Autor |
Wiadomość |
Phooghiex
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-23, 20:55 [D3 03 4.2MPI
] Telepie silnikiem po skasowaniu błędów
|
|
|
Witam, Panowie proszę o poradę od niedawna w moim aucie lekko poszarpywał silnik to znaczy na biegu jałowym czuć było leciutkie prawie nie wyczuwalne szarpanie. Zakupiłem kabel vcds i podłączyłem do auta. Po zeskanowaniu modułów wyskoczyło parę błędów.
Niestety podkusiło mnie usunąć błędy, na odpalonym silniku wszedłem w ustawienia silnika i potwierdziłem kasowanie błędów . Niestety po tym zabiegu auto zaczęło strasznie szarpać tak jakby chodził na połowie cylindrów, mało nie zgaśnie dodatkowo stracił moc i praktycznie nieda się nim jeździć .
Moje pytanie to co zrobiłem źle ? gdzie szukać usterki czy zrobić jakąś adaptację bądź coś innego ? Proszę o pomoc w temacie , dodaje kody błędów silnika na chwilę obecną :
Address 01: Engine Labels: 077-910-560-BFM.clb
Part No SW: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560
Component: 4.2L V8/5V G 0040
Revision: 00000000 Serial number: AUX3Z0BD106130
Coding: 0011773
Shop #: WSC 26867 136 85237
VCID: 23446C8FE2B9E459D4-8076
7 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P1340 - 001 - Incor. Correlation
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 -
16685 - Cylinder 1
P0301 - 001 - Misfire Detected
16692 - Cylinder 8
P0308 - 008 - Misfire Detected
16687 - Cylinder 3
P0303 - 001 - Misfire Detected
16691 - Cylinder 7
P0307 - 008 - Misfire Detected
Readiness: 0110 1101
Pozdrawiam . |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-08-24, 07:53
|
|
|
Marek ma rację tylko dziwne że przed skasowaniem błędu wszystko było ok.Z tego co się orientuje to kasowanie błędu w ecu silnika również kasuje mapy ?? |
|
|
|
|
Phooghiex
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-24, 08:12
|
|
|
Kurczaki czyli pewnie usunęło mi mapy jak to sprawdzić bądź zakodować. Dodam że dziś trochę pojeździłem autem i jest lepiej szarpie tylko na postoju i tak jakby wróciła mu moc. Jeśli chodzi o to czy wcześniej było wszystko ok to raczej coś się działo bo czuć było lekke wypadanie zapłonów na postoju podczas jazdy zero negatywnych zachowań. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-24, 08:53
|
|
|
Skasowałeś korekty długie i ecu potrzebuje czasu, żeby je znowu dostosować. Z pewnością coś jest nie tak z rozrządem. Jak już silnik zacznie pracować w miarę poprawnie, to sprawdź korekty oraz przede wszystkim grupy 090 i 093. Nie jeździłbym za dużo w takich okolicznościach. |
|
|
|
|
Phooghiex
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-24, 20:53
|
|
|
Sprawdziłem dziś grupy 90 i 93 na wolnych obrotach silnik rozgrzany.
Czy ustawienia mieszczą się w ustalonych przedziałach ?
logi.png
|
|
Plik ściągnięto 198 raz(y) 38,68 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Phooghiex
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-24, 21:19
|
|
|
Prawa głowica czyli ta od pasażera. Gdzie znajde ten czujnik ? czy jest on powiązany z nastawnikiem ? No i czy w bloku 90 jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-08-24, 21:22
|
|
|
Proponuje ci skontaktować się z FOSS-em wszystko ci wyjaśni |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-08-25, 09:13
|
|
|
Ja kiedys mialem w inym aucie identyczne objawy jak wtryskiwacz padal. Ale to nie bylo audi. |
|
|
|
|
|
|
|
Phooghiex
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-25, 10:13
|
|
|
No nic w takim razie będę sam coś kombinował w weekend. Jak polegnę to udam się do mechanika :-( |
|
|
|
|
|