Autor |
Wiadomość |
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-04-11, 08:28 [D3 04 3.0TDI
] Szarpanie skrzyni
|
|
|
Witam
Mam pewien problem i niestety brak mi odpowiedniej na początek drobne informacje silnik 3.0 tdi ASB skrzynia GZV przebieg 320K km olej prawdopodobnie nie wymieniany od początku.
Skrzynia miała objawy falowania obrotami i lekko poszarpywała jako ze została stwierdzona diagnoza uszkodzonego konwertera został on wymieniony i musowo wymiana oleju dynamiczna wraz z założeniem oryginalnego filtra falowanie obrotów ustało lecz niestety szarpanie skrzyni nie ustało występuje ono gdy samochód jedzie na niskich obrotach i ma górkę przed sobą lub jest dodania gazu. Po przestudiowaniu kilku forum rozważam regeneracje sterownika skrzyni (mechatroniki) pytanie brzmi czy jest to wina sternika jeśli tak to prosił bym sugestie jakiegoś serwisu gdzie go można zregenerować.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-04-12, 08:41
|
|
|
Nie mam przekonania do serwisów wczoraj zdemontowałem mechatronikę wymienię płytę separacyjną tłoczki bo są w kiepskim stanie i może elektrozawory po tej operacji pomyśle nad zmianą softu tak jak piszesz . Ostatnio się dowiedziałem ze komputer skrzyni może robić problemy tylko pytanie jest jedno czy jak komp jest uszkodzony to nie powinien sypać błędów |
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-04-12, 09:46
|
|
|
Zmianę softu idzie samemu zrobić czy trzeba jechać na serwis (aso czy może być inny) |
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
lukanio63
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Derby, UK
|
Wysłany: 2016-05-25, 00:21
|
|
|
xDonicx, pomogla reanimacja mechatronika? Mam podobny problem. Skrzynia lekko szarpie przy zmianie biegow. Najbardziej odczuwalne jest to przy delikatnej jezdzie. Jak sie mocniej przyspiesza to zmiana biegow jest plynna. Jakies sugestie? |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-06-21, 14:17
|
|
|
U mnie sprawa wygląda tak ze dwa razy już wyciągałem skrzynie za 1 razem do regeneracji poszedł konwerter wymiana oleju i filtrów po wymianie olej przepłukał skrzynie i wyszedł problem z tarczkami i szarpanie biegami bo falowanie obrotów ustało postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz skrzynie wymieniając wszystkie tarczki stalowe i ścierne po czym zregenerowałem mechatronikę wymieniając soleoidy (elektrozawory) zaworki i płytkę separacyjną samochód został poskładany lecz niestety dalej jest problem z biegami z 3 na 4 i 4 na ze względu na to ze tarczki frakcyjne były tak bardzo zjechane ze skrzynia nie potrafi sie skalibrować obecnie czekam na Vasa by wgrać nowy soft do skrzyni i zrobić kalibracje jeśli to nie pomoże będę szukał problemu dalej jedyny plus tej całe sytuacji to zdobyta wiedza i kompleksowa wymiana części na oryginalne. |
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-06, 19:46
|
|
|
xDonicx napisał/a: | U mnie sprawa wygląda tak ze dwa razy już wyciągałem skrzynie za 1 razem do regeneracji poszedł konwerter wymiana oleju i filtrów po wymianie olej przepłukał skrzynie i wyszedł problem z tarczkami i szarpanie biegami bo falowanie obrotów ustało postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz skrzynie wymieniając wszystkie tarczki stalowe i ścierne po czym zregenerowałem mechatronikę wymieniając soleoidy (elektrozawory) zaworki i płytkę separacyjną samochód został poskładany lecz niestety dalej jest problem z biegami z 3 na 4 i 4 na ze względu na to ze tarczki frakcyjne były tak bardzo zjechane ze skrzynia nie potrafi sie skalibrować obecnie czekam na Vasa by wgrać nowy soft do skrzyni i zrobić kalibracje jeśli to nie pomoże będę szukał problemu dalej jedyny plus tej całe sytuacji to zdobyta wiedza i kompleksowa wymiana części na oryginalne. |
Uporałeś się z problemem ?
Ja skłaniam się ku remontowi, mam szarpnięcia z 2 na 3 i z 4 na 5.
Olej zmieniony, filtr, tłoczki w mechatronicu, konwerter zregenerowany i dalej szarpnięcia. |
|
|
|
|
|
|
|
|