Autor |
Wiadomość |
maciek1989
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2015-01-06, 00:16 [D3 04 4.0TDI
] Problem ze skrzynią biegów
|
|
|
Witam wszystkich - w szczególności tych, którzy wrzucą coś w temat chodzi o taki problem:
http://youtu.be/Gn1qfAmHb4M
Dokładnie to samo dzieje się u mnie na ciepłej skrzyni - przy lekkim dodaniu gazu bądź trzymaniu delikatnie pedału gazu, mianowicie na zimnej nie zapina biegów - przy jeździe na 5 bądź 6 biegu wyraźnie się ślizga po dodaniu gazu wskakuje o jakieś 500 do 1000 obrotów, po tym jak się rozgrzeje - zapina i ślizga tylko przy lekkim wciskaniu, wstępnie winny LOCK UP - przynajmniej takie mam wrażenie - jeżeli ktoś ma jakiś pomysł proszę o podzielenie się nim. ;( Skrzynia 6hp24 |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2015-01-06, 11:23
|
|
|
Kolego czy wywaliło jakieś błędy , z twojego opisu podaje na konwerter że zapina na sztywno i puszcza czyli twoja diagnoza byłaby słuszna , sprawdz błędy |
|
|
|
|
|
|
|
maciek1989
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2015-01-06, 11:55 Problem ze skrzynią biegów
|
|
|
skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, jutro podjade gdzieś na komputer żeby sprawdzić błędy, nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji odnośnie wymiany locka - czy trzeba ściągać skrzynie, czy może wystarczy dostęp od dołu... może ktoś się orientuje? |
_________________ |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-06, 12:22
|
|
|
Lock up jest w konwerterze, demontaż skrzyni innej opcji nie ma do jego wymiany. Lockiem steruje bodajże elektrozawór. Podjedź do serwisu ASB na diagnozę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-07, 19:10
|
|
|
Od jak dawna masz to ślizganie? Na którym biegu występuje, tylko na 5 i 6 czy na niższych także? Czy coś było robione ze skrzynią/silnikiem/zasilaniem silnika? Czy masz sucho pod autem ewentualnie jakieś wycieki? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-11, 21:22
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | Ślizganie to zły objaw , wystarczy powąchać olej ,jak poczujesz spaleniznę to tak czy inaczej skrzynię trzeba będzie zdiagnozować i robić . |
Może źle się wyraziłem określeniem "ślizganie". W D3 raczej trudno wyczuć ślizganie, a na filmiku to bardziej pływają obroty silnika. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|