Autor |
Wiadomość |
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2015-01-17, 23:31
|
|
|
Wie ktoś o co chodzi? blok pomiarowy-akumulatora-grupa 007 cały czas bez względu na zmianę kodowań,stopnia naładowania itp. w okienku jak widac na fotce jest- Not OK. Niby akumulator działa prawidłowo, ale w innych A8 które sprawdzałem vagiem jest OK' więc ,nie daje mi to spokoju |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
lukasz88
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ŁUKASZ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 236 Skąd: michałowo
|
Wysłany: 2015-03-03, 14:18
|
|
|
kolego a powiedz gdzie ten moduł się znajduje ten od tylnych drzwi |
_________________ łukasz88 |
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2015-03-15, 23:41
|
|
|
Panowie,dzisiaj rano miałem rozładowany akumulator do5,6 volt. Najprawdopodobniej miałem nie zamknięte auto, ale czy to mogło być przyczyną?
I niestety akumulator nie może się podnieść 18 godz ładowania i pokazuje 10,5 V pewnie doszczętne rozładowanie,spowodowało nieodwracalne skutki. :-/
aku kupiłem rok temu w aso wiec jest na gwarancji,pytanie czy uznają gwarancje w takim przypadku? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-17, 09:59
|
|
|
Witajcie,
wczoraj na zgaszonym silniku pobawiłem się vcds , skanowanie błędów auto scan , pojedyncze przeglądanie modułów , kasowanie błędów chwilowych itd,
następnie w menu serwisowym zielonym przeglądałem opcje ukryte,
zmieniłem logo startowe MMI z RS6 na standardowe,
trwało to jakieś 30-40 min , po wsadzeniu kluczyków otrzymałem komunikat o spadku naładowania akumulatora ,
wchodzę w MMI stan naładowania baterii i pokazywało 60% , przedtem cały czas 100% naładowania ,
swiatla pogaszone , drzwi zamknięte wiec lampki się nie świeciły, czy to możliwe żeby vcds tak mi zeżarł akumulator? robiłem na wyłączonym silniki nastawy podstawowe klap klimatronika?
autem jeździłem cały weekend w trasie badz po miesicie, wcześniej za każdym razem bateria była 100% naładowana , nawet jak auto stało tydzień nie używane. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-17, 11:03
|
|
|
rav85 napisał/a: | ... czy to możliwe żeby vcds tak mi zeżarł akumulator? robiłem na wyłączonym silniki nastawy podstawowe klap klimatronika? |
Na wstępie zacznę od tego, że postawione pytanie jest błędne - VCDS nie może rozładować akumulatora bo jest to program diagnostyczny zainstalowany na jakimś komputerze nie potrzebujący do swojej pracy jakiegoś zewnętrznego zasilania w postaci jak tutaj samochodu <tjaa>
Sam kabel diagnostyczny wpięty w gniazdo OBD również nie rozładuje akumulatora.
Przyczyną rozładowania akumulatora jest natomiast niewątpliwie dłuższy postój z włączonym zapłonem kiedy sporo urządzeń elektrycznych a aucie pracowało bądź pozostawało w gotowości do pracy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-17, 11:10
|
|
|
dziękuje za informację,
pytanie na przyszłość:
czekam na kogoś w aucie 20-30 min - kluczyk w stacyjne w pozycji 0, gra radio, otwarty ekran MMI, czy takie słuchanie radia na postoju może mi drastycznie rozładować akumulator? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-17, 11:26
|
|
|
rav85 napisał/a: | pytanie na przyszłość:
czekam na kogoś w aucie 20-30 min - kluczyk w stacyjne w pozycji 0, gra radio, otwarty ekran MMI, czy takie słuchanie radia na postoju może mi drastycznie rozładować akumulator? |
Jeżeli aku jest sprawny, sterownik zarządzania energią również oraz inne systemy elektryczne też to drastyczne rozładowanie akumulatora raczej ci nie grozi ale....
po jakimś czasie takiego słuchania na ekranie może pojawić się komunikat o tym że z powodu spadku napięcia system zostanie wyłączony i żeby uruchomić pojazd.
Po pojawieniu się tego komunikatu uruchom auto albo poczekaj spokojnie aż system sam się wyłączy ale.... jeżeli po tym komunikacie i wyłączeniu systemu włączysz radio ponownie i tak zrobisz sobie kilkukrotnie to możesz doprowadzić do sytuacji, że już z własnego akumulatora auta nie uruchomisz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
covacsxxx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2015-06-21, 21:20
|
|
|
Koledzy, dopadł i mnie problem z prądem spoczynkowym. Dzisiaj naladowalem aku do pełna, na mmi100%. Ładowanie sprawdzałem na aku na włączonym silniku i było 13.7. Zobaczę czy po nocy rozładuje czy bedzie trzymać poziom. Podpowiedzcie jak sprawdzić pobór prądu gdzieś ok 20 min po zamknięciu auta? Założyć na aku kable i wyciągnąć na zewnątrz samochodu aby sprawdzić pobór? Czy zacząć od wypinania wzmacniacza, telefonu, sterownika mmi i zapętlenia, czy może podmienić sterownik zarządzania energia na ten z literka C? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-06-22, 10:10
|
|
|
w VASIE jest piękna procedura która dokładnie powie które urządzenie sie nie usypia i pobiera prąd
Trwa ok 30 minut i wszystko jest jasne |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
covacsxxx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2015-06-22, 20:56
|
|
|
ja po wczorajszych zabawach z aku i kablem, na mmi po nocy 100%. zaden blad pradu spoczynkowego nie wyskoczyl. czyli rozumiem ze problem rozwiazany. co ciekawe to skrzynia zaczela plynniej zmieniac biegi.
pozdr |
|
|
|
|
NewGuy
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 47 Skąd: Gdynianowo
|
Wysłany: 2015-09-12, 17:30
|
|
|
aro51 napisał/a: | .....bo nie jest to normalne, ze auto na przestrzeni kilku tygodni sie rozladowuje. |
Tak teoretyzując to nie używane, nie odpalane auto ile może stać, aby móc je później odpalić? Tak na marginesie rozumiem, że to nie jest normalne, skoro podczas całodniowego pucowania auta, przy włączonym radiu, później nie mogę go odpalić?....
Choć z tego co widzę FOSS już wyjaśnił, że to jest normalne |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-09-13, 12:48
|
|
|
Powiem tak. Nowy aku + całkowite pozbycie się problemu nieusypianiem sterowników i auto stało tydzień bez odpalania po czym po pierwszym odpaleniu odrazę sprawdziłem aku i jest 100%
Ostatnio na grillu moje a8 robiło za sprzęt grający i po 8 godzinach było 90% |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-13, 14:43
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ostatnio na grillu moje a8 robiło za sprzęt grający i po 8 godzinach było 90% |
Szczerze mówiąc w te 8 godzin ciężko mi uwierzyć.
Jeżeli grało bez zapłonu to nagłośnienie powinno automatycznie się wyłączyć po określonym czasie i w timerach nie da chyba się ustawić 8 godzin.
Jeżeli grało na zapłonie to 8 godzin tym bardziej jest zaskakujące - na samym zapłonie bez używania jakichkolwiek odbiorników prądu ciężko zrobić kompletną aktualizację softu a ta operacja trwa jednak zdecydowanie krócej niż 8 godzin.
Może jednak coś jest na rzeczy ale je jeszcze nie spotkałem D3 która grała by 8h bez przerwy i jeszcze po tym miała stan aku nie agonalny |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-09-13, 15:46
|
|
|
U mnie nie raz grało radio po 2-3h i pokazywało cały czas 100% aku, chyba, że to źle pokazuje |
|
|
|
|
|