Autor |
Wiadomość |
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-07, 22:11 [D3 04 4.2MPI
] Trzesie silnikiem
|
|
|
Trzęsie silnikiem i całym nadwoziem. Jak się silnik zagrzeje to trzęsiawka się zmniejsza ale nie do końca. Pracuje jak by bez jednego gara.
Brak błędów - jedyny błąd to poduszka silnika ale świeci się od zawsze więc to nie to.
Sprawdzone że na pierwszej głowicy wypadają zapłony na wszystkich cylindrach.
Sprawdzona kompresja
Sprawdzone świece (wszystkie różowe, jedna biały nalot - na pierwszym garze)
Po świecy z białym nalotem podejrzenie UPG ale test na co2 był nie jednoznaczny, test spalin wyszedł super.
Jakieś propozycje, co można jeszcze po testować? |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-11-08, 18:25
|
|
|
Sprawdz cewki i katalizatory szczególnie po stronie gdzie masz wypadanie zapłonu . |
|
|
|
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-10, 18:28
|
|
|
Cewki ok. Podmieniałem też na nowe to samo.
Na komputerze sondy pokazują że wszystko jest ok. Jest jakiś sposób na sprawdzenie katalizatora bez jego wyciągania - sporo roboty żeby go stamtąd wybebeszyć.
Zastanawiam się czy to nie rozdzielacz zapłonów. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-10, 18:45
|
|
|
Masz swojego VCDSa lub VASa? to podpowiem co zdiagnozować
Niczego takiego jak rozdzielacz zapłonów nie masz w tym silniku |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-10, 18:48
|
|
|
Mam vasa. Warsztat w którym stoi fura ma jakiegoś kompa w którym można podejrzeć bloki pomiarowe.
[ Dodano: 2013-11-10, 19:29 ]
Chodziło nie o rozdzielacz a o czujnik halla. Podeślesz mi informacje na co mogę zwrócić uwagę?
[ Dodano: 2013-11-10, 19:33 ]
Zapomniałem dodać że po wczorajszym dniu mam jeszcze takie info.
Podmienione cewki na pierwszej głowicy
Podmienione świece na wszystkie cylindry.
Wypadają zapłony tylko na pierwszej głowicy.
Jak się dotknie filtra powietrza to czuć że strzela w filtr
Z wydechu słychać jak wypadają zapłony.
Sprawdzone wszystkie podciśnienia |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-10, 19:51
|
|
|
Sprawdz i zapodaj na wolnych obrotach grupę 90, 91, 92 i 93. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-10, 19:53
|
|
|
a w 90-93 co jest ? |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-10, 19:53
|
|
|
ok podam we wtorek. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-10, 19:53
|
|
|
zdublowałem się jak czytałem :-D |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-11, 12:29
|
|
|
Kolega z warsztatu przedyktował mi bloki odczytane za pomocą swojego komputera. Nie jest to ani vas ani vcds.
Blok 90
ustawienia wału rozrządu ssącego
blok 1 (waha się od -2 do -4 KW)
blok 2 -1 KW
Blok 91 i 92 jak wyżej
Blok 93
ustawienie wału rozrządu dolotowy
blok 1 -16 KW
blok 2 -5,0 KW
Mam nadzieję że na razie to wystarczy. We wtorek może dam radę podłączyć jeszcze swojego vas'a.
Dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-11, 19:38
|
|
|
do poprawy pasek
potem zobaczyć napinacze |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-11, 21:39
|
|
|
sugerujesz ze pasek przeskoczyl i dlatego sie tak telepie i zaplony wypadaja? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-12, 08:27
|
|
|
w polu 93 mają być zera koło tego
zazwyczaj jest od -3do +3 |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-12, 08:38
|
|
|
To już się domyśliłem. Czyli rozrząd przeskoczył skoro wcześniej silnik pracował poprawnie? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-11-12, 09:30
|
|
|
U mnie trzęsło jak ślizg na nastawniku zniknął , zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy wszystko jest całe . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|