|
Autor |
Wiadomość |
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-18, 16:51
|
|
|
To dla potomnych!
Chrobotały nastawniki wałków , wymieniłem jeden(używka, kupiłem całą głowicę za 2000 dla samego nastawnika który w serwisie właśnie 2tyś kosztuje) co to slizgu nie miał, po 3 dniach powrót do chrobotania.
Wywiozłem maszynu do pasikurowic i panowie dwa tyg słuchali bo raz kle kle , z raz jak nówka z fabryki, jak byli na 90% pewni co klekocze to zaczęli dłubanie.
Nastawniki od góry wyglądały ok, problem leżał na dolnych slizgach , których nie widać po zdjęciu pokrywy zaworów(trzeba rozpiąć rozrząd wyjąć nastawniki) a tam dolny ślizg na jednym zmielony a blaszana podstawa wytarta do granic wytrzymałości ( jakiś 1 tyś km i po głowicy). Poznali ,że coś jest na rzeczy po zmienionym kolorze łańcuszka. Tak nagrzewał ustrojstwo że górny ślozg od temperatury stał się kruchy i miał takie mikro pęknięcia(jutro dorzucę fotki nastawników i łańcuszków) . Tan nastawnik co wymieniłem (jako uzywka) po trzech dniach zaciął się na zmianie faz ale dalej napinał.
No i i i TRZA BYŁO DWA NOWE NASTAWNIKI + ŁAŃCUSZKI + USZCZELKI wymienić (4300 manele ale warto nabyć nowe bo na moim przykładzie widać , że na pewnych rzeczach nie da się zaoszczędzić). Teraz chula jak tralala nic nie chrobocze , puka ect.
Dodam że pojawiał mi się błąd silnika(przed naprawa) jako że niby czujnik położenia wałków i domorosli mechanicy dziagnozowali od popychaczy po sam czujnik a to po prostu nie mógł sobie komp poradzić z nastawieniem faz( błąd wywalało zawsze po skasowaniu, jazda testowa silnik ponad 4500obr/min i mamy pomarańczowy silnik na wyswietlaczu).
Reszta i tak mielona w innych postach.
BRAWO DLA KOLEGI BADYLA KTÓRY JAKO PIERWSZY STAWIAŁ NA NASTAWNIKI!!!!!
Pozdrawiam . |
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-24, 18:04
|
|
|
u mnie również podejrzewam problem związany z nastawnikami.
Rano podczas odpalania, choć nie zawsze na 1-2 sek, jest głośniej.
Podobnie podczas przyspieszania w okolicach 2650-2800 obrotów również jest lekko głosniej.
zmierzyłam wartości dla bloków 90 oraz 93.
http://vaglog.rtnet.pl/rmp15_150788.html
Proszę o analizę oraz ewentualne sugestie
Silnik BFM |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-06-25, 11:26
|
|
|
Piszę w tym temacie tak na szybko u mnie wywaliło błąd 16396 , ale silnik chodzi normalnie nie dławi itd
.. w bloku 90 po dodaniu gazu nastawnik na banku 1 stoi wartości się nie zmieniają,czy jest to możliwe żeby nastawnik stał ,a silnik chodzi normalnie? Może tylko czujnik Hala nie widzi odczytu tak jak rozmawiałem z Wójkiem Michałem dobra rada telefonicznie,można w VCDS w blokach sprawdzić obroty z czujników na wałkach, ach to pisanie na telefonie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |