|
Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-11-09, 11:01 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Odpowietrzenie ukladu hamulcowego a8 d
|
|
|
Witam
Mam spory problem , wczoraj zostawilem audi w garazu wszystko bylo ok , dzis wsiadam odpalam i pedal wpadl w podloge , zbiorniczek z plynem pusty , prawdopodobnie wycieklo z tylnego prawego zacisku
Kupilem plyn dot 4 dolalem odpalilem auto ponaciskalem pedal a plyn nadal nie jest zaciagany przez uklad ;/
Fura stoi w garazu podziemnym chcialbym dojechac do warsztatu ale nie mam jak
Jakies sigetie porady ?
Czy odpowietrza sie vagiem
Sprawa pilna jest niedziela warsztaty pozamykane
Zaraz ide zobaczyc skad cieknie |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-09, 11:30
|
|
|
http://www.jak-naprawic.i...mulcowy/artykul
http://autokult.pl/1460,j...uklad-hamulcowy
A poniżej opis z ELSA:
Proces odpowietrzania w samochodach z elektronicznym programem stabilizującym (ESP)
W przypadku ESP 5.7 w przeciwieństwie do ESP 5.3 nie ma pompy hydraulicznej -V156-. Tym samym nie następuje odpowietrzanie pompy zapewniającej wstępne ciśnienie za pomocą testera.
Do odpowietrzenia jednostki hydraulicznej konieczne jest ciśnienie wstępne o wartości co najmniej 2 bar. Dlatego należy koniecznie sprawdzić ustawienie ciśnienia w urządzeniu odpowietrzającym. Obciążnik pedału hamulca zastosować w układzie hamulcowym tylko podczas montażu, następnie odpowietrzyć.
Otworzyć śruby odpowietrzające w wymaganej kolejności i odpowietrzyć zaciski hamulcowe (ewentualnie wspomóc proces przez naciskanie pedału hamulca).
Kolejność odpowietrzania dla lewo- i prawostronnego układu kierowniczego
1 - Zacisk hamulcowy z przodu, z lewej strony
2 - Przedni zacisk hamulcowy po prawej stronie
3 - Zacisk hamulcowy z tyłu, z lewej strony
4 - Zacisk hamulcowy z tyłu, z prawej strony
– Odpowietrzać tak długo, aż zacznie wypływać płyn hamulcowy bez pęcherzyków powietrza i piany.
– Zamknąć śrubę odpowietrzającą. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-09, 12:22 Re: Odpowietrzenie ukladu hamulcowego a8 d
|
|
|
raftor napisał/a: | ... prawdopodobnie wycieklo z tylnego prawego zacisku |
Też tak podejrzewam co sugeruje również usterka twojego hamulca postojowego.
Znam problem wycieku z tylnych zacisków - szkoda tylko że nie mogliśmy tego zrobić od razu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-11-09, 12:39
|
|
|
Tam jest taki mały oring do wymiany jeżeli dobrze pamiętam . Szkoda że nie ma mnie w PL bo bym zmierzył żebyś wiedział co kupić . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-11-09, 12:43
|
|
|
Chcialem do Cb dzwonic ale przypomnialem sobie ze jestes w niemczech , troche chlewnia sie zrobila bo jak pisalem wchodzi w gre tylko uruchomienie ukladu na miejscu bo 2 tonowego auta nie wyciagne z ciasnego garazu podziemnego poziom -2
Co proponujesz ? Cieknie na 100% z tylnego prawego tam gdzie silnik jest uwalony , dziwne ze na postoju . Jak jechalem wszystko bylo ok .
Nie chce tez czegos spierdzielic.
Jest szansa uruchomic fure zeby byla zdatna do jazdy ?
Jakies rady ? Czy zostawic ja i czekac ?
Ew zostawie tu audi , bo w srode musze byc w toruniu ;/
DODANO:
pioter napisał/a: | Tam jest taki mały oring do wymiany jeżeli dobrze pamiętam . Szkoda że nie ma mnie w PL bo bym zmierzył żebyś wiedział co kupić . |
A duzo z tym roboty ? Oring na przewodzie czy tloczku ? Wplyw na ta awarie mogl miec uszkodzony zacisk elektryczny ? Czy odpowietrzenie w a8 ogarnie wiekszosc mechanikow ?
Ile plynu kupic do ukladu dot 4 jest oki ? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-09, 21:43
|
|
|
raftor napisał/a: | Chcialem do Cb dzwonic ale przypomnialem sobie ze jestes w niemczech |
Teraz nie pojechałem, terminy spotkań się zmieniły, jadę jakoś za tydzień.
raftor napisał/a: | Cieknie na 100% z tylnego prawego tam gdzie silnik jest uwalony , dziwne ze na postoju . Jak jechalem wszystko bylo ok . |
Ciekło przez cały czas ale widocznie leci coraz bardziej - silniczek ręcznego uszkodzony jest właśnie od tego wycieku a skoro tak to znaczy, że sączyło się już od dłuższego czasu.
raftor napisał/a: | pioter napisał/a: | Tam jest taki mały oring do wymiany jeżeli dobrze pamiętam . Szkoda że nie ma mnie w PL bo bym zmierzył żebyś wiedział co kupić . |
A duzo z tym roboty ? Oring na przewodzie czy tloczku ? |
Tak, poszedł mały oring w zacisku. Nie jest on ani na przewodzie ani na tłoczku, jest z tyłu zacisku na łączeniu z silniczkiem ręcznego.
Oring ten nie występuje jako oddzielna część zamienna i nie występuje też w zestawach naprawczych do zacisku.
Jeżeli ja mam to robić to szukać gorączkowo i kupować nie musisz - będę miał wszystko na miejscu bo robiłem to już wielokrotnie włącznie z zaciskami w moim D3 kiedyś.
raftor napisał/a: | Wplyw na ta awarie mogl miec uszkodzony zacisk elektryczny ? |
Nie, sytuacja jest odwrotna - usterka na zacisku skutkuje uszkodzeniem silniczka hamulca postojowego. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |