Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-28, 12:48
|
|
|
riki76 napisał/a: | zacznę od tego rozrządu...bo od wymiany termostatu zaczęło się babrać, więc samo się nasuwa że mechanik za szybko chciał go wymienić. |
Ciekawe jak go wymieniał.... tzn. co zrobił z paskiem rozrządu i jak zadbał, żeby po wymianie było tak jak przed wymianą
rav85 napisał/a: | hej w których blokach sprawdzić prawidłowo ustawiony rozrząd i w jakich parametrach ma się łapać? |
grupa 93
wartości w 3 i 4 powinny być jak najbliżej 0 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-28, 19:29
|
|
|
nie ma znaczenia o czym myśli ważne aby miał dobrze ustawione
jeśli odchyłka będzie dość sporo to ja bym wtedy rwał pasek a tak to po co ? |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-12-29, 14:41
|
|
|
No i wyszło szydło z worka, mechanik przyznał że wymienił termostat bez zakładania blokady na rozrząd 😀. Teraz ma robotę..... Mógł zrobić porządnie od razu 😀 |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-12-29, 21:45
|
|
|
a ile wzial za wymiane termostatu? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-12-29, 21:49
|
|
|
600, termostat w cenie.
Nie wiem czemu upiera się że to nie wina rozrządu mimo że nie zastosował blokady. Szuka winy w świecach (nowe) cewkach (świeżo po akcji serwisowej wymiany) i podciśnieniu.... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-29, 22:38
|
|
|
Pewno ustawi dobrze rozrząd i powie, że lewiznę gdzieś ciągnął |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-30, 09:03
|
|
|
Zdolniacha to sobie poradzi bez blokad ale jak zycie pokazuje niespecjalnie to sie może udać. Poza tym jesli zwalał pasek to jeszcze pytanie czy zakładał ten sam czy dawałeś nowy? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-30, 14:47
|
|
|
ten sam pewnie pomazał mazakiem sobie
jednego nie rozumiem podłączenie kompa to chwila co nie i po co to całe zamieszanie ?
po co zganiać na coś tam i to |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-30, 20:46
|
|
|
Apophis napisał/a: | Zdolniacha to sobie poradzi bez blokad ale jak zycie pokazuje niespecjalnie to sie może udać. |
Jak ktoś wie co robi to owszem tak, da radę zmienić termostat bez używania blokady i bez przestawienia wcześniej już ustawionego rozrządu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-12-30, 21:28
|
|
|
Witam ponownie.
Auto znów odwiedziło mechanika, który zawzięcie zapiera się że rozrząd jest OK, sprawdzał świece, zamieniał je stronami to samo z cewkami znalazł co prawda nieszczelność w podciśnieniu i niby twierdził że naprawione ale tylko przejechałem się kawałek i lipa to samo.
Przesyłam filmiki z vagowni, może ktoś coś podpowie.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Można zaobserwować, że na wolnych obrotach na postoju silnik pracuje nierówno obroty skaczą między 840 a 860 i wypadają zapłony szczególnie na 3 cylindrze. Jak przegazuję to wszystko wraca do normy. Podczas jazdy nie wyczuwam problemu a auto ma wydaje mi się normalną moc a kontrolka od checka/błędów nie mruga, tak dzieje się tylko na postoju i na wolnych obrotach. Czy gdyby rozrząd był przestawiony to podczas jazdy wyczuwałbym stratę mocy czy nierówna pracę silnika? I w którym bloku sprawdza się ten rozrząd bo tak jak napisał kolega w 093 raczej u mnie nic nie ma. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-30, 22:00
|
|
|
riki76 napisał/a: | Auto znów odwiedziło mechanika, który zawzięcie zapiera się że rozrząd jest OK...
(...)
I w którym bloku sprawdza się ten rozrząd bo tak jak napisał kolega w 093 raczej u mnie nic nie ma. |
Zaczynam podejrzewać, że ów mechanik nie bardzo wie co robi
Tak jak napisałem wcześniej ustawienie rozrządu sprawdza się w sterowniku silnik w bloku 093 - tak jak na drugim twoim filmiku.
Skoro nie ma tam odczytów to można podejrzewać, że:
- oba czujniki są uwalone, albo...
- oba czujniki są odpięte, albo...
- blaszki do czujników z obu wałków zostały zdjęte, albo...
- sterownik silnika jest uwalony i nic tam nie czyta, albo...
- cokolwiek innego z czego wynika brak tych odczytów
W bloku 093 w okienku 3 i 4 powinieneś mieć odczyty z wałków ssących odpowiednio z głowicy 1 i 2 i powinny być jak nabliżej 0,0
W bloku 090 możesz podejrzeć jak pracują nastawniki.
Gdzie ty jesteś na tym dolnym śląsku?... bo jestem chwilowo w Katowicach to może jakiś krótki spot |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-30, 22:02
|
|
|
a 90 gdzie ?
i 93 nie ta |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-12-30, 22:45
|
|
|
Dolny Śląsk to raczej część dawnego województwa Legnickiego, czyli do Śląska to jeszcze daleko
pepi co masz na myśli? nie ta 93 |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-12-30, 23:09
|
|
|
A co powiecie na tą hipotezę:
ostatnio dorabiałem zerwane cięgno od gruszki podciśnienia (tej po lewej patrząc od przodu auta) czy gdyby cięgno było za krótkie to gruszka na wolnych na postoju zasysa powietrze i zaciąga dźwignię kolektora ssącego....być może za bardzo bo jest za krótka. To tylko przypuszczenie ale czy takie coś jest możliwe?? aby przez to był taki bałagan? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-31, 00:55
|
|
|
riki76 napisał/a: | Dolny Śląsk to raczej część dawnego województwa Legnickiego, czyli do Śląska to jeszcze daleko |
W niedzielę będę tamtędy przejeżdżał wracając do DE ale będzie to raczej o takiej rannej porze, że nie będziesz miał ochoty na żadne spotkania
riki76 napisał/a: | pepi co masz na myśli? nie ta 93 |
No też mnie to ciekawi
riki76 napisał/a: | A co powiecie na tą hipotezę: ... |
Kompletnie bez związku z ujawnioną usterką. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|