Autor |
Wiadomość |
baranina24vip
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 42 Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-01-10, 23:00 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z wałkami rozrządu silnik BFM
|
|
|
witam kolegów
ostatnio w moim autku wywaliło następujący błąd
16396 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. wcześniej: Nieosiągnięta wartość wymaga P0012 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
wydaje mi się że moze to byc wina napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu bądz samego łańcucha lub rozwalonych i wytartych slizgów. po odpaleniu rano na zimnym silniku przez okolo 1-2 sek slychac kle kle ale tak bylo od ponad 6 miesiecy i żadne błędy nie wyskakiwały. jak wiekszosc z was wie cena jednej sztuki nie jest niska. moze ktoś mial podobny problem i okazało się to coś innego? rozrzad wymieniony ok 50 tys km temu.
po skasowaniu błędu jest OK ale kilka odpaleń i przejechanie okolo 40km ponownie wywala błąd.
jeśli ktoś to wyciągał to niech napisze czy trzeba wyciągać wałki czy można to wymienić bez ich ruszania.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:25
|
|
|
No to kolego poczytaj bo kilka wątków sam założyłem..
Pokrywy zaworów w górę oglądnij napinacze nastawników wałków, u mnie w lewej zmieliło slizg napinacza, wymieniłem i to tanie nie jest.
Po tygodniu radości coś czsem chrobotnie ale szukam dalej , podejrzewam utratę ciśnienia na ścieżce olejowej ale nie mogę dojść gdzie.
Powodzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
|
|
|
|
baranina24vip
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 42 Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-01-11, 22:49
|
|
|
spokojnie koledzy
nie chodzilo mi o zakladanie celowo nowego tematu. nie znalazlem odpwiedzi czy do wymiany napinacza trzeba sciagnąć wałki i stad moje pytanie a przy okazji opisalem problem. dzisiaj w ciągu dnia lampka check sama zgasła podczas opalania ale podlaczylem się aby zobaczyc co teraz tam jest i pojawil się inny błąd
16395 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później: Nieosiągnięta wartość wymagana
P0011 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-01-12, 23:24
|
|
|
Są dwie możliwości, czyli nastawniki i ustawienie rozrządu.Ja obstawiam, że przestawił Ci się rozrząd.
Zdjąć pokrywki zaworów, ustawic GMP na 5 cylinder i sprawdzić znaki czy się zgadzają na wałkach wzgledem obudowy.
Sprawdz blok 093 i 090 i podaj wartosci jakie tam masz na wolnych obrotach. |
|
|
|
|
baranina24vip
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 42 Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-02-06, 20:58
|
|
|
przepraszam za zwloke ale nie mialem czasu a poza tym dolalem oleju prawie do max i juz nie wywala mi bledu wiec podejrzewam ze napinacze moga byc oslabione na wyzszym poziomie oleju nie ma narazie problemu. nie sciagalem dekli bo brak czasu, podlaczylem jedynie kompa
silnik zimny przy -10 na zewnatrz
Grupa 090: Camshaft Adjustment (Intake)
640 /min Engine Speed (G28)
OFF Cam. Adjustment Intake Status
-1.0*KW Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
-3.0*KW Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
Grupa 093: Camshaft Adjustment Adaptation
640 /min Engine Speed (G28)
17.3 % Engine Load
-13.0*KW Phase Position Bank 1 Intake
-13.0*KW Phase Position Bank 2 Intake
silnik zagrzany do 90
Grupa 090: Camshaft Adjustment (Intake)
640 /min Engine Speed (G28)
OFF Cam. Adjustment Intake Status
0.0*KW Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
-1.0*KW Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
Grupa 093: Camshaft Adjustment Adaptation
640 /min Engine Speed (G28)
12.8 % Engine Load
-14.0*KW Phase Position Bank 1 Intake
-16.0*KW Phase Position Bank 2 Intake |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-07, 10:41
|
|
|
Kolego zrób jeszcze jeden test.Mianowicie:
Zrób reset kompa, odpal i odrazu obserwuj blok 090 i 093.
W bloku 093 powinieneś mie wartości koło 0 a w 090 duży minus. Po chwili wartości z 090 wskoczą do 093(adaptacja się uruchomi) a w 090 pojawi sie coś blisko 0( tak jak masz teraz)
Według Mnie masz problem z fazatorami a raczej z ciśnieniem oleju(zresztą sam do tego doszedłeś poprzez dolanie oleju co podniosło ciśnienie)
Ja bym zrobił płukanie silnika i wymiane zaworków sterujących dopływ oleju do głowic.
Zalał silnik dobrym olejem( Mobil 5W50 lub Motul) Jesli nadal będzie problem to wymiana pompy oleju.Sprawdził jeszcze ciśnienie oleju na wolnych obrotach.
Czy te wartości co podałeś to po dolaniu oleju czy jeszcze przed?
Wartości w kanale 093 powinny dla wszystkich V6 i V8 byc 0 (tak podaje rosstech) |
|
|
|
|
baranina24vip
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 42 Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-02-07, 23:17
|
|
|
podane wartość po dolaniu oleju bo nie podejrzewałem że może to mieć wpływ
jaki reset kompa masz na myśli i jak to zrobić?
wg tego co podaje mi VCDS jako chyba podpowiedz to dla grupy 090 powinny być wartości pomiędzy -3 do +20 a dla grupy 093 wartości od -25 do +25 nie wiem czy mam się tym sugerować |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-08, 23:42
|
|
|
Reset:
Wystarczy, że skasujesz błedy w silniku nawet jak ich nie ma to kasuj i powinny wtedy polecieć i adaptacje. Druga metoda to odłaczenie akumulatora na kilka godzin.
Wartości w VCDS to wartości dopuszczalne, kiedy błędu nie wywali. Przed dolaniem oleju musiałeś mieć więcej niż -25
Zadbaj o OLEJ i zbieraj kase bo nadejdzie dzień kiedy dolewanie oliwy nie pomoże. |
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-02-28, 18:39
|
|
|
No to kolega hipcio rację ma ..
Wywiozłem auto do wrocławia mam tam przekozaka silnokowego.
Temat grzechotania, klikania, błędów położenia wału , wałków ect. mam po uszy .
Znajdź kokoś kto się zna na tych silnikach bo to nie jednostka do uczenia się.
Jak wiesz napinacz wymieniałem, pompa, panewki, wałki posprawdzane w piątek będę miał żetelną diagnozę to podpowiem jak nie wymieniać połowy silnika.
A w kwestji błędów czujnika to jak rozrząd o ząbek machnięty to wywala błąd właśnie po ok 40 , 50 km i pod warunkiem że wykręciłeś silnik powyżej 4 czy 4,5 tyś obr. |
|
|
|
|
|
|
|
TROLU
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-28, 18:40
|
|
|
datelos napisał/a: | No to kolega hipcio rację ma ..
Wywiozłem auto do wrocławia mam tam przekozaka silnokowego.
Temat grzechotania, klikania, błędów położenia wału , wałków ect. mam po uszy .
Znajdź kokoś kto się zna na tych silnikach bo to nie jednostka do uczenia się.
Jak wiesz napinacz wymieniałem, pompa, panewki, wałki posprawdzane w piątek będę miał żetelną diagnozę to podpowiem jak nie wymieniać połowy silnika.
A w kwestji błędów czujnika to jak rozrząd o ząbek machnięty to wywala błąd właśnie po ok 40 , 50 km i pod warunkiem że wykręciłeś silnik powyżej 4 czy 4,5 tyś obr. |
Przy okazji pochwal się tym kozakiem silnikowym może się przydać |
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-17, 17:46
|
|
|
A jast w pasikurowicach całkiem ogarnięty w mechanice.
Jak potrzeba to nr podam na prw.
Moją naprawił, co ważniejsze ,odpowiednio zdiagnozował usterkę.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-04-17, 19:57
|
|
|
to napisz co było z tym chrobotaniem |
_________________
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2012-04-17, 19:58
|
|
|
Mozesz napisac o bylo .... tak dla potomnych |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-04-18, 09:01
|
|
|
Też jestem bardzo ciekawy ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|