Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z wałkami rozrządu silnik BFM  
Autor Wiadomość
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-04-18, 16:51   

To dla potomnych!

Chrobotały nastawniki wałków , wymieniłem jeden(używka, kupiłem całą głowicę za 2000 dla samego nastawnika który w serwisie właśnie 2tyś kosztuje) co to slizgu nie miał, po 3 dniach powrót do chrobotania.
Wywiozłem maszynu do pasikurowic i panowie dwa tyg słuchali bo raz kle kle , z raz jak nówka z fabryki, jak byli na 90% pewni co klekocze to zaczęli dłubanie.
Nastawniki od góry wyglądały ok, problem leżał na dolnych slizgach , których nie widać po zdjęciu pokrywy zaworów(trzeba rozpiąć rozrząd wyjąć nastawniki) a tam dolny ślizg na jednym zmielony a blaszana podstawa wytarta do granic wytrzymałości ( jakiś 1 tyś km i po głowicy). Poznali ,że coś jest na rzeczy po zmienionym kolorze łańcuszka. Tak nagrzewał ustrojstwo że górny ślozg od temperatury stał się kruchy i miał takie mikro pęknięcia(jutro dorzucę fotki nastawników i łańcuszków) . Tan nastawnik co wymieniłem (jako uzywka) po trzech dniach zaciął się na zmianie faz ale dalej napinał.
No i i i TRZA BYŁO DWA NOWE NASTAWNIKI + ŁAŃCUSZKI + USZCZELKI wymienić (4300 manele ale warto nabyć nowe bo na moim przykładzie widać , że na pewnych rzeczach nie da się zaoszczędzić). Teraz chula jak tralala nic nie chrobocze , puka ect.
Dodam że pojawiał mi się błąd silnika(przed naprawa) jako że niby czujnik położenia wałków i domorosli mechanicy dziagnozowali od popychaczy po sam czujnik a to po prostu nie mógł sobie komp poradzić z nastawieniem faz( błąd wywalało zawsze po skasowaniu, jazda testowa silnik ponad 4500obr/min i mamy pomarańczowy silnik na wyswietlaczu).
Reszta i tak mielona w innych postach.
BRAWO DLA KOLEGI BADYLA KTÓRY JAKO PIERWSZY STAWIAŁ NA NASTAWNIKI!!!!!
Pozdrawiam .
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-24, 18:04   

u mnie również podejrzewam problem związany z nastawnikami.
Rano podczas odpalania, choć nie zawsze na 1-2 sek, jest głośniej.
Podobnie podczas przyspieszania w okolicach 2650-2800 obrotów również jest lekko głosniej.
zmierzyłam wartości dla bloków 90 oraz 93.

http://vaglog.rtnet.pl/rmp15_150788.html

Proszę o analizę oraz ewentualne sugestie
Silnik BFM
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-06-25, 11:26   

Piszę w tym temacie tak na szybko u mnie wywaliło błąd 16396 , ale silnik chodzi normalnie nie dławi itd
.. w bloku 90 po dodaniu gazu nastawnik na banku 1 stoi wartości się nie zmieniają,czy jest to możliwe żeby nastawnik stał ,a silnik chodzi normalnie? Może tylko czujnik Hala nie widzi odczytu tak jak rozmawiałem z Wójkiem Michałem dobra rada telefonicznie,można w VCDS w blokach sprawdzić obroty z czujników na wałkach, ach to pisanie na telefonie <niechce>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.