Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-24, 19:58 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Problem ABS ESP Hamulec postojowy ??
|
|
|
Dziś odpalając auto pod sklepem odpalił sie komunikat na fisie esp abs kontrolka od czujnika skrętu od abs zółta, do tego błąd hamulca ręcznego pioruny
błąd o czujniku w lewym tylnym kole coś z obwodem
błąd o silniczku e lewym kole
z ciekawostek nie da sie zaciągnąć ręcznego, oczywiscie abs i esp nie działa
czy są jakieś newralgiczne punkty w tych wiązkach które sprawdzić ? |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-03-08, 22:04
|
|
|
jak ja mialem disco to bylo od recznego teraz tylko mam p z piorunem nie wymienilem bo czekam juz tydzien z polski na paczke ale jak wymienisz bedzie gitarka co do obwodu to poprostu wyczysc kontaktem kostke itp przy okazij . aha śrobki trzymajace zacisk silniczka sie lubia wyrabiać nastepnie sa magicy co rozkladaja na czesci silniczki tam jest pasek i zebatki czesto jest tam woda albo syf moze poprostu robierz wyczysc nasmar... i bedzie spoczko . pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-11, 17:43
|
|
|
Dyskoteka z ESP ABS i ręcznym oznacza Kaput sterownik ABSu bolączka naszych A8 |
_________________ Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6 |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-03-11, 17:55
|
|
|
xluqas napisał/a: | Dyskoteka z ESP ABS i ręcznym oznacza Kaput sterownik ABSu bolączka naszych A8 | niestety
witaj w gronie "szczęśliwców" |
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-11, 18:52
|
|
|
Taka mała wskazówka, mam doświadczenie z A8 2003 i 2005 rok w obu przypadkach była zgnita instalacja idąca do sterownika ABSu dokładnie na odcinku od podłużnicy aż do wtyczki sterownika ..... |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-03-12, 16:49
|
|
|
xluqas napisał/a: | w obu przypadkach była zgnita instalacja idąca do sterownika ABSu dokładnie na odcinku od podłużnicy aż do wtyczki sterownika ..... |
a jak mam ten objaw tylko w ieple dni i tylko jak się auto bardzo nagrzeje ? np jak sotje dużo w korkach ? a tak normalnie nie to co myślisz ? |
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-15, 11:04
|
|
|
Czytałem kiedyś tu na forum że te sterowniki bardzo nie lubią gorąca od kolektora wydechowego przez co padają. U mnie jak jest sucho wszystko ok, jest mokro deszcz śnieg szaleje ESP ABS i przy odpaleniu świeci wykrzyknik.
Szczerze nie chce mi się nic z tym robić |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-05-11, 18:14
|
|
|
xluqas napisał/a: | Taka mała wskazówka, mam doświadczenie z A8 2003 i 2005 rok w obu przypadkach była zgnita instalacja idąca do sterownika ABSu dokładnie na odcinku od podłużnicy aż do wtyczki sterownika ..... |
I u mnie to może być to, dostałem info od firmy która sprawdzała sterownik że jest oki, czujnik sprawdzałem, więc muszę dać do sprawdzenia przejścia na kablach.
Macie jeszcze jakieś doświadczenia ?
Ja mam bład czujnika koła lewy tył oraz błąd hamulca postojowego lewy tył. Może sterownik hamulca ręcznego coś miesza?
Sam już nie wiem .....
edit:
-Sterownik sprawdzony na stole niby ok
-Wiązka sprawdzona 4 kable wymienione ze względu na słaby stan pancerza.
W blokach pomiarowych podczas jazdy są odczyty z 4 czujników na postoju 1km/h, jak ruszę to prędkość obrotowa zmienia się tylko w 3 polach. Po chwili urywa sie połączenie ABS wskazówka od prędkości na liczniku opada i podnosi sie do prawidłowej wartości i tak za każdym razem jak skasuje błąd w ABS. Błey w hamulcu postojowym powracają odrazu po skasowaniu.
Zastanawia mnie masa błędów w sterowniku hamulca ręcznego nie wiem czy to hamulec postojowy powoduje błąd ABS czy odwrotnie .
Kurcze nie chodzi tu juz nawet o pieniądze, tylko sam nie wiem co ja mam wymienić aby to zaczęło działać -.- Ew czy jest ktoś kto sie tego podejmie. |
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-05-30, 00:11
|
|
|
Ja jestem właśnie po wymianie okablowania głównej wtyczki ABS. Przed wymiana wszystko grało obecnie brak abs esp błąd czujnika abs kupiłem nowy lipa. Auto oddaje do elektronika |
_________________ Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6 |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-05-30, 00:48
|
|
|
xluqas, czyli przed wymiana kabli bylo okej ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-30, 09:06
|
|
|
xluqas napisał/a: | Ja jestem właśnie po wymianie okablowania głównej wtyczki ABS. Przed wymiana wszystko grało obecnie brak abs esp błąd czujnika abs kupiłem nowy lipa. Auto oddaje do elektronika |
A dlaczego wymieniałeś wtyczkę?
Pytam bo ja jej jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem a przewinęło się tego u mnie już sporo |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-05-30, 09:17
|
|
|
FOSS, odizoluj okablowanie za wtyczka i przepatrz kable, u mnie 4 kabele byly bez pancerza. Zmurszał i sie kruszył, po wymianie bez zmian Nie mam zbytnio czasu juz tego ogarniac. Jak bede mial czas to wstawie auto na warsztat. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-30, 09:35
|
|
|
raftor napisał/a: | FOSS, odizoluj okablowanie za wtyczka i przepatrz kable, u mnie 4 kabele byly bez pancerza. |
Ale po co mam oglądać okablowanie?... przecież u mnie nic się z ABSem nie dzieje
Pytałem o tą wtyczkę bo jeszcze w żadnym aucie jej nie wymieniałem - sterownik wielokrotnie ale wtyczki nigdy |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-05-30, 10:35
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale po co mam oglądać okablowanie?... przecież u mnie nic się z ABSem nie dzieje |
Pytasz to tłumacze, kolega napisał że wymieniał okablowanie nie wtyczkę . Ja opisałem powód, kable zaraz za wtyczką gniją problem dotyczy wielu D3, nie twierdze że u Ciebie również jest z tym problem. Ja się zdziwiłem jak zdemontowałem pancerz i obejrzałem kable oploty rozpadały się w rękach na odcinku wtyczka -> nadkole
FOSS napisał/a: | Pytałem o tą wtyczkę bo jeszcze w żadnym aucie jej nie wymieniałem |
j.w. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-05-31, 13:28
|
|
|
FOSS, Nie widziałem sensu zabawy z 15 uszkodzonymi kablami a raczej ich brakiem więc miałem zdrowa instalacje i przelutowalem. Kable były zgnite od wtyczki sterownika aż do łączenia plastikowego że materiałowym nadkolem. Polecam sprawdzić jak się ma instalacja |
_________________ Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6 |
|
|
|
|
|