Autor |
Wiadomość |
Eriu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28 Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 98 Skąd: Rybnik (śląskie)
|
Wysłany: 2017-05-31, 07:03 [D3 03 4.2MPI
] Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob
|
|
|
Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=jclJ-WPW5Tg
dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów
Co to może być .. ? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Eriu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28 Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 98 Skąd: Rybnik (śląskie)
|
Wysłany: 2017-05-31, 07:17
|
|
|
Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar
a na innych około 12-13
[ Dodano: 2017-05-31, 08:18 ]
żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?
Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-31, 10:15
|
|
|
Eriu napisał/a: | Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar
a na innych około 12-13 |
Kompresja w przedziale 7-9bar kwalifikuje ten silnik do remontu.
Kompresja 7bar to poniżej granicy zużycia określanej przez producenta.
Różnica w kompresji pomiędzy cylindrami od 7bar do 12bar również jest niedopuszczalna.
Badanie kompresji warto powtórzyć, najlepiej u kogoś kto potrafi to zrobić poprawnie bo ja już kilka razy miałem auta które przyjechały już właściwie na remont silnika a ten okazywał się być całkiem zdrowy.
Eriu napisał/a: | żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?
Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P |
Wg. serwisówki może i trzeba go wyciągać ale z praktyki wiem, że nie trzeba.
Ale i tak nie to znaczenia bo przecież i tak planujesz go targać na ziemię |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Eriu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28 Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 98 Skąd: Rybnik (śląskie)
|
Wysłany: 2017-05-31, 12:58
|
|
|
Poczym poznać uszkodzony nastawnik |
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-08, 06:29 Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob
|
|
|
Eriu napisał/a: | Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=jclJ-WPW5Tg
dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów
Co to może być .. ? |
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)
Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-06-11, 12:16 Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob
|
|
|
colorado napisał/a: | Eriu napisał/a: | Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=jclJ-WPW5Tg
dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów
Co to może być .. ? |
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)
Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju |
Nie wiem jakim cudem na Castrolu masz lepszą pracę silnika jak ja od niego odszedłem na Liqui Moly 5W30 i jest o wiele lepiej. |
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-26, 22:10
|
|
|
Wspominałem, że w moim przypadku zmiana oleju miała znaczeniem. Obecnie również jeżdżę na LM |
|
|
|
|
|
|
|
|