|
Autor |
Wiadomość |
batbylca
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Cze 2020 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-11-19, 16:51 [D3 09 3.0TDI
] Ciśnienie na powrocie od wspomagania
|
|
|
Witam
Jak w opisie.. szukałem po forum podobnego problemu ale nic podobnego nie znalazłem, dlatego zakładam nowy temat.
Musiałem jakiś czas temu oddać na regenerację przekładnie kierowniczą - została zrobiona.
Następnie po regeneracji przekładni pękł wąż od powrotu wspomagania ( przewód nr 4 ).
Z racji braku czasu i wyjazdu za granicę, na górze gdzie przewód jest kuty, warsztat zaproponował założenie opaski... tak tak wiem że powinien być kuty ale druga strona węża jest na opasce , więc nie wiem czy ma to jakiś większy sens ?
po przejechaniu 1000km trasy z PL za granicę wszystko było OK do momentu ponownego odpalenia samochodu...
Maska w górę, odkręcam korek od zbiorniczka i oczywiście brak płynu.. Podjechałem na kanał i zauważyłem że z owego przewodu, a raczej z opaski nr 23 cieknie płyn..
Dokręciłem opaskę nr 23, następnie zalałem nowy płyn, po czym po ponownym odpaleniu powtórka z rozrywki z tym, że wyciek przeniósł się z tyłu przewodu ( przy przekładni ), a przód pozostał suchy..
kilka pytań..
0. Czy powinno być tak duże ciśnienie na powrocie ? Jeżeli nie to co jest jego potencjalną przyczyną ?
1.Czy przewód na górze z jakiś powodów musi być kuty, chociaż początek przewodu jest zakończony na opaskę ( jedna z opasek nr 23) ?
2. Czy wystarczy najnormalniej w świecie do*ebać opaskę przy przekładni tak jak opaskę z przodu.. Warsztat zarzeka się, że mechanik bardzo dobrze dokręcił opaskę przy przekładni .. z przodu też niby była dokręcona, a jednak mogłem zdołałem ją jeszcze dokręcić.. ?
3. Założyć dwie opaski aby mieć pewność że przewód dobrze został przymocowany ?
Generalnie jestem jakieś 1000km od domu i zaczyna brakować mi już pomysłów co jeszcze mógłbym zrobić aby rozwiązać sprawę.. Oczywiście mam możliwość dostania się do przekładni i do*ebania opaski przy przekładni ale pytanie czy w powrocie w ogóle powinno być tak duże ciśnienie ? Może wina tego wycieku jest zupełnie gdzieś indziej ??
Czytałem że sitko w zbiorniczku może mieć syf więc, dzisiaj go dobrze wyczyściłem przy pomocy rozpuszczalnika uniwersalnego, pędzelka i sprężonego powietrza, ale jak się już pewnie domyślacie zbyt duże ciśnienie dalej występuję i auto dalej się poci..
Z góry dziękuję za każdą mądra podpowiedź.
Jeżeli coś nie jasno napisałem to przepraszam ale nie jestem zawodowym mechanikiem i starałem się wyjaśnić to możliwie jak najlepiej.
|
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2020-11-19, 20:56
|
|
|
Jesteś pewien, że wąż jest jeszcze cały? Ja kiedyś walczyłem (tyle że w innym aucie) z wyciekami płynu chłodzącego i nie mogłem zlokalizować wycieku. Okazało się, że się wąż zaczął rozwarstwiać i płyn przechodził między kolejnymi warstwami gumy. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
batbylca
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Cze 2020 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-11-19, 21:06
|
|
|
Dzięki Seba za komentarz, co do węża to jest założony nowy więc podejrzewam, że jest cały. Mechanik, który go zakładał zarzekał się, ze używa tych węży do aut tubingowych i nigdy mu nie strzelił itp itd..
Pytanie moje raczej jest takie, czy wiesz coś na temat ciśnienia w powrocie ?
rozumiem, że jakieś powinno występować ale u mnie jest tak jakby to był conajmniej wąż zasilający, jak pękł to po 10-15 sekundach nie miałem płynu w całym układzie. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
batbylca
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Cze 2020 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-11-20, 12:19
|
|
|
dziękuję również Marku za Twój komentarz.
Jesteś pewny, że te 5barów to właściciwe cisnienie na powrocie ? 5barów to mega dużo jak na powrót, gdzie w normalnym samochodzie praktycznie nie występuję..
Jesteś również pewien że to maglownica jest odpowiedzialna za ciśnienie na powrocie ?
Czytałem, że jest również sterownik od cisnienia w A8..
potrzebuje naprawdę fachowej i sprawdzonej wiedzy.. |
|
|
|
|
Puciek
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: poprzednik BMW serii 7 e38
Wiek: 33 Dołączył: 24 Maj 2020 Posty: 3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2021-06-26, 21:37
|
|
|
witam mam ten sam problem.. doszedłes moze do rozwiazania ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|