Autor |
Wiadomość |
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-07, 19:23
|
|
|
Ale czy ja mogłem coś popsuć czy po prostu głupi zbieg okoliczności?
I to ciśnienie 11-13 Bara jest na obrotach jałowych?
Jeszcze takie pytanie: czy sprawdzając kompresję na jednym cylindrze np 8, to pozostałe z danej głowicy czyli 5-7 powinny też pracować czy mogę z nich wymontować cewki? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:53
|
|
|
Kurcze to ja źle zrobiłem pomiar. Człowiek uczy się przez całe życie.
Wykręciłem tylko świecę od podejrzanego cylindra i uruchamiałem auto tak jak zwykle.
Pozostałe 7 cylindrów normalnie pracowało tzn. były zamontowane świece i cewki.
Wszystko sprawdzałem przed montażem pokrywy i niczego nie znalazłem tak samo wszystkie narzędzia i nasadki są w komplecie. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-08, 13:49
|
|
|
Posprawdzałem jeszcze raz wszystko i na każdym jednym cylindrze mam 12 Bar.
Ściągnąłem jeszcze raz pokrywę żeby zobaczyc czy w środku niczego nie ma i nic nie znalazłem.
Takie pytanie: czy można uruchomić silnik bez założonej pokrywy?
Czy bardzo będzie chlapało olejem? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2017-02-08, 17:07
|
|
|
Wszędzie równo po 12 bar?
Jeszcze nigdy nie spotkałem silnika, który równo miałby na wszystkich garach.
W czym jest problem:
problem polega na tym, iż pisałeś, że dźwięk występuje dopiero po pewnym czasie,
czyli mierząc prawidłowo (na rozruszniku) może problem z ciśnieniem nie wystąpić.
Zmierz jeszcze raz inny cylinder na chodzącym silniku i zobacz jakie ciśnienie pokaże.
Co do odpalenia bez pokrywy. Najwięcej oleju zacznie uciekać przy łańcuszku.
Podłożyć niżej szmatki. Będzie trochę chlapać ale czasami dla diagnostyki tak się odpala. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-08, 17:59
|
|
|
Ciekaw jestem co to się stało i przede wszystkim jaki był tego powód. Bardzo dziwne gdyby stracił nagle kompresje przy okazji wymiany uszczelki |
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-08, 18:19
|
|
|
Jutro go uruchomię bez pokrywy i zobaczę czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu.
Ciśnienie na dwóch cylindrach ( 3 i 5 ) było troszkę mniejsze ale mieściło się w przedziale 11-12 Bar
Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?
20170208_120217[1].jpg
|
|
Plik ściągnięto 154 raz(y) 158,57 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-08, 18:32
|
|
|
I popychacze
[ Dodano: 2017-02-08, 19:46 ]
W miejscu wytarcia wałka.
[ Dodano: 2017-02-08, 19:50 ]
Nie wiem czy dobrze widzę ale na ósmym też coś na tym wałku jest ruszone. |
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-11, 10:54
|
|
|
Problem ze stukaniem rozwiązany:-)
Tylko się nie śmiejcie.
Jak ściągałem pokrywę, to musiałem odchylić listwę LPG i przy ponownym montażu zsunął się wężyk od gazu na 8 cylindrze.
Co do odpalania silnika bez założonej pokrywy, to tak jak kolega "marekp750" wspominał, chlapie olejem równo z okolic łańcuszka.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-18, 16:02
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Jutro go uruchomię bez pokrywy i zobaczę czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu.
Ciśnienie na dwóch cylindrach ( 3 i 5 ) było troszkę mniejsze ale mieściło się w przedziale 11-12 Bar
Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany? |
Tu jest początkowa faza zacierania się silnika. Wałki są wytarte tylko na jednym miejscu. Jeżeli jest przetarte trochę na innych cylindrach czego nie widać na zdjęciach to prawdopodobnie pompa oleju traci wydajność bądź kanaliki są pozapychane i nie podaję tyle ile potrzeba oleju na górę silnika. Ja u siebie zatarłem całą górę do tego stopnia że zrobiły się wióry metalowe a jeden z popychaczy tak napierdalał że nie dało się już jeździć. Silnik miał kompresję, normalnie kręcił, zapalał, spalanie miał na bardzo dobrym poziomie tylko co z tego jak do wymiany były: wałki rozrządu, pompa oleju, dźwigienki popychaczy a po dokładnej diagnozie doszły panewki korbowodowe (koszt części w serwisie około 10 tys zł). Koszta przewyższyły kupno kolejnego silnika. Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-18, 16:37
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany? |
Gecio napisał/a: | Tu jest początkowa faza zacierania się silnika.
Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. Pozdrawiam |
Coś jest na rzeczy w tym co Gecio napisał.
Ale... Gecio napisał/a: | Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. | Za jakieś 3 tygodnie powinienem mieć zarówno komplet dźwigienek popychaczy jak i komplet wałków rozrządu do BFMa właśnie więc zanim z silnikiem coś więcej się wydarzy to może jednak dasz radę skompletować części i to zrobić o ile się na to zdecydujesz |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-18, 17:01
|
|
|
Ja opisuje zawsze dokładnie to co przy aucie jest robione. Zwłaszcza po tym jak A8 stało się 1 samochodem w którym musiałem wymienić silnik gdyż w żadnym innym tego nie robiłem Tak więc koledze wyżej proponuje naprawić dopóki jest dobry moment bo zaraz skończy się na wymianie silnika... |
|
|
|
|
|
|
|
|