Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Wypadanie zapłonów a wymiana termostatu.  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-28, 12:48   

riki76 napisał/a:
zacznę od tego rozrządu...bo od wymiany termostatu zaczęło się babrać, więc samo się nasuwa że mechanik za szybko chciał go wymienić.

Ciekawe jak go wymieniał.... tzn. co zrobił z paskiem rozrządu i jak zadbał, żeby po wymianie było tak jak przed wymianą <hmm>

rav85 napisał/a:
hej w których blokach sprawdzić prawidłowo ustawiony rozrząd i w jakich parametrach ma się łapać?

grupa 93
wartości w 3 i 4 powinny być jak najbliżej 0
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-12-28, 19:29   

nie ma znaczenia o czym myśli ważne aby miał dobrze ustawione
jeśli odchyłka będzie dość sporo to ja bym wtedy rwał pasek a tak to po co ?
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-12-29, 14:41   

No i wyszło szydło z worka, mechanik przyznał że wymienił termostat bez zakładania blokady na rozrząd 😀. Teraz ma robotę..... Mógł zrobić porządnie od razu 😀
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-29, 21:45   

a ile wzial za wymiane termostatu?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-12-29, 21:49   

600, termostat w cenie.
Nie wiem czemu upiera się że to nie wina rozrządu mimo że nie zastosował blokady. Szuka winy w świecach (nowe) cewkach (świeżo po akcji serwisowej wymiany) i podciśnieniu....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-12-29, 22:38   

Pewno ustawi dobrze rozrząd i powie, że lewiznę gdzieś ciągnął :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-30, 09:03   

Zdolniacha to sobie poradzi bez blokad ale jak zycie pokazuje niespecjalnie to sie może udać. Poza tym jesli zwalał pasek to jeszcze pytanie czy zakładał ten sam czy dawałeś nowy?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-12-30, 14:47   

ten sam pewnie pomazał mazakiem sobie :]
jednego nie rozumiem podłączenie kompa to chwila co nie i po co to całe zamieszanie ?
po co zganiać na coś tam i to <bezradny>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-30, 20:46   

Apophis napisał/a:
Zdolniacha to sobie poradzi bez blokad ale jak zycie pokazuje niespecjalnie to sie może udać.

Jak ktoś wie co robi to owszem tak, da radę zmienić termostat bez używania blokady i bez przestawienia wcześniej już ustawionego rozrządu :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-12-30, 21:28   

Witam ponownie.
Auto znów odwiedziło mechanika, który zawzięcie zapiera się że rozrząd jest OK, sprawdzał świece, zamieniał je stronami to samo z cewkami znalazł co prawda nieszczelność w podciśnieniu i niby twierdził że naprawione ale tylko przejechałem się kawałek i lipa to samo.
Przesyłam filmiki z vagowni, może ktoś coś podpowie.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Można zaobserwować, że na wolnych obrotach na postoju silnik pracuje nierówno obroty skaczą między 840 a 860 i wypadają zapłony szczególnie na 3 cylindrze. Jak przegazuję to wszystko wraca do normy. Podczas jazdy nie wyczuwam problemu a auto ma wydaje mi się normalną moc a kontrolka od checka/błędów nie mruga, tak dzieje się tylko na postoju i na wolnych obrotach. Czy gdyby rozrząd był przestawiony to podczas jazdy wyczuwałbym stratę mocy czy nierówna pracę silnika? I w którym bloku sprawdza się ten rozrząd bo tak jak napisał kolega w 093 raczej u mnie nic nie ma.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-30, 22:00   

riki76 napisał/a:
Auto znów odwiedziło mechanika, który zawzięcie zapiera się że rozrząd jest OK...

(...)

I w którym bloku sprawdza się ten rozrząd bo tak jak napisał kolega w 093 raczej u mnie nic nie ma.

Zaczynam podejrzewać, że ów mechanik nie bardzo wie co robi <hmm>

Tak jak napisałem wcześniej ustawienie rozrządu sprawdza się w sterowniku silnik w bloku 093 - tak jak na drugim twoim filmiku.
Skoro nie ma tam odczytów to można podejrzewać, że:
- oba czujniki są uwalone, albo...
- oba czujniki są odpięte, albo...
- blaszki do czujników z obu wałków zostały zdjęte, albo...
- sterownik silnika jest uwalony i nic tam nie czyta, albo...
- cokolwiek innego z czego wynika brak tych odczytów :)

W bloku 093 w okienku 3 i 4 powinieneś mieć odczyty z wałków ssących odpowiednio z głowicy 1 i 2 i powinny być jak nabliżej 0,0
W bloku 090 możesz podejrzeć jak pracują nastawniki.


Gdzie ty jesteś na tym dolnym śląsku?... bo jestem chwilowo w Katowicach to może jakiś krótki spot :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-12-30, 22:02   

a 90 gdzie ?
i 93 nie ta
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-12-30, 22:45   

Dolny Śląsk to raczej część dawnego województwa Legnickiego, czyli do Śląska to jeszcze daleko ;)
pepi co masz na myśli? nie ta 93
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-12-30, 23:09   

A co powiecie na tą hipotezę:
ostatnio dorabiałem zerwane cięgno od gruszki podciśnienia (tej po lewej patrząc od przodu auta) czy gdyby cięgno było za krótkie to gruszka na wolnych na postoju zasysa powietrze i zaciąga dźwignię kolektora ssącego....być może za bardzo bo jest za krótka. To tylko przypuszczenie ale czy takie coś jest możliwe?? aby przez to był taki bałagan?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-31, 00:55   

riki76 napisał/a:
Dolny Śląsk to raczej część dawnego województwa Legnickiego, czyli do Śląska to jeszcze daleko ;)

W niedzielę będę tamtędy przejeżdżał wracając do DE ale będzie to raczej o takiej rannej porze, że nie będziesz miał ochoty na żadne spotkania <faktycznie>

riki76 napisał/a:
pepi co masz na myśli? nie ta 93

No też mnie to ciekawi <hmm>

riki76 napisał/a:
A co powiecie na tą hipotezę: ...

Kompletnie bez związku z ujawnioną usterką.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.