miałem jak. Patologicznie założyli przedni zderzak na widok zamontowania nadkola tez mi sie chce rzygać ale do rzeczy. Auto jak by opadło na tyle bynajmniej gdy jest zgaszone przód zas jest u góry ogólnie różnie sie samo ustawia a gdy zjezdzam z kraweznika (zrobiłem jazde próbno) to tylne prawe koło wali bardzo mocno o nadkole a gdy zas stane wyjde zobaczyc co i jak amor jest bardzo twardy. Mam audi od 2 tygodni i szczerze powiem że nie wiem jak to powinno działać ale tak nigdy nie było. Jutro jade zrobic jazde do tego ASO ale nie wiem jak mam im udowodnic ż to oni cos zepsuli. Co znajduje sie nad lewtym przednim njadkolem odnoscnie pn eumatyki. Prosze o pomoc bo naprawde nie dam rady poszukac nic bo jutro na 7 jade do ASO. Proszę po pomoc
_________________
V8 Hoffele sound ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-06, 20:57   

W D3 się chyba uruchamia tzw tryb podnosnika zanim sie podnosi auto by koło zdjąć-nie znam sie na tym zbytnio ale mam wrazenie że Ci tam tego trybu nikt nie uruchamiał.
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2013-09-06, 21:08   

Dokładnie jak Apophis pisze pewnie podnieśli auto a zapomnieli "nie wiedzieli" :shock: że tą funkcję trzeba uruchomić podnosząc auto :d
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
Bucik 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 68
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-06, 21:18   

I terazcały czas psyczy upuszcza i pomupje powietrze. Ma ktoś chwilke na wytłumaczenie mi tego jak to teraz ogarnąć co zrobić zeby wszystko wróciło do normy.

Jutro o 7 musze leciec do Aso i chciałbym chodz podstawowa wiedze jakies argumenty miec
_________________
V8 Hoffele sound ;)
Ostatnio zmieniony przez Bucik 2013-09-06, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-09-06, 21:30   

Bucik napisał/a:
I TERAZ CAŁY CZAS PSYCZY ITD MOZE KTOS PODAC NUMER TELEFONU ZEBY MI TO WYTŁUMACZYC. BEDE WDZIECZNY



Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane jest na forum jako KRZYK !
Regulamin forum m.in. zabrania używania CAPS LOCKA, bolda, tj wytłuszczania całego tekstu, zbędnego kolorowania (zwłaszcza kolor czerwony) i innych nieczytelnych i przeszkadzających zabaw z tekstem.

Wyedytuj swój post i niezwłocznie popraw go proszę.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2013-09-06, 21:31   

Może to ci coś podpowie http://www.a8team.pl/d3-a....htm?highlight= a jak psyczy to gdzieś nie szczelność podpiąć VCDS i zobaczyć co powie.Chłopaki coś podpowiedzą
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-07-24, 05:46   

Odgrzeje kotleta.
A czy jest opcja żeby np zawieszenie samo straciło swoje ustawienia?? rozkalibrowało się, ale nie powodując zadnego błędu na wyswietlaczu i na VAGu.
Wczoraj zauważyłem że tak jak by lewa strona stoi wyżej od prawej, tzn jakis czas temu odbizyłem zawieszenie VAGiem, i teraz prawa strona jak by ciun niżej usiadla niż było do tej pory, za to lewa tak jak by wróciła na oryginalny wymiar wysokości zawieszenia.

Jedynie co ostatnio robiłem to zmieniłem rozmiar opon na właściwy. Ubiegając pytanie, za każdym razem właczam tryb podnośnika. Auto pompuje/podnosi sie w niemal 15s i tak samo opada, wszystkie tryby zawieszenia działają.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-07-24, 07:45   

Hymm czysto teroretycznie błąd sterownika jest możliwy. Mozliwe też jest błędne odczyty z czujników poziomu lub coś z którymś amorem ale w większej cześci powinno to sie skończyć błędem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-24, 23:57   

Witam!

tomi5 napisał/a:
Wczoraj zauważyłem
Jest to malo prawdopodobne zeby "samo z sie" cos sie przestawilo.Bardziej bym obstawial ze podczas kalibracji zostal popelniony jakis blad.


Stefan.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-07-28, 13:30   

Nie ma opcji żeby podczas kalibracji był błąd jak auto obniżalem jakieś pół roku temu.
Do tego co tam mozna źle zrobić, wpisuje rzeczywiste wartości mierzone, auto sie wyrównuje do ori poziomu, następnie wpisuje wartości powiększone o 20mm co daje nam obniżenie o 20mm i to wszystko.

Dzisiaj skocze na galerie (równa nawierzchnia) i zrobie jeszcze raz kalibrację.....
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-07-30, 05:45   

No i dziwna akcja, opisze po kolei co i jak robiłem:

Więc wyrównałem zawieszenie, czyli procedura kalibracji,
pomierzenie i wpisanie rzeczywistych wysokości, auto po tym zabiegu ustawiło się na przód 396mm i tył nie pamietam wartości ale tak jak powinno być. dla pewności obskoczyłem auto jeszcze raz dookoła z miarką i wszystko było ok. Więc znowu wszedłem w zawieszenie procedura kalibracji i teraz bez mierzenia dodałem z prtzodu 20mm czyli wartośc jaka wpisałem 416 przód a tyłu nie ruszałem bo i tak wychodziło że bedzie 1cm wyżej od przodu.
Adaptacje przyjeło auto sie obniżyło i:|
lewy przód idealnie 376mm czyli 2cm niżej niz ori lewy tył bez zmian (bo tak mialo być)
Prawy przód 370mm ;( czyli 0,5cm niżej od lewej strony i prawy tył to samo 0,5 cm niżej.
Ręce opadają, ale pojeźdzę dzisiaj i zobacze czy cos sie zmieni, najwyżej wyreguluje jeszcze raz a przy obniżaniu lewa strona pójdzie o 20mm a prawa 15mm.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
simon68 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 64
Skąd: oświęcim
Wysłany: 2014-07-30, 10:00   

tomi5 napisał/a:
No i dziwna akcja, opisze po kolei co i jak robiłem:

Więc wyrównałem zawieszenie, czyli procedura kalibracji,
pomierzenie i wpisanie rzeczywistych wysokości, auto po tym zabiegu ustawiło się na przód 396mm i tył nie pamietam wartości ale tak jak powinno być. dla pewności obskoczyłem auto jeszcze raz dookoła z miarką i wszystko było ok. Więc znowu wszedłem w zawieszenie procedura kalibracji i teraz bez mierzenia dodałem z prtzodu 20mm czyli wartośc jaka wpisałem 416 przód a tyłu nie ruszałem bo i tak wychodziło że bedzie 1cm wyżej od przodu.
Adaptacje przyjeło auto sie obniżyło i:|
lewy przód idealnie 376mm czyli 2cm niżej niz ori lewy tył bez zmian (bo tak mialo być)
Prawy przód 370mm ;( czyli 0,5cm niżej od lewej strony i prawy tył to samo 0,5 cm niżej.
Ręce opadają, ale pojeźdzę dzisiaj i zobacze czy cos sie zmieni, najwyżej wyreguluje jeszcze raz a przy obniżaniu lewa strona pójdzie o 20mm a prawa 15mm.

Zwróć uwagę że jak wchodzisz w kanał 1 to kompresor najpierw pompuje a potem lekko upuszcza powietrze i jak u siebie robiłem to powiem ci tyle auto nie zawsze stawało na tą sama wysokość. dlatego zawsze przed przypisaniem wartości latałem z miarą dokładnie sprawdzając po takim zabiegu fura równa i posadzona ideał .....
dokładnie robione z tą procedurą http://www.ross-tech.com/...velcontrol.html
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-07-30, 15:20   

Wiem i tez tak robie czekam az na kompie bedzie info o wyrownanym ciśnieniu czy coś w tym stylu i jak ustawi i jest gotowy to wtedy zaczynam mierzyć i wpisywać realne wysokości każdego koła, po czym potwierdzam w kanale 5 jedynką, zawieszenie sie ustawia, mierze miarka i wszystko sie zgadza przod i tyl ori wymiary, więc znowu wchodzę w adaptacje tylko tym razem wpisuje wartości powiększone o 20mm i tak samo koncze, auto sie obniża do zadanego poziomu, wychodze z Vaga mierze i jest lipa :-)
Po wczorajszym ustawieniu, wychodzi na to że wartośc przypisana do prawej strony trzyma parametr natomiast lewa strona tak jak by wróciła do ori pozycji czyli 396mm prawa ma 375mm czyli 2 cm niżej.
Auto zostało na firmie, po testuje je jeszcze na weekend.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
daniell-gda 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: S-TRONIC
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3 A8 D4
Wiek: 39
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 204
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-08, 09:22   

Witam!

U mnie jak zostawiam auto to prawa przednia strona opada znacznie niżej niż lewa. Tak się składa że byłem na podnośniku i na pewno tam nie wiedzieli o trybie w MMI, bo nawet nie wiedzieli że jest pneumatyka. Przed warsztatem nie zauważyłem tego problemu, ale dopiero co kupiłem to auto. Po odpaleniu silnika auto wraca do normy. Co w takim razie powinienem zrobić?
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-15, 06:37   

Ręce opadaja wczoraj meczyłem zawieszenie chyba z 1,5h, ustawialem na oryginalna wysokośc do skutku i efekt jest taki ze dalej jest róznica 0,5cm miedzy strona lewa a prawą.
Jak niby ustawi idealnie równo wystarczy wlaczyc tryb podniesiony i juz w trybie podniesionym wystepuje rożnica w wysokości do 1cm, a po spuszczeniu ta sama sytuacja.

Byłem na kanale i ogladałem czujniki przód i na tym po lewej stronie ta sztanga która łączy wahacz i czujnik poziomu jest sztywno umieszczona na tych sworzniach, natomiast na po prawej stronie lata swobodnie jest luźna, i tak jak by tylko gumka blokowała wypadnięcie sztangi ze sworznia.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.