Autor |
Wiadomość |
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-05-02, 16:04 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Wymiana świec. Zla praca silnika
|
|
|
Witam.
Wymieniłem swiece na Boscha polecane na forum, jednoelektrodowe irydowe.
Po wymianie są mamenty ze traci moc i na niskich obrotach zle pracuje pod obciazeniem czyli skrzynia na D i mocne skrecanie.
Czy winą moze byc słabe dokrecenie świec?
Błędów o wypadaniu zapłonu brak w sterowniku silnika, |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2016-05-03, 06:55
|
|
|
Dzieje ci się to na benzynie czy lpg |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-03, 10:40
|
|
|
Skoro wcześniej było dobrze to szukaj przyczyny tam gdzie grzebałeś, może coś zruszyłeś lub nie dokręciłeś.
Sprawdzałeś przerwę na świecach przed montażem ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-05-05, 09:32
|
|
|
Benzyna czy lpg dzieje się tak samo.
Świece to Bosch irydowe jednoelektrodwe 0.7mm
Dziwne bo około 60% jedzie bez zarzutów, a nieraz coś źle załapie i potrafią obroty spadać. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-05-05, 10:03
|
|
|
konrado001 napisał/a: | około 60% jedzie bez zarzutów, a nieraz coś źle załapie i potrafią obroty spadać | Mi to zalatuje lewizną, sprawdź czy gdzieś lewego powietrza nie ciągnie! Może zruszyłeś jakiś wężyk i jest teraz nieszczelny. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-05-28, 19:20
|
|
|
Zmienialem teraz prawą uszczelkę pokrywy zaworowej. Przy okazji znalazlem dwa wezyki, jakies podcisnienia byly przerwane. Naprawione uszczelka zmieniona i dalej to samo. Przy okazji wyczyszczona przepustnica i widac ze w kolektorze jest syf jeszcze. Dodatkowo jak sa od przodu te gruszki przy kolektorze to sa ciegna zerwane. Takie oslabienie mocy i zla praca tylko występują po dłuższym postoju. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-05-28, 20:57
|
|
|
konrado001 napisał/a: | Zmienialem teraz prawą uszczelkę pokrywy zaworowej. Przy okazji znalazlem dwa wezyki, jakies podcisnienia byly przerwane. Naprawione uszczelka zmieniona i dalej to samo. Przy okazji wyczyszczona przepustnica i widac ze w kolektorze jest syf jeszcze. Dodatkowo jak sa od przodu te gruszki przy kolektorze to sa ciegna zerwane. Takie oslabienie mocy i zla praca tylko występują po dłuższym postoju. |
Konrad, zerwane cięgna gruszek powodują to, że eżektor nie przełącza się na obieg długi i pozostaje na krótkim, więc powietrze leci przez krótszy odcinek, przez co masz niższy moment obrotowy na obrotach silnika tak do 4600 obr/min. Ale taka usterka nie powoduje spadku obrotów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-28, 20:57
|
|
|
konrado001 napisał/a: | widac ze w kolektorze jest syf jeszcze |
Do wyczyszczenia.
Ciekawe jak długo byś wytrzymał oddychając przez słomkę.
konrado001 napisał/a: | Dodatkowo jak sa od przodu te gruszki przy kolektorze to sa ciegna zerwane. |
Do naprawy |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-05-29, 10:54
|
|
|
Pod kolektorem uszczelke jakas zmieniac trzeba? I na ile nm sruby przekręcić? Czy cos skomplikowanego przy tym jest?
No i dalej mnie zastanawia ta zla praca do dlugim postoju. Po rozgrzaniu zero problemów. Nieraz nawet po postoju odpali i chodzi prawidłowo. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-29, 10:57
|
|
|
Pod kolektorami czy to ssącymi czy wydechowymi są uszczelki które warto dac nowe |
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-05-29, 11:26
|
|
|
posiada ktoś jakąś instrukcję czy schemat jak się dobrać do kolektora ssącego? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-29, 11:28
|
|
|
Sa tu na forum jakies tematy ale tam nic trudnego nie ma zwalasz pokolei wszystko co przeszkadza. |
|
|
|
|
|
|
|
|