Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku  
Autor Wiadomość
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-07, 19:23   

Ale czy ja mogłem coś popsuć czy po prostu głupi zbieg okoliczności?
I to ciśnienie 11-13 Bara jest na obrotach jałowych?
Jeszcze takie pytanie: czy sprawdzając kompresję na jednym cylindrze np 8, to pozostałe z danej głowicy czyli 5-7 powinny też pracować czy mogę z nich wymontować cewki?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-02-07, 20:40   

Kompresję sprawdzasz kręcąc silnik rozrusznikiem.
Wszystkie świece wyciągnięte.
Odłączasz bezpiecznik pompy paliwa.

Zawsze sprawdzasz inne cylindry niż te co podejrzewasz o awarię.
Chodzi o sprawdzenie działania miernika. Trzeba zobaczyć ile pokaże na dobrym cylindrze.

Czy coś mogłeś zrobić nie tak podczas ściągania pokrywy...
Nie wpadło nic do środka?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-07, 20:53   

Kurcze to ja źle zrobiłem pomiar. Człowiek uczy się przez całe życie.
Wykręciłem tylko świecę od podejrzanego cylindra i uruchamiałem auto tak jak zwykle.
Pozostałe 7 cylindrów normalnie pracowało tzn. były zamontowane świece i cewki.

Wszystko sprawdzałem przed montażem pokrywy i niczego nie znalazłem tak samo wszystkie narzędzia i nasadki są w komplecie.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-02-07, 21:24   

Kręcąc rozrusznikiem pomiar pokaże tylko mniejszą wartość czyli stanowczo za małą.

Można jeszcze wykonać pomiar z dolewką oleju (próba olejowa).

Ściągnięcie czapki dopiero pozwoli na 100% diagnozę.

Mam nadzieję, że nie okaże się uszkodzony blok.

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-08, 13:49   

Posprawdzałem jeszcze raz wszystko i na każdym jednym cylindrze mam 12 Bar.
Ściągnąłem jeszcze raz pokrywę żeby zobaczyc czy w środku niczego nie ma i nic nie znalazłem.
Takie pytanie: czy można uruchomić silnik bez założonej pokrywy?
Czy bardzo będzie chlapało olejem?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-02-08, 17:07   

Wszędzie równo po 12 bar?
Jeszcze nigdy nie spotkałem silnika, który równo miałby na wszystkich garach.

W czym jest problem:

problem polega na tym, iż pisałeś, że dźwięk występuje dopiero po pewnym czasie,
czyli mierząc prawidłowo (na rozruszniku) może problem z ciśnieniem nie wystąpić.

Zmierz jeszcze raz inny cylinder na chodzącym silniku i zobacz jakie ciśnienie pokaże.

Co do odpalenia bez pokrywy. Najwięcej oleju zacznie uciekać przy łańcuszku.
Podłożyć niżej szmatki. Będzie trochę chlapać ale czasami dla diagnostyki tak się odpala.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-08, 17:59   

Ciekaw jestem co to się stało i przede wszystkim jaki był tego powód. Bardzo dziwne gdyby stracił nagle kompresje przy okazji wymiany uszczelki
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-08, 18:19   

Jutro go uruchomię bez pokrywy i zobaczę czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu.
Ciśnienie na dwóch cylindrach ( 3 i 5 ) było troszkę mniejsze ale mieściło się w przedziale 11-12 Bar

Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?

20170208_120217[1].jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 158,57 KB

 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-08, 18:32   

I popychacze

[ Dodano: 2017-02-08, 19:46 ]
W miejscu wytarcia wałka.

[ Dodano: 2017-02-08, 19:50 ]
Nie wiem czy dobrze widzę ale na ósmym też coś na tym wałku jest ruszone.
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-11, 10:54   

Problem ze stukaniem rozwiązany:-)
Tylko się nie śmiejcie. :> :>
Jak ściągałem pokrywę, to musiałem odchylić listwę LPG i przy ponownym montażu zsunął się wężyk od gazu na 8 cylindrze.

Co do odpalania silnika bez założonej pokrywy, to tak jak kolega "marekp750" wspominał, chlapie olejem równo z okolic łańcuszka.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-02-11, 11:38   

To dlatego od początku tego hałasu nie miałeś. Dopiero jak się zagrzał i przełączył się na LPG zaczynał hałasować. Dobrze, że pierdółka się okazała.

Co do wałków. Przyjrzyj im się dobrze, takich uszkodzeń nie powinno na nich być.
Jak wyglądają krzywki wałków, czy są całe.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-18, 16:02   

tomdro666 napisał/a:
Jutro go uruchomię bez pokrywy i zobaczę czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu.
Ciśnienie na dwóch cylindrach ( 3 i 5 ) było troszkę mniejsze ale mieściło się w przedziale 11-12 Bar

Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?


Tu jest początkowa faza zacierania się silnika. Wałki są wytarte tylko na jednym miejscu. Jeżeli jest przetarte trochę na innych cylindrach czego nie widać na zdjęciach to prawdopodobnie pompa oleju traci wydajność bądź kanaliki są pozapychane i nie podaję tyle ile potrzeba oleju na górę silnika. Ja u siebie zatarłem całą górę do tego stopnia że zrobiły się wióry metalowe a jeden z popychaczy tak napierdalał że nie dało się już jeździć. Silnik miał kompresję, normalnie kręcił, zapalał, spalanie miał na bardzo dobrym poziomie tylko co z tego jak do wymiany były: wałki rozrządu, pompa oleju, dźwigienki popychaczy a po dokładnej diagnozie doszły panewki korbowodowe (koszt części w serwisie około 10 tys zł). Koszta przewyższyły kupno kolejnego silnika. Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. Pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-02-18, 16:37   

tomdro666 napisał/a:
Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?


Gecio napisał/a:
Tu jest początkowa faza zacierania się silnika.
Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. Pozdrawiam

Coś jest na rzeczy w tym co Gecio napisał.
Ale...
Gecio napisał/a:
Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze.
Za jakieś 3 tygodnie powinienem mieć zarówno komplet dźwigienek popychaczy jak i komplet wałków rozrządu do BFMa właśnie więc zanim z silnikiem coś więcej się wydarzy to może jednak dasz radę skompletować części i to zrobić :) o ile się na to zdecydujesz :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-18, 17:01   

Ja opisuje zawsze dokładnie to co przy aucie jest robione. Zwłaszcza po tym jak A8 stało się 1 samochodem w którym musiałem wymienić silnik gdyż w żadnym innym tego nie robiłem :) Tak więc koledze wyżej proponuje naprawić dopóki jest dobry moment bo zaraz skończy się na wymianie silnika...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.